  • 1. Data: 2004-04-03 13:34:38
    Temat: Jaki bank dla wspólnoty mieszkaniowej ?
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Coś mi się obiło o uszy, że jakieś banki mają ofertę dla wspólnot
    mieszkaniowych.
    IMHO dla banków gra byłaby warta świeczki, bo:
    * rachunek bieżący jak rachunek bieżący, dużo wpłacających (z prowizją albo
    bez), trochę wypłat/przelewów, raczej sztywne przepływy finansowe;
    ** fundusz remontowy (czasem podzielony na fundusz remontów bieżących i
    fundusz remontów kapitalnych) i to jest ten hint, bo są to kwoty gromadzone
    przez wiele lat od niewielu lat, i całkiem niedługo stanie się to górą
    pieniędzy.
    Czy któreś banki tę przyszłą górę złota dostrzegły?

    I jeszcze uzupełniające pytanie nieco off-topic grupy: w co (warto, wolno,
    można, opłaca się, ...) inwestować środki gromadzone jako fundusz remontowy
    (przykładowo papiery skarbowe - jakieś ograniczenia?)
    JaC

  • 2. Data: 2004-04-03 14:01:36
    Temat: Re: Jaki bank dla wspólnoty mieszkaniowej ?
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik " 666" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Coś mi się obiło o uszy, że jakieś banki mają ofertę dla wspólnot
    > mieszkaniowych.

    Przerabialem ten temat ostatnio w odniesieniu do niezbyt duzej
    wspolnoty, i dwie oferty okazaly sie z bliska interesujace:
    1. Bank Polskiej Spoldzielczosci (i ta ostatecznie wybralem).
    2. Bank BPH (Harmonium Plus wzglednie Harmonium Plus Mikro jesli wplywy
    nizsze niz 100 tys./rok).

    Nagroda dla najwiekszej sciemy: Pekao SA.

    marekz

  • 3. Data: 2004-04-03 15:30:27
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    MarekZ napisał:
> [...]
    > 1. Bank Polskiej Spoldzielczosci (i ta ostatecznie wybralem).
    > 2. Bank BPH (Harmonium Plus wzglednie Harmonium Plus Mikro jesli wplywy

    3. Może jeszcze Bank Ochrony Środowiska - Pakiet Arkadia
    http://www.bosbank.pl/i.php?i=64

    K.

  • 4. Data: 2004-04-03 16:55:54
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    MarekZ wrote:

    > Nagroda dla najwiekszej sciemy: Pekao SA.

    Możesz skonkretyzować zarzuty?

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2004-04-03 17:02:52
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Możesz skonkretyzować zarzuty?

    Juz wyrzucilem oferte wiec szczegolow nie jestem w stanie podac, ogolnie
    chodzi mi o posilkowanie sie roznego rodzaju 3-miesiecznymi promocjami,
    po ktorych koszt utrzymania rachunku (w sensie oplat stalych) wzrasta
    bardzo znacznie i jest w efekcie drastycznie wyzszy niz w przypadku
    ofert konkurencyjnych. Dodatkowo rozne rzeczy, ktore zwyczajowo sa w
    pakiecie byly w tej ofercie platne osobno (dostep przez internet,
    karta). Ile kosztowal Elixir przez net juz nie pamietam, ale chyba tez
    wiecej niz w przypadku BPS (1.50 zł).

    marekz

  • 6. Data: 2004-04-04 08:56:43
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    remontowy
    > (przykładowo papiery skarbowe - jakieś ograniczenia?)

    Imo we wszystko - nie ma ograniczeń. Wystąpi tylko konieczność uzyskania
    stosownej uchwały albo przez zarząd albo przez współwłaścicieli (w
    zależności czy jest ilość lokali jest >7 czy nie), bo będą to z pewnością
    czynności przekraczające zwykły zarząd.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-04-04 10:07:25
    Od: z...@p...onet.pl

    > 3. Może jeszcze Bank Ochrony Środowiska - Pakiet Arkadia
    > http://www.bosbank.pl/i.php?i=64

    Piekielnie wysokie opłaty, zwłaszcza w systemie BOSCOM !

    A poza tym - od zeszłego roku już nie przyjmują nowych klientów.

  • 8. Data: 2004-04-04 19:55:27
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    z...@p...onet.pl napisał:

    > Piekielnie wysokie opłaty, zwłaszcza w systemie BOSCOM !
    >
    > A poza tym - od zeszłego roku już nie przyjmują nowych klientów.

    Jakie są opłaty to nie wiem. Być może wysokie w porównaniu do innych,
    ale to, że nie przyjmują nowych klientów trochę mnie dziwi bo w oddziale
    banku pełno tych ulotek leżało. No, ale kogo to interesuje ten się zawsze
    dopyta.

    Pozdrawiam,

    K.

  • 9. Data: 2004-04-05 11:39:06
    Od: dg <g...@b...gnet.pl>

    666 wrote:

    > Coś mi się obiło o uszy, że jakieś banki mają ofertę dla wspólnot
    > mieszkaniowych.

    Niedawno to przerabiałem - ludzie w bankach robili wielkie oczy jak
    słyszeli, że chcę założyć konto dla wspólnoty. Najczęściej proponowali
    rachunki dla podmiotów gospodarczych, ale jak słyszeli, że wspólnota nie
    posiada NIP-u to już wogóle byli całkowicie zagubieni.

    Ostatecznie wybrałem Bank Spółdzielczy

    --
    gonT

  • 10. Data: 2004-04-05 16:04:05
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "dg" <g...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    nie
    > posiada NIP-u to już wogóle byli całkowicie zagubieni.

    Dziwne. Jak to nie posiada. Powinna posiadac. Moja wspolnota posiada i
    NIP i regon.

    marekz