  • 1. Data: 2004-02-10 07:43:31
    Temat: Jakie konto dla studenta w Finlandii?
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Dziewczyna jedzie na studia (pol roku lub rok) do Finlandii.
    Program Erazmus.
    Zasilanie bedzie głownie zlotowkami.
    Czy np. Nordea z racji swej "nordyckosci" ma jakies zalety w takiej
    sytuacji?
    Jakies inne pomysly?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 2. Data: 2004-02-10 08:07:22
    Temat: Re: Jakie konto dla studenta w Finlandii?
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Czy np. Nordea z racji swej "nordyckosci" ma jakies zalety w takiej
    > sytuacji?

    Bezpłatne bankomaty Nordei w Skandynawii. To chyba duża zaleta w tej
    sytuacji

    > Jakies inne pomysly?

    Konto założone tam na miejscu?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-02-10 11:24:31
    Od: "OlivierTorrente" <e...@o...pl>

    Witaj,
    Też byłem na programie Socrates/Erasmus i dokładnie miałem ten sam problem
    tyle że we Włoszech. Opcje były dwie : moi znajomi mieli konto w Citibanku
    (w bankomatach Citi bierzemy kaskę bez prowizji) ,ale co jak co latać
    szukać - strata czasu szczególnie ,iż bankomatów tej Twojej Nordei może być
    jak na lekarstwo [tak jak bankomatów Citi w Bari ;)(okazało się że niestety
    nie ma )]. Natomiast ja od dłuższego czasu mam konto w Fortis Bank Polska i
    jestem zachwycony. Wybierasz kasę zarówno w Polsce jak i na całym świecie z
    każdego bankomatu jaki Tobie się podoba ZA DARMO!!!!!! Jest to konto
    internetowe i jeśli nie masz oddziału Fortis w swoim mieście niestety chyba
    będziesz musiał raz podjechać do oddziału aby podpisać umowę (a może coś się
    w tym względzie zmieniło i dają umowę kurierowi - nie wiem) Kurs masz raczej
    niezbójecki przeliczają po średnim kursie visa.
    Pozdrawiam
    OlivierTorrente
    --
    "Szczęście trzeba sobie umieć zorganizować"-Wielki Szu

  • 4. Data: 2004-02-10 11:35:28
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik "OlivierTorrente" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    Po pierwsze primo Włochy to nie Skandynawia.
    Po drugie primo bankomatów Nordei w Skandynawii jest sporo
    Po trzecie primo Fortis ma najbardziej zbójeckie kursy więc tej prowizji co
    to jej nie płacisz płacisz jednak całkiem sporo tylko o tym nie wiesz ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2004-02-10 11:51:59
    Od: "~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał:
    > Po pierwsze primo Włochy to nie Skandynawia.
    > Po drugie primo bankomatów Nordei w Skandynawii jest sporo

    Nordea to najlepsze rozwiązanie.
    Najlepiej niech zainteresowany sprawdzi czy są oddziały/bankomaty w danej
    miejscowości:
    www.nordea.fi
    http://www.nordea.fi/eng/yhteys/val-index.asp?navi=y
    hteystiedot

  • 6. Data: 2004-02-10 12:05:19
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Jakies inne pomysly?

    Zarowno Nordea jak i zaproponowany tutaj Fortis (ePakiet)
    to dobre rozwiazania. Bankomaty Nordei w Finlandii sa
    na kazdym rogu ;-) - to w koncu taki ich PKO BP ;-)),

    Jezeli kasa mialaby byc pobierana czesto w malych sumach
    mozna rozważyć Fortisa ze względu na nieprzeciętna wygodę
    i nawet biorąc pod uwagę jedne z najgorszych na rynku
    kursow (wiele było na ten temat na grupie) mimo wszysytko
    myśle, że warto - wiecej czasu na nauke ;-)))) a nie na
    jakies szukanie bankomatu :-)

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 7. Data: 2004-02-10 13:01:24
    Od: LUZYTA <l...@n...gazeta.pl>

    Glenn wrote:

    > Po trzecie primo Fortis ma najbardziej zbójeckie kursy więc [...]

    E no..., Glenn, to jest Fortis klient-friendly czy nie?

    Pozdrawiam,

    --
    luzyta

  • 8. Data: 2004-02-10 13:13:17
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > E no..., Glenn, to jest Fortis klient-friendly czy nie?

    Wątki Ci się pomyliły ;-))) W zakresie debetowania znienacka konta są
    friendly. A kursy mają zbójeckie ;-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 9. Data: 2004-02-10 13:14:41
    Od: "PG" <g...@p...onet.pl>

    > E no..., Glenn, to jest Fortis klient-friendly czy nie?

    pewnie że jest. tyle tylko, że prowizję za wypłaty z bankomatów zagranicznych
    ukrył w kursach :)

  • 10. Data: 2004-02-10 13:38:32
    Od: LUZYTA <l...@n...gazeta.pl>

    PG wrote:

    > pewnie że jest. tyle tylko, że prowizję za wypłaty z bankomatów zagranicznych
    > ukrył w kursach :)

    Że ukrywa, drań, to nie od dziś wiadomo. Ale jaki on wg Ciebie (i Glenn
    w pewnym zakresie) friendly?

    --
    luzyta