  • 1. Data: 2004-01-26 17:13:58
    Temat: Gdzie ulokować pieniądze zarobione na czarno???
    Od: "mick" <m...@p...onet.pl>

    Powiedzmy ze przez dwa lata pracowalem na czarno za granica i teraz przyjezdzam
    do polski z okolo 200tys PLN. Chcialbym te pieniadze wplacic do banku i w
    zwiazku z tym mam pytanie:
    Czy trzeba sie spowiadac skad sie mialo pieniadze?? bo gdy urzad skarbowy sie
    dopierdzieli to moga byc klopoty??

    Co zrobic najlepiej??

    pozdrawiam Mick

  • 2. Data: 2004-01-26 17:22:33
    Temat: Re: Gdzie ulokować pieniądze zarobione na czarno???
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

> [...]
    > zwiazku z tym mam pytanie:
    > Czy trzeba sie spowiadac skad sie mialo pieniadze?? bo gdy urzad skarbowy

    Zalozyc konto gdziekolwiek i wplacac po trochu. Z tego co wiem, o wplatach
    i przelewach powyzej chyba 40,000 zl bank musi informowac urzad nadzoru. Jak
    kupowalem samochod i potrzebowalem przelac wlasnie 40,000 do oddzialu w
    innym miescie (bo tam kupowalem od prywatnej osoby), to pani w moim banku
    poradzila, ,zebym podzielil to na dwa przelewy... :-) Swoja droga fajnie...

    PMZ

  • 3. Data: 2004-01-26 17:35:59
    Od: "Betinho" <p...@w...pl>

    Użytkownik "PMZ" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > innym miescie (bo tam kupowalem od prywatnej osoby), to pani w moim banku
    > poradzila, ,zebym podzielil to na dwa przelewy... :-) Swoja droga

    mam rozumiec ze jak zrobie jednorazowo przelew na 40,000 to sie doczepia a
    jak dwa (tego samego dnia) po 20,000 to juz nie? hmm, troche dziwne :))

  • 4. Data: 2004-01-26 17:36:37
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

    -- Użytkownik "mick" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwiazku z tym mam pytanie:
    > Czy trzeba sie spowiadac skad sie mialo pieniadze?? bo gdy urzad skarbowy

    Lokata w DominetBanku jest ZTCW najwyżej oprocentowana. Jest jeszcze SFI w
    mbanku i CO w Multi, ale tam stopy zwrotu nie koniecznie muszą być dodatnie
    :) Zależy na ile jesteś "biegły" w tych tematach. (nie rozpisując się :).
    Banki mają OBOWIĄZEK rejestrować operacje powyżej 10000 EURO.

    --
    _________________
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-01-26 17:48:25
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jan 2004 18:35:59 +0100,
    osoba podpisana: Betinho <p...@w...pl>
    napisała:
    [...]

    > fajnie...

    Ta pani była wyraźnie niedoedukowana.

    > mam rozumiec ze jak zrobie jednorazowo przelew na 40,000 to sie doczepia a
    > jak dwa (tego samego dnia) po 20,000 to juz nie? hmm, troche dziwne :))

    Jeśli zrobisz przelew na 40KPLN (a ściśle równowartość 10K EUR) to
    trafiasz z automatu do GIIF. Natomiast Bank ma prawo i obowiązek zgłosić
    każdą transakcję/serię transkcji która wyda mu się podejrzana.

    KJ

    --
    A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
    - Winston Churchill

  • 6. Data: 2004-01-26 19:11:31
    Od: m...@p...onet.pl

    Hmm czekam jeszcze na jakies informacje, ale dzieki za pomocne odpowiedzi i
    podpowiedzi :), a co myslicie o tym aby zainwestowac np w fundusze powiernicze
    (albo kapitalowe) czy oni tez pytaja sie skad sa pieniadze, moze by tak czesc
    kasy do banku, a czesc na rozne fundusze

  • 7. Data: 2004-01-26 19:16:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "mick" <m...@p...onet.pl> writes:

    > Czy trzeba sie spowiadac skad sie mialo pieniadze?

    Podobno mozna powiedziec, ze sie zarobilo jako prostytutka 8-)

    MJ

  • 8. Data: 2004-01-26 20:23:22
    Od: "Paweł P" <p...@w...pl>

> [...]
    czesc
    > kasy do banku, a czesc na rozne fundusze

    Nie przejmuj się zbytnio nikt cię nie będzie pytał lub podejrzewał. Mogą to
    przecież być oszczędności rodzinne lub spadek od babci :). Inna sprawa że
    instytucje (banki, fundusze) muszę rejestrować "duże" operacje.
    Jeśli nie masz doświadczenia z funduszami to najpierw dużo poczytaj,
    przemyśl a po tym nie daj się nieświadomie skusić dużymi stopami zwrotu, nie
    ma nic za darmo, im wyższe prawdopodobieństwo dużego zysku tym potencjalna
    strata bliższa :). Na początek polecał bym lokatę.

    --
    _________________
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2004-01-27 00:45:52
    Temat: Re: Gdzie ulokowa?? pieni??dze zarobione na czarno???
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    http://www.yodelbank.com/

    --
    Miernik ________________________ jabber:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48608233394 __/ mailto:m...@c...pl

  • 10. Data: 2004-01-27 03:20:36
    Od: "Tomasz Żychiewicz" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie przejmuj się zbytnio nikt cię nie będzie pytał lub podejrzewał. Mogą to
    > przecież być oszczędności rodzinne lub spadek od babci :)

    No i co z tego ?
    Za spadek od babci, czy prezent od matki też trzeba płacić podatek.
    O ile pamiętam, to 7%.
    Jakaś kwota jest tam zwolniona, ale to coś ok. 10-20kPLN max.
    Do tego jeszcze zawsze pytają, czy to była pierwsza darowizna w ciągu
    ostatnich 5-ciu lat.

    Tak, jak koledzy mówili - 40kPLN wpłynie na konto i US już o tym wie i na
    Ciebie czeka...

    Pozdr,