  • 11. Data: 2007-12-01 00:09:18
    Temat: Re: KK Citi BP - splata
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    MarekZ <m...@t...irc.pl> wrote:

    > Dla przelewow nie ma. Tylko dla bezgotowkowych.

    Jesli tak, to jaki sens splacac to KK? Nie lepiej jakims limitem
    czy debetem, powinno wyjsc taniej, chyba ze juz go brakuje...

    a.

  • 12. Data: 2007-12-01 00:21:03
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Jesli tak, to jaki sens splacac to KK? Nie lepiej jakims limitem
    > czy debetem, powinno wyjsc taniej, chyba ze juz go brakuje...

    Juz sie wypowiadalem na ten temat w wielu watkach. Limit czy debet mnie nie
    interesuje bo to nie ta okolica kwot, a poza tym od takich rzeczy zazwyczaj
    jest coroczna prowizja, a ja nie jestem w stanie przewidziec z gory jak
    bardzo intensywnie bede z tego korzystac no i ogolnie na prowizje jestem
    uczulony. Na VG Rajfi odsetki to 18% rocznie, na VP 17%. Sens jest taki, ze
    zachowujesz walory g-p na tej innej karcie jesli nie chcesz lub nie mozesz
    splacic jej w danej chwili gotowka. Zakladajac, ze tam zadluzenie wynosi
    powiedzmy 20k z transakcji bezgotowkowych tym jednym ruchem powodujesz, ze
    kredyt jest darmowy a nie oprocentowany przez te ostatnie piecdziesiat kilka
    dni. Powiedzmy ze przecietne oprocentowanie na KK to jakies 17%. 17% przez
    50 dni od 20k to okolo 450 zł zysku.

    marekz

  • 13. Data: 2007-12-01 03:15:04
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Damian" <x...@o...pl> wrote in message

    > nie, raz zdarzylo mi sie, ze wyslana kasa przelewem w dniu X-1 , wplynela
    > na konto Citi w dniu X (tak widnialo na wyciagu)
    > ale zaksiegowali w dniu X +1 co bylo juz spoznieniem i naliczyli
    > odsetki... ale po krotkiej rozmowie na 0801 zdjeli mi to

    To jestes jakos specjalnie traktowany ;). Ja wiem z autopsji, ze wplyw kasy
    dzien po ustalonym terminie nie skutkuje naliczeniem odsetek. Ostatnio
    zdarzylo mi sie zapomniec o splacie wyznaczonej na piatek, przelew zlecilem
    z innego banku w niedziele, wiec dotarl do Citi w poniedzialek. Zadne
    odsetki nie zostaly naliczone.

    MK

  • 14. Data: 2007-12-01 06:47:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Dec 2007 04:15:04 +0100,
    osoba podpisana: MK <m...@i...pl>
    napisała:
    [...]
> [...]
    > zdarzylo mi sie zapomniec o splacie wyznaczonej na piatek, przelew zlecilem
    > z innego banku w niedziele, wiec dotarl do Citi w poniedzialek. Zadne

    To miałeś chyba szczęście, albo np. pierwszy taki przypadek. Znam osobę
    której się pare razy tak zdarzyło i odsetki były.

    kjonca

    The world is coming to an end. Please log off.

  • 15. Data: 2007-12-01 09:48:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > To miałeś chyba szczęście, albo np. pierwszy taki przypadek. Znam osobę
    > której się pare razy tak zdarzyło i odsetki były.

    Wlasnie nie pierwszy, juz 3-4 razy zdarzylo mi sie obudzic dopiero wieczorem
    i zlecac przelew, ktory zostawal zrealizowany nastepnego dnia. Ani razu nie
    mialem naliczonych zadnych oplat ani odsetek.

    MK

  • 16. Data: 2007-12-01 09:57:38
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    > Wlasnie nie pierwszy, juz 3-4 razy zdarzylo mi sie obudzic dopiero
    > wieczorem i zlecac przelew, ktory zostawal zrealizowany nastepnego dnia.
    > Ani razu nie mialem naliczonych zadnych oplat ani odsetek.

    ale moze dlatego, ze mowisz o sytuacji piatek/poniedzialek i widocznie citi
    traktuje to poblazliwie bo przyznam sie ze raz tez tak mialem jak ty
    ale opoznienie juz w ciagu tygodnia bylo obarczone odsetkami , chociaz i tak
    mi je anulowali

  • 17. Data: 2007-12-01 10:16:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > ale opoznienie juz w ciagu tygodnia bylo obarczone odsetkami , chociaz i

    Przypadek kiedy zapomnialem o piatkowej splacie zdarzyl mi sie tylko raz
    (ostatnio). Wczesniej dotyczylo to opoznienia o jeden dzien w tym samym
    tygodniu. Jak pisalem, zdarzylo mi sie to juz kilkukrotnie i ani razu nic
    nie zostalo doliczone.
    Na wyciagach data ksiegowania jest pokazywana jakby splata odbyla sie w
    terminie. Chociaz nieprawdopodobne jest zeby przelew zadysponowany w
    Fortisie po godz. 20 trafil tego samego dnia do Citi, bo o tej godzinie to
    juz nawet Sorbnet chyba nie dziala ;)
    IMHO moze to wynikac z 2 powodow
    1/ Fortis jako date waluty podaje date zlozenia zlecenia, a Citi uznaje ja
    za date ksiegowania (ale w przypadku opoznienia z piatku na poniedzialek to
    by nie zadzialalo, bo zlecalem dopiero w niedziele, chyba ze w Fortisie
    ciagle obowiazywala data ostatniego dnia roboczego)
    2/ Citi chcac uniknac reklamacji zwiazanych z brakiem uczestnictwa, ktoregos
    z bankow w ostatniej sesji eliksirowej uznaje, ze te przelewy, ktore wplyna
    np. pierwsza sesja, sa splata w terminie.
    Hehe... moze byc jeszcze trzecia opcja.... mam cos skopane w ustawieniach
    kart kredytowych i moze odsetki w ogole mi sie nie naliczaja ;).

    MK

  • 18. Data: 2007-12-02 11:52:41
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sat, 01 Dec 2007 11:16:21 +0100, MK napisał(a):

> [...]
    > jeszcze trzecia opcja.... mam cos skopane w ustawieniach kart
    > kredytowych i moze odsetki w ogole mi sie nie naliczaja ;).

    No dziwne i to bardzo. Bo jakby nie było to spłacasz dzień po terminie i
    w sumie o ile kojarze to nie ma zapisów w regulaminie o 3 sesjach elixiru
    etc - to już problem właściciela karty, żeby pieniądze dotarły do banku
    na czas - przecież w skrajnych przypadkach przelew może iść nawet dwa
    albo trzy dni robocze. Także ta opcja nr 3 jest chyba bardzo
    prawdopodobna, bo raczej nie sądzę aby bank tak łatwo odesetki sobie
    odpuszczał ;)

    Xenocide

  • 19. Data: 2007-12-02 18:17:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 2 Gru, 12:52, Bartosz 'xbartx' Nowakowski
    > Także ta opcja nr 3 jest chyba bardzo
    > prawdopodobna, bo raczej nie sądzę aby bank tak łatwo odesetki sobie
    > odpuszczał ;)

    Ja splacilem KK z "do 116 dni kredytu bez odsetek" w 5-ym miesiacu
    posiadania, mimo, ze na wyciagu dalej mialem "Plac 0 zl i ciesz sie
    kredytem". Nastepny wyciag byl juz normalny, z kwota minimalna w
    miejsce 0.