  • 1. Data: 2006-05-10 17:52:49
    Temat: Jaka szansa na duży kredyt
    Od: "Radzimek" <n...@w...pl>

    Witam

    Mam do Was pytanie/prośbę o analizę możliwości skredytowania przez bank
    inwestycji.

    Zaczne od cyfr, inwestycja jest szacowana na 1.100.000,00 PLN czyli dosyć
    sporo.
    Lokalizacja w Gdańsku, blisko głównych węzłów komunikacyjnych, krótko mówiąc
    dosyć atrakcyjne tereny.
    Inwestycja to budynek 4-kondygnacyjny usługowo-mieszkalny o pow. handl.-usł.
    około 600m2 i mieszkalnej 600m2 + 300m2 piwnic

    Mam już działkę, a raczej wstępną umowę kupna (działka napewno będzie moja,
    z lub bez kredytu)

    I tu mam pytanie: jakie jest prawdopodobieństwo, że jakiś bank udzieli mi
    kredytu na realizację inwestycji i na jakich warunkach.

    Biznesplan zakłada wybudowanie obiektu w ciągu 18 m-cy.
    część mieszkań wydzielonych z powierzchni mieszkalnej będzie sprzedana zaraz
    po wybudoawniu lub na krótko przed zakończeniem i pokryje blisko
    1.000.000,00 PLN (możliwe jest zapisanie w umowie kredytowej przekazanie
    mieszkań bankowi jako zabezpieczenie i ewentualny zysk na zprzedaży mieszkań
    z różnicy planowanej dziś a w momencie wybudowania). Problemów ze sprzedażą
    mieszkań nie będzie gdyż cena zakładana na dzień dzisiejszy jest niższa niż
    cena rynkow m2 lokalu o podobnym standardzie (moja 2800pln/m2, rynkowa
    3400pln/m2).
    Biznes plan ma wszystkie analizy rynkowe potencjalnej działalności
    usługowej, symulacje opłacalności, różne warianty wpływów/wydatków, analiza
    konkurencji, potencjalnych klientów, zasięg działania, formy promocji
    itp.... jednym słowem dopracowany biznesplan. Na wypadek fiaska realizacji
    działalności usługowej jest także analiza wynajmu powierzchni i spłaty
    zobowiązań.
    Szacowany czas spłaty reszty zobowiązań to od 1 roku do 3 lat w zależności
    od wyników finansowych lecz nie dłużej niż 4 lata.

    Dla podniesienia wiarygodności obliczeń głównej kwoty inwestycji to
    dopowiem, że jestem budowlańcem/inżynierem z wykształcenia i
    "egzystencji"... także proces budowy, kosztów i papierków jest dobrze mi
    znany.

    Rozważałem także opcję dotacji z UE na "rozwój przedsiębiorczości" lub
    uzyskanie gwarancji bankowej z Funduszy Poręczeń Kredytowych UE dla nowych
    przedsięwzięć...

    i jedna rzecz bardzo ważna, co determinuje ten pomysł... gdyż obecne dochody
    nie pozwalają na zaciągnięcie tak dużego kredytu oraz nie posiadam majątku,
    który zabezpieczałby tak dużej kwoty (obecnie dysponuję zabezpieczeniem
    rzędu 250.000,00 pln).

    streszczając... inwestycja za 1,1 mln pln, po roku automatyczna spłata 1 mln
    pln i w ciągu około 3 lat spłata reszty sumy z działalności usługowej, bądź
    najmu...

    --
    Z poważaniem
    Radzimek

  • 2. Data: 2006-05-10 19:20:18
    Temat: Re: Jaka szansa na duży kredyt
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > mln
    > pln i w ciągu około 3 lat spłata reszty sumy z działalności usługowej,

    Dotacja z UE odbywa sie zazwyczaj na zasadzie refundacji zaplaconych
    wydatków, wiec i tak pieniądze trzeba miec najpierw.

    Jesli chodzi o poreczenie z funduszu poreczeniowego, to na pewno nie
    zaszkodzi, jesli Twoja wiarygodnosc z jakichs wzgledów zostanie nisko
    oceniona (np. z powodu krotkiego czasu funkcjonowania w biznesie).

    Potrzebujesz kredytu developerskiego takiego z karencją splaty kapitału, do
    momentu kiedy nie zaczniesz uzyskiwac przychodów z nieruchomosci. Bank i tak
    bedzie trzymał łape na hipotece i na wszystkim co zostanie wybudowane, a to
    co bedzie sprzedawane i tak bedzie przechodzic przez bank i za banku zgodą.

    Rzecz przy takim kredycie sprowadza sie do kilku rzeczy:
    1. jakim dysponujesz wkladem wlasnym (jesli te 250k to srodki wlasne, to
    duzy problem Ci schodzi). Pownienes miec przynajmniej 20%.
    2. jak dlugo prowadzisz dzialalnosc gospodarczą tego typu. Najlepiej
    przynajmniej rok. Jesli to przygoda na pierwszy raz, to przyda sie
    poreczenie na pewno.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

  • 3. Data: 2006-05-10 20:17:32
    Od: oska <w...@o...pl>

    Radzimek napisał(a):
    <ciach>
    jak Ci banki odmówią, albo dadzą mało korzystną ofertę, a działkę
    będziesz miał, jak mówisz, to polecam to wszystko ładnie spisać
    profesjonalnie spisać po angielsku, dać kilka ogłoszeń zagramanicą,
    troszkę się przy tym zakręcić i pieniądze same do Ciebie przyjdą. A przy
    odrobinie szczęścia będziesz mógł wybrać z kilku dobrych ofert.