  • 1. Data: 2003-05-23 22:02:58
    Temat: Jakie podatkiw banku?
    Od: "Radiks" <r...@n...2com.pl>

    Cześć
    Czytam tą grupę od jakiegoś czasu i lektura jest naprawdę pouczająca.
    W końcu postanowiłem się sam czegoś dowiedzieć. Wszędzie jest pełno
    informacji o tym jakie podatki i od czego płacą firmy. A jakie podatki płacą
    banki??? Szukam i szukam i nie mogę znaleźć informacji na ten temat w necie
    :-(
    Na pewno CIT ale co jest dochodem banku?
    A może jest też gdzieś VAT i akcyza lub jakieś inne opłaty?

    Mam nadzieję, że znajdzie się tu ktoś potrafiący to skrótowo opisać lub
    odesłać do linka lub literatury, które o tym w dobry sposób traktuje.

    --
    Radek

  • 2. Data: 2003-05-24 15:52:39
    Temat: Re: Jakie podatkiw banku?
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Radiks" <r...@n...2com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    płacą
    > banki??? Szukam i szukam i nie mogę znaleźć informacji na ten temat w

    Teoretycznie placa takie same podatki jak inne podmioty.

    > Na pewno CIT ale co jest dochodem banku?

    Nadwyzka przychodow nad kosztami.

    > Mam nadzieję, że znajdzie się tu ktoś potrafiący to skrótowo opisać lub
    > odesłać do linka lub literatury, które o tym w dobry sposób traktuje.

    Na poczatek ustawa o CIT.
    VAT tez, ale jako lektura uzepelniajaca.

    Karol

  • 3. Data: 2003-05-24 19:03:10
    Od: "Fin" <n...@s...pl>

    "Radiks" <r...@n...2com.pl> wrote in message
    > A może jest też gdzieś VAT i akcyza lub jakieś inne opłaty?

    Uslugi bankowe nie są obciążone
    podatkiem VAT.

    --
    pozdrawiam

    ====================
    Fin deKonspirator
    mail: N/A -> Spam
    ====================

  • 4. Data: 2003-05-25 14:10:02
    Od: "Radiks" <r...@n...2com.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Teoretycznie placa takie same podatki jak inne podmioty.

    > Nadwyzka przychodow nad kosztami.

    > Na poczatek ustawa o CIT.
    > VAT tez, ale jako lektura uzepelniajaca.
    >
    > Karol

    Ustawy to ja znam, z nadwyżką nad kosztami to truizm.
    Może coś bardziej konkretnego.?. Co jest kosztem banku, czy w koszty wchodzą
    rezerwy, złe kredyty itp? A co z transferami dewizowymi??? Wiem, że usługi
    finansowe są zwolnione z VAT-u, jest to w wykazie zwolnień.

    --
    Radek

  • 5. Data: 2003-05-25 20:45:56
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > Ustawy to ja znam, z nadwyżką nad kosztami to truizm.
    > Może coś bardziej konkretnego.?. Co jest kosztem banku, czy w koszty
    wchodzą
    > rezerwy, złe kredyty itp? A co z transferami dewizowymi???

    To słabo znasz te ustawe.
    Dodatkowo poczytaj jeszcze UoR.

    Karol

  • 6. Data: 2003-05-28 10:53:59