  • 1. Data: 2008-04-24 10:50:08
    Temat: Wilno, Litwa - jak najlepiej tam płacić
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Labas dienas ;)

    Wybieram się na przedłużony weekend majowy na Litwę (do Wilna
    konkretnie) i zastanawiam się czym najlepiej tam płacić. Czy wypłacać
    gotówkę z bankomatów czy raczej płacić kartami za towary i usługi? A
    może lepiej w Polsce zakupić trochę litów w kantorze? Będę miał na
    podorędziu mBankową VISĘ debetową z delfinkiem oraz AlleKartę BZWBK.
    Awaryjnie mogę skorzystać z Maestro PeKaO SA lub Maestro wydaną przez
    BOŚ. I z ciekawości: jak jest z akceptacją kart z chipem na Litwie?
    Wiadomo, że pasek też jest, ale czasem mimo tego paska transakcja kartą
    nie chce być autoryzowana przez CA. Może ktoś coś doradzi?

    K.

  • 2. Data: 2008-04-24 21:15:47
    Temat: Re: Wilno, Litwa - jak najlepiej tam płacić
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Anyone? Nikt z grupowiczów nie odwiedzał ostatnio krajów nadbałtyckich
    na Wschodzie i nie ma swoich uwag? TIA

  • 3. Data: 2008-04-24 21:24:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 24 Kwi, 23:15, Krystek <s...@k...eu.org> wrote:
    > Anyone? Nikt z grupowiczów nie odwiedzał ostatnio krajów nadbałtyckich
    > na Wschodzie i nie ma swoich uwag? TIA

    Akceptuja karty - tyle co zauwazylem.
    W Wilnie brak budek z hotdogami i innym fasfoodem.
    Przewodniczka stwierdzila, ze to dlatego, ze dbaja o presiz....a to
    sie inne stolice moga zdziwic i zawstydzic.

    Gotowke najkorzystniej wymieniac przekraczajac granice - przejscia sa
    w obie strony okantorowione.

    Koniec spostrzezen.

  • 4. Data: 2008-04-24 21:25:51
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    Anyone? Nikt z grupowiczów nie odwiedzał ostatnio krajów nadbałtyckich
    na Wschodzie i nie ma swoich uwag? TIA

    wez karte z logo MC i nie zaplacisz prowizji za przewalutowanie na euro lub
    usd...
    jezeli potrzebujesz gotowke to lepiej nabyc w kraju

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-04-24 21:35:32
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    RobertS pisze:
> [...]
    >
    > wez karte z logo MC i nie zaplacisz prowizji za przewalutowanie na euro
    > lub usd... jezeli potrzebujesz gotowke to lepiej nabyc w kraju

    No to chyba zostanie mi gotówka. A chciałem być wygodny :-/ Widzę, że
    coraz bardziej opłaca się brać karty z logo MC, a po ostatnim numerze
    VISY pewnie sporo osób się przesiadło na ten system płatniczy.

    Czy pisząc karty MC miałeś na myśli tylko MC czy może też Maestro?
    Szkoda, że trochę późno się natknąłem na te konto BZWBK 24 walutowe, ale
    i tak karty przed majowym wyjazdem bym nie zdążył wyrobić.

    Może jest jakiś pre-paid od ręki żeby go zabrać za granicę?

    K.

  • 6. Data: 2008-04-24 22:22:10
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    No to chyba zostanie mi gotówka. A chciałem być wygodny :-/ Widzę, że
    coraz bardziej opłaca się brać karty z logo MC, a po ostatnim numerze
    VISY pewnie sporo osób się przesiadło na ten system płatniczy.

    jak chcesz kupowac w innej walucie niz euro to MC jest zazwyczaj
    korzystniejszy od VISY

    Czy pisząc karty MC miałeś na myśli tylko MC czy może też Maestro?

