    From: "~~" <j...@c...barg.sv>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Zmiany w mBanku
    Date: Tue, 27 Jan 2004 16:43:21 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@host-ip177-216.crowley.pl

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał:
    > Czyżby reakcja grupy, forum i infolinii była zaskakująco jednoznaczna?

    A jak myślisz ? ;-))

    Mnie to tam obojętnie, czy w mBanku są opłaty, czy nie. Ja od początku jednak
    byłem sceptycznie nastawiony do tego całego emocjonowania się mBankiem. Jak dla
    mnie od początku w mBanku za dużo było naiwnych ideii - że
    bez opłat, że tanio etc. Wprowadzenie opłat przeczuwałem już jak "para" poszła w
    rozbudowę produktowa i technologiczną... tylko nie było wiadomo kiedy ten moment
    nastąpi ;) Przeciez to bylo do przewidzenia, że kurek zostanie zakręcony przez
    BRE. mBank rozszerzając zakres działalnosci zaczął przyciągać klientów ktorzy
    nie przynosili depozytów (odp. wysokich). Model zaczął się sypać. Wzrastala
    liczba klientów, liczba operacji przez nich dokonywana i ....... mBank stał się
    FABRYKĄ kosztów dla BRE.
    Teraz oczywiście nastał ten moment przełomowy i trzeba albo szybko 'naprawić'
    mBank, albo .... go sprzedać.

    Zauważcie, że Multi stanowi 4/5 wydatków BRE na detal, ma 1/5 liczby klientów (w
    stosunku do mB), dobrze się rozwija. W TYM roku ponoć osiągnie rentowność.

    Model działania mBanku nie sprawdził się - i nie ma co lamentować na wprowadzone
    opłaty, bo one są konsekwencją tego. Obecnie planują osiągniecie BEP na koniec
    roku. Czyli kolejny rok do tyłu (miało być na przełomie 2003/4). Myśle, że nie
    mozna dalej brnąć utrzymując za wszelką cenę pierwotne założenia. To jest biznes
    i ma przynosic zyski.
    BTW w info prasowym SL powiedział: "Wyzwaniem najbliższej przyszłości będzie
    nadanie sensu ekonomicznego inwestycjom w bankowość elektroniczną. Jestem
    przekonany, że mBank spełni pokładane w nim nadzieje - dodaje Sławomir
    Lachowski.".

    Oni się przecież liczą z tym, że część klientów może odejść. Nie należy jednak
    przesadzać, że wprowadzone opłaty są jakieś skandalicznie wysokie. Przypuszczam,
    że NORMALNY klient (a nie ten z pbb) będzie płacił miesięcznie (za przelewy)
    2-3zl. To nie jest jakas atronomiczna kwota, zeby z tego powodu wczynac
    awantury/zmieniać konto etc. Nadal pozostaje to _dość_ tanie konto.

    Nie ma się tez co emocjonować tym że NA RAZIE VW jest darmowy. Przykład mBanku
    pokazał, że ten biznes jest trudny i nie da się zarobic przy tak małych
    depozytach. AMRA ostatnio wrzcił przykład ING Direct - oni wchodza na rynki,
    gdzie moga liczyc na srednia depozytow >+ 10 tys euro.
    Te dwa przykłady pokazują, że darmowa wirualna skarbonka nie ma racji bytu w
    Polsce (jeszcze przez pewien czas ?). Podobnie jak nie sprawdzila sie we
    Włoszech, Francji i UK.

    --
    Witek