  • 1. Data: 2007-06-12 12:34:55
    Temat: Jak tanio przelac 9000 HUF na Wegry?
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    Zarezerwowałem camping na Węgrzech i mam przelać tytułem rezerwacji kwotę 9
    tys forintów (ok.140 PLN) na ich konto. Opłaty za przelew zagraniczny czy to
    nadany w okienku (70 zł), czy też wysłany Internetem w BPH (65 zł) należą do
    kwot złodziejskich podchodzących pod kradzież.. Jest może jakiś tańszy
    sposób przelania kasy?

    /*-+

  • 2. Data: 2007-06-12 16:24:42
    Temat: Re: Jak tanio przelac 9000 HUF na Wegry?
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Wykorzystywanie braku konkurencji nie jest złodziejstwem.

    Konkurencja jest... za porównywalne kwoty. Coś jak roaming w UE. Niby
    konkurencja, a zapewne w eleganckich hotelach przy szampanie i kawiorze
    ustawiane są kwoty.

    > Rozumiem, że karta płatnicza, PayPal itp. wynalazki, koperta odpadają?

    Niestety.

    /*-+

  • 3. Data: 2007-06-12 16:24:47
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    *piotr'ek* napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    Wykorzystywanie braku konkurencji nie jest złodziejstwem.

    >Jest może jakiś tańszy sposób przelania kasy?

    Chyba w PKO BP było 45 lub 50.
    Przez internet można od 30zł a w porywach za darmo. Tyle, że pewnie
    z opcją SHA, więc koszty pośredników trudne do określenia.
    Rozumiem, że karta płatnicza, PayPal itp. wynalazki, koperta odpadają?

    Arek

  • 4. Data: 2007-06-12 18:16:08
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    *piotr'ek* <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Internetem w BPH (65 zł) należą do kwot złodziejskich podchodzących
    > pod kradzież.. Jest może jakiś tańszy sposób przelania kasy?

    Jeżeli przelew kwoty w EUR Ci odpowiada to ja Ci mogę zrobić taki tanio.
    Tylko nie dowiesz się z góry dokładnie ile Forintów z tego wyjdzie, bo
    przeliczone to będzie po kursie banku odbiorcy w dniu zaksięgowania,
    czyli co najmniej dwa dni po nadaniu, no a kursów w przyszłość nie da
    się dokładnie przewidzieć, no ale myślę że jak się prześle na wszelki
    wypadek z 5% więcej to będzie OK, a nadwyżkę najwyżej i tak Ci rozliczą
    w poczet opłat.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 5. Data: 2007-06-12 19:17:39
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    >Konkurencja jest... za porównywalne kwoty. Coś jak roaming w UE. Niby
    >konkurencja, a zapewne w eleganckich hotelach przy szampanie i kawiorze
    >ustawiane są kwoty.

    Tzn. udowodniono zmowę, czy "zapewne"?
    Ew. zyski z niefirmowych transakcji transgranicznych są małe
    z powodu małej ilości operacji, Nie ma na to zbyt dużego popytu.
    Spotkania "przy kawiorze" mogłoby zapewne więcej kosztować niż
    zysk z tych transakcji.
    Koszty przelewów miedzynarodowych są co najmniej kilkakrotnie
    większe niż krajowych bo dużo się przy tym robi ręcznie. Do tego
    nie wszystkie banki mają miedzy sobą bezpośrednie rozliczenia,
    stąd dochodza banki-pośrednicy. A prawo dewizowe (w każdym
    kraju inne) kosztów na pewno nie obniża.
    Bankom nie zależy na obsłudze takich płatności. Nie zainwestują
    w nic co by te koszty obniżyło.
    Albo taki na przykład KIR ogólnoświtowy :) Wielki Brat by się
    ucieszył...

    Arek

  • 6. Data: 2007-06-13 08:27:06
    Od: Tomek <a...@s...w.stopce.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):
> [...]
    > w BPH (65 zł) należą do kwot złodziejskich podchodzących pod kradzież..
    > Jest może jakiś tańszy sposób przelania kasy?

    Poczta Polska - przekaz pocztowy? (serio)

    --
    Tomek malpa japko kropka info.

  • 7. Data: 2007-06-14 06:54:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    Tomek pisze:

    > Poczta Polska - przekaz pocztowy? (serio)

    A sprawdziłeś Węgry czy są na liście?

    --
    Pete

  • 8. Data: 2007-06-16 12:50:41
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > A sprawdziłeś Węgry czy są na liście?

    Ja sprawdziłem. Niestety nie ma

    /*-+

  • 9. Data: 2007-06-17 22:13:05
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    tak niska kwote to wyslalbym listem :)
    /moze poleconym, albo jakas paczka, ..

  • 10. Data: 2007-06-17 22:17:11
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > tak niska kwote to wyslalbym listem :)

    zapomnialem dodac, ze na plny bedzie to jakies 144 zl;
    /przy kursie kantorowym (pln na huf) 1.6zl za 100huf.