  • 1. Data: 2008-04-24 17:19:03
    Temat: Jeden z najwiekszych deweloperow sprzedal 3 razy mniej mieszkan niz w poprzednim roku
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    J.W. Construction sprzedał trzy razy mniej mieszkań niż w ubiegłym rok

    http://m.bankier.pl/art/1755014/

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2008-04-24 18:41:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Apr 2008 19:19:03 +0200, w <fuqfdu$ef2$1@inews.gazeta.pl>, "Marcin"
    <k...@k...de> napisał(-a):

    > J.W. Construction sprzedał trzy razy mniej mieszkań niż w ubiegłym rok
    >
    > http://m.bankier.pl/art/1755014/

    On sam sprzedał 3x mniej mieszkańm w gazetach ofert pełno z coraz
    fajniejszymi/zabawniejszymi promocjami, a ten:

    "Pomimo to, JWCH nie spodziewa się spadku cen mieszkań. W I połowie roku mają -
    według oceny spółki - pozostać na dotychczasowym poziomie, a w II połowie
    wzrosnąć o ok. 5%."

  • 3. Data: 2008-04-24 20:46:48
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ale też trochę z gruntami stanęło w W-wie (bo to stolica robi liczby), zresztą w
    innych miastach pewnie podobnie.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-04-25 05:12:23
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    666 pisze:
    > Ale też trochę z gruntami stanęło w W-wie (bo to stolica robi liczby), zresztą w
    innych miastach pewnie podobnie.
    > JaC

    Taaa JW kupil w Ozarowie Maz (to taki nowy Ursynow pod Warszawa) i chce
    wybudowac osiedle na 15tys mieszkancow bodaj 600 budynkow ceny po 6tys
    za metr chca. Niech se glupiego gdzie indziej poszukaja chyba ze II
    linie metra tam przedluza

    --
    Portal edukacyjny - http://madre.inwestowanie.org.pl/

  • 5. Data: 2008-04-26 09:18:22
    Od: spider <s...@W...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > "Pomimo to, JWCH nie spodziewa się spadku cen mieszkań. W I połowie roku mają -
    > według oceny spółki - pozostać na dotychczasowym poziomie, a w II połowie
    > wzrosnąć o ok. 5%."

    bo do tych głąbów nie dociera że to głównie zagraniczni inwestorzy
    napompowali ten balon cenowy, którzy się już wycofali bo ceny w
    metropoliach już są europejskie albo nawet wyższe, więc nie zarobią na
    tym łatwego szmalu. W mniejszych miastach nie zainwestują bo nikt potem
    tego nie kupi. Przeciętnego zjadacza chleba nie było już stać na
    mieszkanie 1-1,5 roku temu, straszeni mediami ludzie pozaciągali kredyty
    na granicy swoich możliwości w liberalnych bankach i zaczynają powoli
    odczuwać to na własnej skórze, a przed nimi jeszcze 30 lat spłaty
    kredytu za produkt który był obarczony 200-300% marżą dewelopera. Ceny
    mieszkań niestety też dyktuje tylko prawo popytu/podaży i tak samo jak
    wzrosły one galopującym popytem inwestorów tak samo mogą spaść jak
    zadzwoni ostatni dzwonek realizacji przez nich zysków. Niby mieszkanie
    to inwestycja długoterminowa, że ewentualnie można wynająć (chociaż taki
    zagraniczny co kupił 100 mieszkań nie będzie się bawił w wynajmowanie) i
    nie obniżać ceny sprzedaży żeby się go pozbyć, tylko skąd taki wysyp
    ofert w portalach? (na Allegro w samej Warszawie 87662 oferty).
    Mieszkania na inwestycje były kupowane na kredyt, który coraz więcej
    kosztuje, więc inwestycje zaczynają parzyć w łapki. Dwa kolejne miesiące
    pokażą co tak na prawdę się dzieje na rynku mieszkaniowym.
    --
    spider

  • 6. Data: 2008-04-26 19:56:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    spider <s...@W...pl> writes:

> [...]
    > napompowali ten balon cenowy, którzy się już wycofali bo ceny w
    > metropoliach już są europejskie albo nawet wyższe, więc nie zarobią na

    Moze byc trudny. Ludzie nie maja gdzie mieszkac, wiec beda kupowac, az
    sie sytuacja unormuje, ale to potrwa wiele lat.

    > Ceny mieszkań niestety też dyktuje tylko prawo
    > popytu/podaży

    Nie, nie tylko - porownaj koszty budowy przez siebie.
    Ale takze - ludzie beda wiecej zarabiac (a beda, UE itd), beda miec
    wieksza zdolnosc, beda placic wiecej. Ale moze za wieksze/lepsze
    mieszkania, zobaczymy.

    > Mieszkania na inwestycje
    > były kupowane na kredyt,

    Tyle ze to raczej nie jest problem zagranicznych inwestorow, ktorzy
    kupili w setkach.

    > Dwa kolejne miesiące pokażą co tak na prawdę
    > się dzieje na rynku mieszkaniowym.

    Bardzo watpie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-04-26 20:57:02
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Kwi, 21:56, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Bardzo watpie.

    Caly czas zapomina sie o wtornym rynku mieszkan.
    Ludzie umieraja, wyprowadzaja sie, nawet emigruja - coraz wiecej
    mieszkan o coraz wyzszym standardzie trafia do obiegu.
    Ja z zona w pewnym momancie mielismy domek i 2 mieszkania , teraz dwa
    domki jednorodzinne, po zamianie tych mieszkan. Syn konczy liceum -
    ciekawe ile nieruchomosci wniesie mu w posagu przyszla zona? ;)
    Kuzynka w Warszawie ma z mezem jedno mieszkanie a jej mama mieszkanie
    i domek pod Warszawa.
    To nie sa jakies ewenementy - ludzie starsi umieraja i jesli rodzina
    nie jest wielodzietna, to mieszkania zaczynaja sie kumulowac. Powoduje
    to zmniejszanie parcia na rynek nowych nieruchomosci a posrednio
    wplynie na ich ceny.

  • 8. Data: 2008-04-26 20:59:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 25 Apr 2008 07:12:23 +0200, Jan Strybyszewski napisał(a):

> [...]
    > wybudowac osiedle na 15tys mieszkancow bodaj 600 budynkow ceny po 6tys
    > za metr chca. Niech se glupiego gdzie indziej poszukaja chyba ze II

    A ja mysle, ze ludzie po prostu przejrzeli na oczy i zobaczyli co tak
    naprawde oferuje JWC. Ich mieszkania sa - delikatnie mowiac - kiepskiej
    jakosci.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2008-04-26 21:16:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > nie jest wielodzietna, to mieszkania zaczynaja sie kumulowac. Powoduje
    > to zmniejszanie parcia na rynek nowych nieruchomosci a posrednio

    Ja nie mowie ze nowe pokolenia musza kupowac tyle samo mieszkan co
    poprzednie, ale po prostu mieszkan jest sporo mniej niz chetnych do
    zamieszkania. Problemem sa koszty, ale poniewaz zarobki rosna, to
    i ceny mieszkan takze.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-04-27 03:44:56
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To prawda, tylko kiedyś dwupokoleniowa rodzina 2+2 mieszkała "wygodnie" w 43 m2, bo
    miała trzypokojowe.
    JaC

    -----