  • 11. Data: 2004-01-27 13:55:36
    Temat: Re: Jaki bank marmurkowy mozecie mi polecic?
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Powiem nieśmiało ;), że w Multi tez będą bankomaty WBK ;->>

    A opłaty za przelewy ;-) ?

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2004-01-27 14:02:58
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości
    > ^^^^^^^

    > No wlasnie. Ile kosztuje wyplacanie kasy z Euronetow na karte
    > Inteligowa? Proponuje _dokladniejsze_ rozpoznanie rynku. :-P

    Grr, zostałem złapany ;(
    Jakoś nie do końca uświadomiłem sobie, że przejęcie przez PKOBP zaskutkowało
    likwidacją bezpłatnych euronetów.
    Puścić cancela? :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 13. Data: 2004-01-27 14:04:16
    Od: "Prof_Ex" <p...@N...gazeta.pl>

    Maciek Kycler <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    [...]
    > Pekao S.A. Co prawda obsługa do ..py, ale:

    To zalezy od oddzialu/filii. Ja nie narzekam - obsluga
    bardzo dobra i praktycznie zero kolejek :-)
    Do zalet Pekao SA dodal bym jeszcze karty charge w
    systemie Visa oraz MasterCard (0% prowizji przy transakcjach
    bezgotowkowych).
    Jako wade natomiast - brak 'dobrej' karty kredytowej...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 14. Data: 2004-01-27 14:15:20
    Od: "~~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał:
    > A opłaty za przelewy ;-) ?

    Nie ;)

    BTW tak się wystraszyli, że wczoraj napisali: "(....) MultiBank jest detaliczną
    częścią BRE Banku SA. Filozofia jego działania oparta jest na wielokanałowym
    dostępie do konta z wykorzystaniem placówek, ____Internetu-bezpłatnie____
    (...)".
    ;-))

    http://banki.prnews.pl/index.php/display,4126

  • 15. Data: 2004-01-27 14:19:53
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > No wlasnie. Ile kosztuje wyplacanie kasy z Euronetow na karte
    > Inteligowa? Proponuje _dokladniejsze_ rozpoznanie rynku. :-P

    A po co na kartę inteligową wypłacać z euronetów skoro praktycznie
    zawsze są obok darmowe bankomaty PKO BP.

    Żeby nie było: w Warszawie euronety są przy hipermarketach - i
    przynajmniej w tych w których bywam, zawsze jest też bankomat PKO
    BP. Jest też parę euronetów w centrum i też nie przypominam sobie
    żadnego od którego do jakiegoś bankomatu PKO byłyby więcej niż
    parędziesiąt kroków...

  • 16. Data: 2004-01-27 14:25:32
    Od: Przemysław Kowalik <p...@u...com.pl>

    Grzegorz wrote:

    > Użytkownik "Zenon Brodooki" <z...@b...pl> napisał w wiadomości

    > bankomaty...
    > (ale

    > Przykładowo Kredyt Bank, prowadzenie rach. 6 PLN/mies, przelewy zewn. za
    > darmo, karta debetowa 12 zł/rok. Hmm... ale Multi chyba taniej - już od 3
    > PLN/mies i też bezpłatne przelewy - nie wiem tylko ile kosztuje karta.

    _Druga_ karta debetowa do rachunku tyle kosztuje. Pierwsza tzw. karta
    Kontakt (pełni rolę IKM z Żubra) do wyboru VE lub Misztszo jest w cenie
    rachunku. Poza tm rachunek w KB można AFAIK mieć już za 4,50/mies

    Przemek

  • 17. Data: 2004-01-27 15:00:13
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "~~" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > Powiem nieśmiało ;), że w Multi tez będą bankomaty WBK ;->>

    To specjalnie nie zaskakuje :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 18. Data: 2004-01-27 15:01:05
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    detaliczną
    > częścią BRE Banku SA. Filozofia jego działania oparta jest na

    Czyżby reakcja grupy, forum i infolinii była zaskakująco jednoznaczna?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 19. Data: 2004-01-27 15:43:21
    Temat: Zmiany w mBanku
    Od: "~~" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał:
    > Czyżby reakcja grupy, forum i infolinii była zaskakująco jednoznaczna?

