  • 1. Data: 2013-04-22 21:26:44
    Temat: Jakie konto na wyjazd turystyczny do Wielkiej Brytanii?
    Od: Anbu <a...@p...onet.pl>

    Serdecznie witam szanownych Grupowiczów!!!
    Ponieważ zbliżają się wakacje, a w związku z tym i wyjazdy
    turystyczne za granicę chciałbym prosić o rady i propozycje
    dotyczące sposobu zapewnienia sobie najwygodniejszego
    i oczywiście najtańszego dostępu do pieniędzy w czasie
    podróży do Wielkiej Brytanii.
    Pierwsze co przychodzi mi do głowy to zakup funtów w kantorze
    i zabranie ich z sobą w kieszeni. Pytałem w kilku bankach o możliwość
    założenia bezpłatnego konta w funtach, ale tylko w Alior Banku
    jest taka możliwość, z tym, że trzeba płacić 5 zł miesięcznie
    za kartę.
    Czy istnieją jakieś korzystniejsze rozwiązania?
    Z góry dziękuję za wskazówki.
    Pozdrawiam: Anbu

  • 2. Data: 2013-04-22 21:42:31
    Od: mietek <b...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 22 kwietnia 2013 21:26:44 UTC+2 użytkownik Anbu napisał:
> [...]
    >
    > jest taka możliwość, z tym, że trzeba płacić 5 zł miesięcznie
    >
    > za kartę.
    >
    > Czy istnieją jakieś korzystniejsze rozwiązania?

    alior kantor

  • 3. Data: 2013-04-22 21:46:33
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2013-04-22 21:42, mietek pisze:

    > alior kantor

    i Alior Sync

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 4. Data: 2013-04-22 22:29:18
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Anbu pisze tak:

    > propozycje dotyczące sposobu zapewnienia sobie najwygodniejszego
    > i oczywiście najtańszego dostępu do pieniędzy w czasie podróży do
    > Wielkiej Brytanii.

    500 f w kieszeń i karta kredytowa którą już masz ;)

    Zanim założyłem konto angielskie korzystałem przez jakiś czas z karty
    kredytowej visa z Pekao. Płaciłem za laptopa, hotele i nawet dla
    eksperymentu wybrałem gotówkę w Lloyds i o dziwo nie było potem żadnej
    bomby w wydruku a kurs był normalny.

    Nie bierz banknotów 50 f (w autobusach nie chcą brać nawet 20 f)

    --
    Piter

  • 5. Data: 2013-04-22 23:48:08
    Od: Sebastian <z...@g...pl>

    allegro.pl prepaid gbp bzwbk

  • 6. Data: 2013-04-23 09:44:17
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Akarm" <A...@w...pl> napisał w wiadomości

    > i Alior Sync

    ja pozwole sobie nie zgodzić się do końca.
    alior kantor jak najbardziej, tylko minusem jest jedna darmowa wypłata z
    bankomatu w miesiącu,
    sync wg mnie ma fatalne przeliczniki, a walutowa karta jest płatna, czego
    nie ma w mbanku, dowolna ilość wypłat z bankomatów, walutowa karta jest
    darmowa tylko w 10 miesiącu trzeba złożyć wypowiedzenie, odczekac tydzień i
    ponownie o nią poprosić. minusem Mbanku jest to, że jak się raz wleje na
    konto to cieżko z niego wylać bo opłaty zabiją, ale do tego z kolei słuzy
    alior kantor, przelewy bezpłatne, za zakupione waluty.
    Do platności polecam kredytówki starego Polbanku, ja korzystam z karty
    T-Mobile, przeliczniki często lepsze niż w kantorach. Część grupy pewnie
    poleci jeszcze karte Allianza ale ja niestety się na nią jakoś nie
    załapałem.
    Jadąc do GB warto mieć też troche żywej gotówki chyba, że będziesz się
    poruszął tylko po duzych miastach.

    pozdrawiam
    yossarian

  • 7. Data: 2013-04-23 10:10:14
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 2013-04-23 09:44, yoss pisze:
    > sync wg mnie ma fatalne przeliczniki, a walutowa karta jest płatna
    Kiedy wprowadzili opłaty? Musiałem przeoczyć tę informację.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.avx.pl

  • 8. Data: 2013-04-23 13:01:55
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-04-22 23:48, Sebastian wrote:
    > allegro.pl prepaid gbp bzwbk

    prepaid bzwbk
    http://prepaid.bzwbk.pl/_items/prepaid.bzwbk.pl/pdf/
    taryfa_dla_ciebie_prepaid.pdf

    z toip wynika ze takze dla prepaidu walutowego wyplata za granica wiaze
    sie z oplata 10 PLN. troche malo zachecajace.

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2013-04-23 17:13:30
    Od: mac <m...@a...pl>

    W dniu 2013-04-22 21:26, Anbu pisze:
    > Serdecznie witam szanownych Grupowiczów!!!
    >[...]
    > Czy istnieją jakieś korzystniejsze rozwiązania?
    > Z góry dziękuję za wskazówki.

    a moze tak jak tu ladnie opisali: :-)

    http://livesmarter.pl/w-jakim-banku-zalozyc-konto-wa
    lutowe-i-nie-zaplacic-ani-grosza-za-obluge-polak-za-
    granica-cz-iii/

    m.

  • 10. Data: 2013-04-24 09:26:52
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    > Kiedy wprowadzili opłaty? Musiałem przeoczyć tę informację.

    wg informacji na stronie wypłata z bankomatu kosztuje 5 zł, jak dla mnie to
    troche za dużo ;)
    yossarian