    From: ":-\(..." <...@m...il>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki wybrać otwarty fundusz emerytalny ?
    Date: Tue, 21 Jun 2005 20:58:13 +0200

    Użytkownik "Eroni" <e...@w...nospame.pl> napisał w wiadomości
    news:d99hof$u9p$1@213-238-75-135.adsl.inetia.pl...

    > tym zielony, a wiem że to poważny wybór. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Wbrew pozorom możesz bardzo dobrze wyjść na losowaniu.
    Oprócz rad wcześniej udzielonych (słusznych) zwrócę uwagę, iż OFE jest dość
    obojętny.
    Nikt nie przewidzi jakie wyniki będą mieć oraz czy i które OFE będzie
    istnieć, gdy pójdziesz na emeryturę.
    Ze względu na przymus równania do średniej rozbieżność w wypłaconych
    złotówkach miedzy najlepszym i najgorszym będzie znikoma.
    OFE (II filar) to niewielki fragment emerytury, a w tej chwili analizujesz
    <10% tej kwoty (jakieś 7 zł ?).
    Zmienianie OFE jest kosztowne.
    Większym problemem jest Twój lokalny ZUS, który często będzie ociągał się z
    przelewaniem składki do OFE.
    Z mojego punktu widzenia, wybrani przeze mnie w przyszłości posłowie,
    powinni zlikwidować OFE, a niektórym zarządcom skonfiskować majątki.