    A jak myślisz ? ;-))

    Mnie to tam obojętnie, czy w mBanku są opłaty, czy nie. Ja od początku jednak
    byłem sceptycznie nastawiony do tego całego emocjonowania się mBankiem. Jak dla
    mnie od początku w mBanku za dużo było naiwnych ideii - że
    bez opłat, że tanio etc. Wprowadzenie opłat przeczuwałem już jak "para" poszła w
    rozbudowę produktowa i technologiczną... tylko nie było wiadomo kiedy ten moment
    nastąpi ;) Przeciez to bylo do przewidzenia, że kurek zostanie zakręcony przez
    BRE. mBank rozszerzając zakres działalnosci zaczął przyciągać klientów ktorzy
    nie przynosili depozytów (odp. wysokich). Model zaczął się sypać. Wzrastala
    liczba klientów, liczba operacji przez nich dokonywana i ....... mBank stał się
    FABRYKĄ kosztów dla BRE.
    Teraz oczywiście nastał ten moment przełomowy i trzeba albo szybko 'naprawić'
    mBank, albo .... go sprzedać.

    Zauważcie, że Multi stanowi 4/5 wydatków BRE na detal, ma 1/5 liczby klientów (w
    stosunku do mB), dobrze się rozwija. W TYM roku ponoć osiągnie rentowność.

    Model działania mBanku nie sprawdził się - i nie ma co lamentować na wprowadzone
    opłaty, bo one są konsekwencją tego. Obecnie planują osiągniecie BEP na koniec
    roku. Czyli kolejny rok do tyłu (miało być na przełomie 2003/4). Myśle, że nie
    mozna dalej brnąć utrzymując za wszelką cenę pierwotne założenia. To jest biznes
    i ma przynosic zyski.
    BTW w info prasowym SL powiedział: "Wyzwaniem najbliższej przyszłości będzie
    nadanie sensu ekonomicznego inwestycjom w bankowość elektroniczną. Jestem
    przekonany, że mBank spełni pokładane w nim nadzieje - dodaje Sławomir
    Lachowski.".

    Oni się przecież liczą z tym, że część klientów może odejść. Nie należy jednak
    przesadzać, że wprowadzone opłaty są jakieś skandalicznie wysokie. Przypuszczam,
    że NORMALNY klient (a nie ten z pbb) będzie płacił miesięcznie (za przelewy)
    2-3zl. To nie jest jakas atronomiczna kwota, zeby z tego powodu wczynac
    awantury/zmieniać konto etc. Nadal pozostaje to _dość_ tanie konto.

    Nie ma się tez co emocjonować tym że NA RAZIE VW jest darmowy. Przykład mBanku
    pokazał, że ten biznes jest trudny i nie da się zarobic przy tak małych
    depozytach. AMRA ostatnio wrzcił przykład ING Direct - oni wchodza na rynki,
    gdzie moga liczyc na srednia depozytow >+ 10 tys euro.
    Te dwa przykłady pokazują, że darmowa wirualna skarbonka nie ma racji bytu w
    Polsce (jeszcze przez pewien czas ?). Podobnie jak nie sprawdzila sie we
    Włoszech, Francji i UK.

    --
    Witek

  • 20. Data: 2004-01-28 08:28:18
    Od: "Grzegorz" <g...@o...pl>

> [...]
    > Kontakt (pełni rolę IKM z Żubra) do wyboru VE lub Misztszo jest w cenie
    > rachunku. Poza tm rachunek w KB można AFAIK mieć już za 4,50/mies

    Zgadza się - z tego co jednak wiem to przy Ekstrakonto S rzeczywiście
    miesięczna opłata 4,50/zł ale wówczas chyba płaci się za przelewy nawet te
    zlecane przez kb24 (czyli kanałem internetowym).
    Grzegorz