  • 11. Data: 2015-10-12 23:03:05
    Temat: Re: Jaka karta kredytowa w miejsce Raiffeisen WIZZ?
    Od: a...@g...com

    On Monday, October 12, 2015 at 8:48:17 PM UTC+2, xbartx wrote:
> [...]
    warunku z mojego pierwszego postu - obie mają kiepski przelicznik walutowy. A więc
    szukam dalej - czy macie jakieś inne propozycje na jakie karty zwrócić uwagę?

    > KK VISA w EB mają bardzo dobre przeliczniki tylko, że je popsuli, bo do
    > tej pory był wymóg bodajże 35 transakcji na rok do zwolnienia z opłaty a
    > teraz jest limit transakcji miesięczny 300/700 zł.
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    > Xenocide

    Miesięczny limit to nie problem. Ważne żeby przeliczniki były dobre, sporo kupuję na
    aliexpress, sporo jeżdżę do krajów EUR.
    Nie mogę znaleźć informacji po jakim kursie przeliczana jest Visa EB i czy są jakieś
    dodatkowe prowizje za przewalutowanie z USD lub EUR.

  • 12. Data: 2015-10-13 00:30:32
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-10-12 o 23:03, a...@g...com pisze:

> [...]
    > Nie mogę znaleźć informacji po jakim kursie przeliczana jest Visa EB i czy są
    jakieś dodatkowe prowizje za przewalutowanie z USD lub EUR.

    Nie możesz czy raczej ... nie kce_ci_sie ? - LOL

    http://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-r
    ates

    http://www.eurobank.pl/files/docs/przykad_KK_na_www.
    pdf

  • 13. Data: 2015-10-13 20:57:50
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 00:30, Waldek pisze:

    > Nie możesz czy raczej ... nie kce_ci_sie ? - LOL

> [...]

    Coś starszawy ten przykład...
    Na tej stronie
    http://www.eurobank.pl/produkty,karty-kredytowe,zasa
    dy-rozliczania-transakcji-zagranicznych,115,7.html
    piszą, że przeliczają bezpośrednio na PLLN (a nie na EUR jak w
    przykładzie) i doliczają 3% prowizji za przewalutowanie.
    Trochę mniej niż w innych bankach, ale bez rewelacji...

    Sławek

  • 14. Data: 2015-10-13 21:55:02
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 20:57, Slavekk pisze:

    > piszą, że przeliczają bezpośrednio na PLLN (a nie na EUR jak w
    > przykładzie) i doliczają 3% prowizji za przewalutowanie.
    > Trochę mniej niż w innych bankach, ale bez rewelacji...

    Dokładnie, TOIP też mówi o 3% prowizji. Poprzedni kolega wygrzebał coś z
    archiwum.

  • 15. Data: 2015-10-13 22:00:56
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-10-13 o 21:55, gral pisze:

    > Dokładnie, TOIP też mówi o 3% prowizji. Poprzedni kolega wygrzebał coś z
    > archiwum.

    Mille pobiera 2%. Ktoś da mniej? (mowa o kredytowych)

  • 16. Data: 2015-10-13 22:13:39
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    > przykładzie) i doliczają 3% prowizji za przewalutowanie.
    > Trochę mniej niż w innych bankach, ale bez rewelacji...

    Nie wczytywałem się dokładnie - to pierwsze linki które wypluł gugiel

    Mam obie karty EB master i visa - ale debetowe, nie kredytowe.
    Ostatnio jak byłem poza RP użyłem obu (bezgotówkowo)
    i różnica nie była jakaś znacząca.

    KK Rajfiego wychodziła korzystniej.

    Looknąłem w wyciągi transakcji w Euro w tym samym okresie np.
    (22/23.07 data operacji/data ksiegowania)
    i Rajfi przeliczał euro na złotówki po kursie 4,14 a EB po 4,23 - czyli
    ~9 groszy różnicy na sztuce ;)

    Natomiast "zakodowałem" sobie że gdybym awaryjnie potrzebował
    dodatkowej gotówki z bankomatu, to mam użyć EB debetowej visy :)

    Pozdro

  • 17. Data: 2015-10-14 16:41:27
    Od: " 666" <...@...6>

    Dla Visy jest prowizja, dla E/M nie ma prowizji.
    Pytanie, jak EB rozlicza płatności E/M w walucie innej niż euro (przykładowo
    płatności w GBP)?

  • 18. Data: 2015-10-14 16:47:40
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 16:41, 666 pisze:
    > Dla Visy jest prowizja, dla E/M nie ma prowizji.
    > Pytanie, jak EB rozlicza płatności E/M w walucie innej niż euro
    > (przykładowo płatności w GBP)?

    może niech się ktoś wypowie kto ma taką kartę i w ostatnim czasie robił
    transakcje w obcych walutach

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2015-10-14 19:28:58
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 16:41, 666 pisze:
    > Dla Visy jest prowizja, dla E/M nie ma prowizji.
    > Pytanie, jak EB rozlicza płatności E/M w walucie innej niż euro
    > (przykładowo płatności w GBP)?

    po 1. EB nie wydaje kart kredytowych EM/MC
    po 2. nawet dla kart debetowych "zasady rozliczania transakcji
    zagranicznych realizowanych kartami płatniczymi eurobanku" nie
    rozróżniają Visa od MC w zakresie prowizji.

    Sławek

  • 20. Data: 2015-10-14 20:34:24
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-10-14 o 19:28, Slavekk pisze:

    > po 1. EB nie wydaje kart kredytowych EM/MC
    > po 2. nawet dla kart debetowych "zasady rozliczania transakcji
    > zagranicznych realizowanych kartami płatniczymi eurobanku" nie
    > rozróżniają Visa od MC w zakresie prowizji.

    Ad2. Nieprawda.

    http://www.eurobank.pl/produkty,karty-debetowe,zasad
    y-rozliczania-transakcji-zagranicznych,113,7.html

    Dla Visy jest prowizja 1% w pakiecie Prestige, 3% w innych pakietach.
    Ale kurs jest Visy, bezpośrednio na PLN.
    Dla MC niby nie ma prowizji, ale stosowany jest kurs banku EUR->PLN, co
    (z doświadczenia) wynosi ok. 3-3,5% ukrytej prowizji.