  • 1. Data: 2007-07-26 11:18:48
    Temat: Jaki bank wybrac?
    Od: "user" <u...@g...pl>

    Witam serdecznie.

    Bardzo prosze o doradzenie mi jaki bank, bedzie najbardziej odpowiedzni,
    tzn. najtanszy, dla prowadzenia mojej dzialalnosci gosp.

    Firma jest malutka, w zasadzie do jej dzialania nie jest potrzebny zaden
    bank,
    ale nr konta musze miec.
    Powiedzmy, ze jedyny ruch na koncie to bedzie gotowkowa wplata, tak aby
    mozna bylo
    oplacic ZUS.

    Dziekuje za wszelkie informacje.

    Jas

  • 2. Data: 2007-07-26 11:29:56
    Temat: Re: Jaki bank wybrac?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    >
    > bank,
    > ale nr konta musze miec.
    > Powiedzmy, ze jedyny ruch na koncie to bedzie gotowkowa wplata, tak aby

    najtanszy bedzie mBank, ZUS spokojnie oplacisz...

    tylko zastanawiam sie po co zakladasz specjalne konto firmowe skoro nie
    masz zamiaru z niego korzystac?
    jezeli posiadasz juz jakiekolwiek konto to mozesz z niego oplacac ZUS, a
    takze podac je do US

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-07-26 11:44:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 13:29:56 +0200, RobertS napisał(a):

    > najtanszy bedzie mBank, ZUS spokojnie oplacisz...

    Ale nie wpłaci gotówki. Chyba, że ma w pobliżu wpłatomat lub ROR w jakimś
    innym banku z niedrogimi przelewami.

    > tylko zastanawiam sie po co zakladasz specjalne konto firmowe skoro nie
    > masz zamiaru z niego korzystac?
    > jezeli posiadasz juz jakiekolwiek konto to mozesz z niego oplacac ZUS,

    Prawda. Może także z niego opłacać podatki za siebie (nie za pracowników)

    > a takze podac je do US

    ale nie może podać jako firmowy.

  • 4. Data: 2007-07-26 12:00:34
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Ale nie wpłaci gotówki. Chyba, że ma w pobliżu wpłatomat lub ROR w jakimś
    >
    > innym banku z niedrogimi przelewami.
    albo wplaci na swoje konto w innym banku lub na poczcie - kosztuje, ale
    mozna

    > ale nie może podać jako firmowy.
    oczywiscie, ze moze - kto mu tego zabroni?

    temat byl juz X razy na grupie - nie ma przepisu/ustawy, ktora zabranialaby
    wykorzystywania ror-u do rozliczen z tyt. prowadzonej dz. gosp.

    pozdr.

  • 5. Data: 2007-07-26 12:35:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2007 14:00:34 +0200, RobertS napisał(a):

    > oczywiscie, ze moze - kto mu tego zabroni?
    >
    > temat byl juz X razy na grupie - nie ma przepisu/ustawy, ktora zabranialaby
    > wykorzystywania ror-u do rozliczen z tyt. prowadzonej dz. gosp.

    .... i już X razy było podawane, że:
    1. zakazują tego wszystkie (lub niemal wszystkie choć nikt jak dotąd nie
    podał takiego przykładu) umowy lub regulaminy rachunków osobistych,
    2. zapłata własnych podatków i własnego ZUS nie jest rozliczeniem z tytułu
    prowadzonej działalności gospodarczej,
    3. odsetki od rachunku osobistego wykorzystywanego do rozliczeń z
    tytułu działalności gospodarczej będą opodatkowane podwójnie.

  • 6. Data: 2007-07-26 12:39:48
    Od: "Bankowiec" <b...@s...pl>

    Kazdy bank cie oskubie :)

  • 7. Data: 2007-07-26 12:40:44
    Od: "Bankowiec" <b...@s...pl>

    > temat byl juz X razy na grupie - nie ma przepisu/ustawy, ktora
    > zabranialaby
    > wykorzystywania ror-u do rozliczen z tyt. prowadzonej dz. gosp.

    US bedzie cie wzywal do uzupelnienia dekNIP w kwesti
    podania rachunku firmowego.

  • 8. Data: 2007-07-26 15:00:08
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    VWbank direct

    MichalL

  • 9. Data: 2007-07-26 16:00:42
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > US bedzie cie wzywal do uzupelnienia dekNIP w kwesti
    > podania rachunku firmowego.

    A gdzie jest taki przepis? Tylko proszę źródło podać.

    Darek

  • 10. Data: 2007-07-26 16:02:14
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Ale nie wpłaci gotówki. Chyba, że ma w pobliżu wpłatomat lub ROR w jakimś
    > innym banku z niedrogimi przelewami.

    Jak ma pod nosem ING to otworzyc OKO

    Darek