    From: a...@t...pl (Bartek)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaka szansa na duży kredyt
    Date: 10 May 2006 21:20:18 +0200

    > Mam do Was pytanie/prośbę o analizę możliwości skredytowania przez bank
    > inwestycji.
    >
    > Zaczne od cyfr, inwestycja jest szacowana na 1.100.000,00 PLN czyli dosyć
    > sporo.
    > Lokalizacja w Gdańsku, blisko głównych węzłów komunikacyjnych, krótko
    > mówiąc
    > dosyć atrakcyjne tereny.
    > Inwestycja to budynek 4-kondygnacyjny usługowo-mieszkalny o pow.
    > handl.-usł.
    > około 600m2 i mieszkalnej 600m2 + 300m2 piwnic
    >
    > Mam już działkę, a raczej wstępną umowę kupna (działka napewno będzie
> [...]

    Dotacja z UE odbywa sie zazwyczaj na zasadzie refundacji zaplaconych
    wydatków, wiec i tak pieniądze trzeba miec najpierw.

    Jesli chodzi o poreczenie z funduszu poreczeniowego, to na pewno nie
    zaszkodzi, jesli Twoja wiarygodnosc z jakichs wzgledów zostanie nisko
    oceniona (np. z powodu krotkiego czasu funkcjonowania w biznesie).

    Potrzebujesz kredytu developerskiego takiego z karencją splaty kapitału, do
    momentu kiedy nie zaczniesz uzyskiwac przychodów z nieruchomosci. Bank i tak
    bedzie trzymał łape na hipotece i na wszystkim co zostanie wybudowane, a to
    co bedzie sprzedawane i tak bedzie przechodzic przez bank i za banku zgodą.

    Rzecz przy takim kredycie sprowadza sie do kilku rzeczy:
    1. jakim dysponujesz wkladem wlasnym (jesli te 250k to srodki wlasne, to
    duzy problem Ci schodzi). Pownienes miec przynajmniej 20%.
    2. jak dlugo prowadzisz dzialalnosc gospodarczą tego typu. Najlepiej
    przynajmniej rok. Jesli to przygoda na pierwszy raz, to przyda sie
    poreczenie na pewno.

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl