  • 1. Data: 2010-09-21 11:40:20
    Temat: Jakie drugie konto? (niedrogie, z kartą debetową, nie mBank)
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    Poszukuję jakiejś sugestii co do "drugiego konta", na którym będą
    głównie leżeć niewielkie (np. <=2kpln) zasoby na wypadek awaryjny.

    Poszukuję rachunku spełniającego następujące kryteria:
    * poza mBankiem/MultiBankiem (z różnych względów, choć wiem że chyba
    najbardziej pasuje do tych założeń)
    * niedrogi (max. 100zł rocznie, całość opłat)
    * z dostępem przez internet (bez specjalnych wymagań systemowych, do
    obsłużenia na linuksie z firefoksem -- odpada np. ING - wymaga
    ActiveX)
    * z kartą debetową (najlepiej MC, ale niekoniecznie)
    * sporo bankomatów bezprowizyjnych lub tanie wypłaty z prowizyjnych
    (np. 1-2zł)
    * niewymagający biegania do oddziału np. po nową kartę (BOŚ wymaga, a
    przynajmniej wymagał)
    * mile widziane oddziały w większych miastach (ale tego chyba tylko
    mBank nie spełnia)
    * przeżyję płatne przelewy (1zł/przelew)
    * najlepiej gdy III sesję elixiru będzie miał księgowaną tego samego
    dnia

    Generalnie konto ma leżeć i jeść nie wołać ;-)
    (czyli klientem dla banku jestem żadnym)

    TIA
    --
    Jacek Politowski

  • 2. Data: 2010-09-21 11:51:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Jacek Politowski <s...@n...istnieje> writes:

> [...]

    > * z dostępem przez internet (bez specjalnych wymagań systemowych, do
    > obsłużenia na linuksie z firefoksem -- odpada np. ING - wymaga

    Eee, a skąd to Ci się wzięło? ING nie chciał nigdy ActiveX (o ile dobrze
    pamiętam)
    W zamierzchłych czasach chciał jakiejś konkretnej javy ale to też się
    dawno zmieniło.

    Chyba, że o czymś nie wiem.

    A jeśli chodzi o propozycje to DB lub openonline (ale tam jest visa)

    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 3. Data: 2010-09-21 11:52:57
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    W dniu 2010-09-21 13:40, Jacek Politowski pisze:
    > [...]
    > * z dostępem przez internet (bez specjalnych wymagań systemowych, do
    > obsłużenia na linuksie z firefoksem -- odpada np. ING - wymaga
    > ActiveX)

    ING nie wymaga ActiveX i bez problemu korzysta się z niego również na
    linuksie.

    Krzysiek
    www.cashbook.pl

  • 4. Data: 2010-09-21 11:53:41
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Jacek Politowski" <s...@n...istnieje> wrote in message
> [...]
    > dnia
    >

    > Generalnie konto ma leżeć i jeść nie wołać ;-)
    > (czyli klientem dla banku jestem żadnym)

    Moze byc DBnet, ale nie wiem jak dziala ich system pod Linuksem. Karta
    debetowa 5zl/mies, ale jak wykonasz 1 operacje w miesiacu to jest darmowa,
    reszta prowadzenie, przelewy, wyplaty z kas i bankomatow innych bankow
    darmowe.
    Moglby byc tez Alior, ale jak chcesz karte debetowa a nie bedziesz mial
    odpowiedniej ilosci depozytow lub wplywow to bedzie ona droga az 9zl/mies,
    reszta tez dla tego konta jest darmowa. Alior bez III-sesji elixir.
    Zobacz tez EB- bez wplywow 4zl/mies prowadzenie i oplata za karte 1zl/mies
    oraz wyplaty z bankomatow 1zl, przelewy darmowe.
    Co do mozliwosci systemow bankow to musialbys posprawdzac czy chodza pod
    linuksem, przewaznie jest to opisane na www.

  • 5. Data: 2010-09-21 12:07:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> writes:

    [...]

    > Moze byc DBnet, ale nie wiem jak dziala ich system pod Linuksem. Karta

    Dobrze działa.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 6. Data: 2010-09-21 12:17:07
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <i7a68s$ta0$1@news.dialog.net.pl>
    krzysiek <a...@m...net> wrote:

    > ING nie wymaga ActiveX i bez problemu korzysta się z niego również na
    > linuksie.

    Fakt. Nie byłem dość uważny - to ING BusinessOnLine wymaga ActiveX.
    Dzięki za korektę, ING wraca do rozważań.

    --
    Jacek Politowski

  • 7. Data: 2010-09-21 13:32:21
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <s...@t...localdomain>
    Jacek Politowski <s...@n...istnieje> wrote:

    > Fakt. Nie byłem dość uważny - to ING BusinessOnLine wymaga ActiveX.
    > Dzięki za korektę, ING wraca do rozważań.

    I został rozważony :-)
    Zmiana drugiego konta na ING właśnie się dokonuje.

    Z założeń zdaje się nie spełniać jedynie III sesji Elixir, która
    wygląda na księgowaną rano następnego dnia.

    Dziękuję wszystkim za sugestie.

    --
    Jacek Politowski

  • 8. Data: 2010-09-21 13:51:19
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 21.09.2010 15:32, Jacek Politowski wrote:

> [...]
    >
    > Z założeń zdaje się nie spełniać jedynie III sesji Elixir, która
    > wygląda na księgowaną rano następnego dnia.

    Pospieszyłeś się, ale może jeszcze zmienisz zdanie. :) Co powiesz o
    Nordei Spektrum? 1,50 zł/mies. za kartę, wypłaty ze wszystkich
    bankomatów darmowe - tylko, że to Visa.

  • 9. Data: 2010-09-21 14:28:04
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <i7ad8v$lhd$1@news.onet.pl>
    XYZ <j...@m...bin> wrote:

    > Pospieszyłeś się, ale może jeszcze zmienisz zdanie. :) Co powiesz o
    > Nordei Spektrum? 1,50 zł/mies. za kartę, wypłaty ze wszystkich
    > bankomatów darmowe - tylko, że to Visa.

    Patrzyłem i na Nordeę. Jeśli dobrze pamiętam, to odrzuciła mnie od
    niej zaporowa cena za prowadzenie rachunku (8zł). Do tego, jak sam
    zauważyłeś - Visa.

    --
    Jacek Politowski

  • 10. Data: 2010-09-21 14:37:37
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 21.09.2010 16:28, Jacek Politowski wrote:

    > Patrzyłem i na Nordeę. Jeśli dobrze pamiętam, to odrzuciła mnie od
    > niej zaporowa cena za prowadzenie rachunku (8zł). Do tego, jak sam
    > zauważyłeś - Visa.

    Za rachunek Nordea Spektrum nie ma żadnej opłaty. Jedyni 1,50 za kartę