  • 1. Data: 2004-02-09 19:59:00
    Temat: Re: Wedrowka ludow mBank -> VWBd.
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    08 Feb 04 09:32, Michał 'Amra' Macierzyński -> do All:

    MM> Mowisz o koncie oszczednosciowym, a ja mam na mysli konto osobiste
    MM> (karta!).

    Od kiedy to isnieje jakaś definicja konta "osobistego" i to powiązanego z VE?

    Owszem istnieje pojęcie konta "oszczednosciowego" (takim jest, a właściwie
    _był_ e-MAx) i konta oszczednościowo-rozliczeniowego - (takim jest e-Konto,
    e-direct _ale także Pluskonto_).
    Warunkiem by konto można okreslić jako "rozliczeniowe" jest możliwość
    dokonywania z niego opłat i przelewów.
    Nigdzie natomiast nie jest powiedziane, że konto traci charakter ROR jeśli
    nie oferuje VE lub użytkownik nie używa karty do płatności.
    mBankowe e-Konto nie przestaje być ROR'em w przypadku rezygnacji z VE.

    MM> Dobra. Na swoim przypadku chcesz udowodnic, ze nikt nie korzysta.

    To Ty (niestety) próbujesz dowieść jako "jedynie słuszne" dość wątpliwie
    stawiane tezy - co gorsza posługując się dobieranymi nieprawdziwymi danymi (VWB)
    i naciąganymi do potrzeb "definicjami" ("drobnica", "konta osobiste").

    MM> Mowa o kontach osobistych a nie lokacyjnych. Czy to tak trudno bylo
    MM> wyczytac z mojego postu?

    Pluskonto nie jest kontem stricte lokacyjnym (w przeciwieńswie do e-Max'a), -
    _choć za takie może być uważane_.
    Jest jednak przedewszystkim ROR'em ze względu na możliwość dokonywania
    przelewów, zlecen stałych i innych operacji (w tym PZ).

    Proszę nie tworzyć własnych definicji kont - na własny użytek w dyskusji.
    Pojęcie konta "osobistego" jest tak szerokie, ze można w nie wrzucić wszystkie
    rodzaje kont w tym także czysto lokacyjne (jak e-Max!). Bardzo duża grupa
    klientów mBanku posiada(ła) zresztą _tylko_ te konta, (a ROR'y w marmurkach.
    - mBank w początkowej fazie zalecał zresztą takie rozwiązanie).

    - To na p.b.b. (a nie w mBanku) wymyślono, że jedyny przelew z e-Max'a może i
    _powinien_ być do e-Konta (jesli ktoś otworzył oba rachunki).

    - Nie jest niezbędnym warunkiem konta typu ROR wydanie ani posiadanie do niego
    VE!

    MM> czy trudno zrozumiec, ze pewien (w mBanku dosc duzy) segment klientow
    MM> przynosi duzo wiecej kosztow niz wynosi jego osad na rachunkach?
    MM> Ze koszty pozyskania tego kapitalu sa wieksze niz gdyby skorzystac
    MM> np. z rynku miedzybankowego?

    Jeśli mBank ponosi wyższe koszty pozyskania kapitału na e-Max/eKonto niż na
    rynku międzybankowym, to znaczy że /kiepsko to sobie wymyślił / nie umie
    efektywnie zarządzać pozyskanym kapitalem / et caetera /.
    Mogł zmienić regulamin i rozwiązać umowe z "deficytowymi klientami".
    - Bank może pozbyć się klienta tak samo jak klient pozbyć się banku a jednak
    tego nie zrobił - uderzył we wszystkich klientów. - Bardzo mądre! :)))))

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-