  • 1. Data: 2007-07-26 11:00:44
    Temat: KK a napiwki
    Od: Quental <a...@g...com>

    Witajcie!

    Kilka lat temu nurtowala mnie kwestia napiwkow przy placeniu kartami
    kredytowymi w knajpach. Czesto jest tak, ze jest miejsce na napiwek i
    wlasnoreczne podsumowanie kwoty. Kiedys ktos zaznajomiony z tematem
    powiedzial mi, ze nie ma sensu wpisywanie tam czegokolwiek, bo kelner
    czy tez kelnerzy niczego z tego nie dostaja i ze jak sie chce dac
    napiwek, to gotowka.

    To bylo 3-4 lata temu. Pytanie mam, czy cos sie w tej kwestii
    zmienilo? Jak dzialaja napiwki dawane przez slipy z kk?

    Pozdrowienia,

  • 2. Data: 2007-07-26 11:08:42
    Temat: Re: KK a napiwki
    Od: "Slavekk " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Quental <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > To bylo 3-4 lata temu. Pytanie mam, czy cos sie w tej kwestii
    > zmienilo? Jak dzialaja napiwki dawane przez slipy z kk?

    Ale to NTG ;-))
    Pytanie na jakies pl.rozne.kelnerzy czy cus w podobie...
    Przecie to nie działało nie przez kartę czy slip albo terminal tylko przez
    to ze szef lokalu nie przekazywal forsy kelnerom.
    W tej materii akurat nic sie nie zminiło
    ;-)

    slawek

  • 3. Data: 2007-07-26 11:36:00
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > powiedzial mi, ze nie ma sensu wpisywanie tam czegokolwiek, bo kelner
    > czy tez kelnerzy niczego z tego nie dostaja i ze jak sie chce dac
    a to juz zalezy od tego jaki kelnerzy itp. maja uklad z szefem lokalu...
    mozna dawac napiwki placac kk, ale wtedy wlasciciel lokalu bedzie musial od
    tego odprowadzic podatek dochodowy (jako platnik w imieniu podatnika -
    kelnera),
    jezeli dasz napiwek w gotowce to trafia on bezposrednio do kieszeni tego
    komu chcesz go dac...oczywiscie on ten dochod powinien (teoretycznie)
    ewidencjonowac i odprowadzic podatek, ale wiadomo, ze w praktyce nikt tego
    nie robi, a US jeszcze za to nie scigaja, a szef lokalu ma czyste rece, bo
    nic nie widzial i nic nie wie

    w sierpniowym numerze Poradnika Finansowo-Ksiegowego bedzie na ten temat
    obszerny artykul, zaintersowanych tematem zapraszam www.poradnikfk.pl -
    mozna zamowic testowy, bezplatny numer ;-)

    pozdr.
    RobertS