    MC do platnosci bezgotowkowych i ewentualnie Maestro do wyplat, ale lepiej
    wymienic kase na granicy

    Może jest jakiś pre-paid od ręki żeby go zabrać za granicę?

    a jest, Maestro PayPass z BZWBK
    kosztuje 20 zł, jak zamowisz na ich stronie to w 2 dni robocze masz karte w
    domu, 1 dzien na aktywacje i zasilenie i karta gotowa ;-)
    korzystam i jest ok

    wykonalem 3 transakcje bezstykowe wiec mi te 20 zl zwroca...
    ach w regulaminie jest, ze pierwsze zasilenie min. 30 zl, ale mniejsze kwoty
    rowniez mozna przelewac - sprawdzone osobiscie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2008-04-25 08:45:48
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    RobertS pisze:
    > Może jest jakiś pre-paid od ręki żeby go zabrać za granicę?

    No tę kartę akurat znam, ale nigdy nie zamawiałem i nie korzystałem.

    > a jest, Maestro PayPass z BZWBK
    > kosztuje 20 zł, jak zamowisz na ich stronie to w 2 dni robocze masz
    > karte w domu, 1 dzien na aktywacje i zasilenie i karta gotowa ;-)
    > korzystam i jest ok

    Przysyłają niespersonalizowaną? Czy w oddziale można odebrać? To bym
    sobie zamówił i odebrał w oddziale, bo nie wiem czy się wyrobię do
    wtorku (o ile w ogóle zdecyduję się w tak krótkim czasie na dodatkową
    kartę).

    K.

  • 8. Data: 2008-04-25 09:03:44
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

    [...]
    > Gotowke najkorzystniej wymieniac przekraczajac granice - przejscia sa
    > w obie strony okantorowione.

    Może i najkorzystniej jest płacić gotówką ale czy najwygodniej?
    Ile zaoszczędzimy na różnicach kursowych?
    VE mBanku można bezprowizyjnie pobierać gotówkę ze wszystkich
    bankomatów za granicą. Karta jest co prawda rozliczna przez EUR
    ale wg moich spostrzeżeń (ostatnio na Słowacji) kurs korony był
    lepszy niż oferowały kantory na granicy.
    Ale wybór należy do Ciebie... ;-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

    PS
    Jeśli jedziesz samochodem - paliwo na Litwie jest tańsze o ok. 1 PLN/litr
    niż w Polsce :-)

  • 9. Data: 2008-04-25 09:50:06
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Prof_Ex pisze:
> [...]
    > ale wg moich spostrzeżeń (ostatnio na Słowacji) kurs korony był
    > lepszy niż oferowały kantory na granicy.

    No to jednak załaduję sobie mBankową kartę, szczególnie, że planuję
    wydać znowu nie tak wiele - max 300 zł. Noclegi i wyżywienie mam
    zapewnione i nie muszę za nie płacić.

    A te śmieszne kantory z bankomatami jeszcze istnieją? Pamiętam jak 8 lat
    temu byłem w Wilnie to istniały takie małe kantory w budkach jak te, z
    hot-dogami. W budce był także bankomat.

    > PS
    > Jeśli jedziesz samochodem - paliwo na Litwie jest tańsze o ok. 1 PLN/litr
    > niż w Polsce :-)

    Nie, jadę autokarem a wracam pociągiem, ale dzięki za info. Tam sieci
    stacji paliw w rękach rosyjskich firm stąd benzyna prosto od kro...
    znaczy producenta.

    K.

  • 10. Data: 2008-04-25 11:23:01
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > zamówił i odebrał w oddziale, bo nie wiem czy się wyrobię do wtorku (o ile
    > w ogóle zdecyduję się w tak krótkim czasie na dodatkową kartę).

    nie wiem czy w oddziale mozna, poczytaj: www.bzwbk.pl/zblizeniowe

    a karta jest niesprersonalizowana czyli na awersie masz KARTA PRE-PAID

    kup, wypróbuj i pochwal się na grupie jak było ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS