  • 1. Data: 2018-08-17 20:00:02
    Temat: Nowy regulamin kart kredytowych Citi a Revolut
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Czy ktoś ma pewne informacje jak Citibank traktuje od 8 sierpnia
    doładowania Revolut? W nowym regulaminie jest taki zapis:

    Transakcja szczególna
    - Transakcja podlegająca spłacie, oprocentowaniu oraz naliczeniu opłat
    lub prowizji na zasadach wskazanych w Regulaminie
    oraz Tabeli Opłat i Prowizji dla Transakcji gotówkowych, tj.: (...)
    - Transakcja u podmiotów świadczących usługi w zakresie wymiany walut,
    walut wirtualnych i środków płatniczych oraz pośredniczących w wymianie.

    Zadałem pytanie w Citibank online, czy transakcja na rzecz podmiotu,
    który ma kod kategorii akceptanta MCC równy 6012 (kod opisany jako:
    instytucje finansowe - towary i usługi) jest transakcją szczególną czy
    nie. Ale zero odpowiedzi.

    Bogdan B.

  • 2. Data: 2018-08-17 22:20:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 20:00:07 UTC+2 użytkownik Bogdan B. napisał:

> [...]
    > który ma kod kategorii akceptanta MCC równy 6012 (kod opisany jako:
    > instytucje finansowe - towary i usługi) jest transakcją szczególną czy

    Godzine temu to pytanie zadałeś czy z dwie godziny może?

  • 3. Data: 2018-08-18 11:15:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Doładuj złotówką i zobacz, co się stanie, wiele nie stracisz.
    Z info w necie - citek traktuje doładowanie revolut z KK (chyba wszyscy, co
    sprawdzali, mielu MC, ale to raczej bez znaczenia) jako transakcję pół-gotówkową -
    nie daje GP, ale też nie pobiera prowizji.
    A zapis nie jest nowy, tylko przeredagowany.
    Jak chcesz KK do revoluta czy curve to polecam wbk lub db, sprawdzone, traktują jako
    bezgotówkowe.
    W wbk jest promo - karta bezpłatna dożywotnio przy wnioskowaniu przez telefon albo
    net. Po założeniu konta każdy dostaje ofertę do 4k na klik.
    W db dają do 4300 na oświadczenie o dochodach, karta darmowa przy obrocie 12k na rok
    - wlicza się w to doładowanie revoluta, wypłaty w bankomacie curve oraz płatności za
    rachunki domowe.
    Ale chyba lepiej od razu celować w wbk, bo od Q4 przejmują db.

  • 4. Data: 2018-08-18 11:30:56
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-08-18, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprawdzali, mielu MC, ale to raczej bez znaczenia) jako transakcję pół-gotówkową -
    > nie daje GP, ale też nie pobiera prowizji.

    A to coś się zmieniło, bo ja kiedyś (3-4 miesiące temu) doładowywałem z Simplicity
    i nie miałem żadnych odsetek, ani też prowizji. Transakcja była widoczna jako
    bezgotówkowa.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 5. Data: 2018-08-19 21:53:12
    Od: Waldek <m...@o...pl>

> [...]
    > A zapis nie jest nowy, tylko przeredagowany.
    > Jak chcesz KK do revoluta czy curve to polecam wbk lub db, sprawdzone, traktują

    KK ING z Revolucją też bez opłat.
    KK IMO dość tania, only 35zl opłata roczna,
    i całkiem niedawno była promocja 200 zeta - nie wiem czy już wygasła

    Pozdro

  • 6. Data: 2018-08-19 22:18:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 19 sierpnia 2018 21:53:14 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

    > KK ING z Revolucją też bez opłat.
    > KK IMO dość tania, only 35zl opłata roczna,
    > i całkiem niedawno była promocja 200 zeta - nie wiem czy już wygasła

    Niedawno to była 300zł, teraz do końca sierpnia jest 200zł oraz drugie 200zł za
    wyrobienie dodatkowej - też dla starych klientów, warunek to brak dodatkowej na 1
    lipca.
    Aha, ta "tania" to visa, mc jest droższy i ma większe warunki zwolnienia - dla visy
    wystarczy 2400 płatności rocznie.
    Ja jednak wolę w pełni darmową niż "tanią" - choć promo ma zalety.

  • 7. Data: 2018-08-19 22:22:46
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu sobota, 18 sierpnia 2018 11:31:00 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > A to coś się zmieniło, bo ja kiedyś (3-4 miesiące temu) doładowywałem z Simplicity
    i nie miałem żadnych odsetek, ani też prowizji.
    Może zmieniło się to, że to w końcu poprawili. Albo miałeś szczęście i u Ciebie się
    ten głupi błąd nie pojawił (tak w citku bywa, żonie się kiedyś zawiesiło wysyłanie
    smsów 3d-secure i dopiero ręczna interwencja pomogła).

    > Transakcja była widoczna jako bezgotówkowa.
    O, a po czym to w citku rozróżniasz?

  • 8. Data: 2018-08-20 10:37:33
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    ten głupi błąd nie pojawił (tak w citku bywa, żonie się kiedyś zawiesiło wysyłanie
    smsów 3d-secure i dopiero ręczna interwencja pomogła).

    Ale to tylko Ty twierdzisz, że zasileniua revoluta są traktowane inaczej
    niż zakup.
    Wiele osób pisało(*) że jest jak pozostałe a Ty się upierasz że nie.
    Może sam coś kręcisz :P

    > O, a po czym to w citku rozróżniasz?

    Zapewne po braku odsetek na wyciągu :P

    (*)m.in. ja pisałem, że revolut jest bez odsetek.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2018-08-20 14:24:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 20 sierpnia 2018 10:37:34 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > Ale to tylko Ty twierdzisz, że zasileniua revoluta są traktowane inaczej niż zakup.
    > Wiele osób pisało(*) że jest jak pozostałe a Ty się upierasz że nie.
    > Może sam coś kręcisz :P

    Ja jedynie powtarzam historie z drugiej ręki, ale usłyszane od dwóch w miarę godnych
    zaufania osób, datowane mniej więcej kwiecień-maj.
    Być może byli to pionierzy, dzięki których reklamacjom - mimo, że załatwionym
    odmownie - citek w końcu to naprawił.
    Sam revoluta nie mam (głupia apka nie chce się zainstalować ze sklepu play na
    tablecie, tak samo jak IKO - z IKO zhackowałem, z revolutem już mi się nie chce), a
    jeszcze się nie zdecydowałem dodać KK citka do curve, za bardzo mi na tej KK zależy.

    > Zapewne po braku odsetek na wyciągu :P

    Hmm, jeśli na wyciągu w ogóle nie było odsetek, to można przyjąć, że wszystkie
    transakcje były bezgotówkowe.
    Ale jak wygląda to wtedy, gdy jest jakaś transakcja gotówkowa?
    Jako że przez 4 lata posiadania KK nie zrobiłem ani jednej (i również ani jednej
    bezgotówkowej spłacanej po GP), to nie wiem - czy odsetki pokazane są tylko
    sumarycznie, czy też dla każdej transakcji pokazane są odsetki osobno?
    O to chodziło z tym pytaniem o rozróżnianie, w citku bowiem nie ma czegoś takiego,
    jak mam chociażby w db, że transakcja bezgotówkowa (w tym przelew opłat za rachunki
    domowe czy też wypłata z bankomatu za pośrednictwem karty curve) opisane są dodatkowo
    jako "zakup".

    A tak a propos citka to od dzisiaj przestali pokazywać pełne numery kart w ST - teraz
    jest "XXXX XXXX XXXX nnnn". Na wyciągach chyba już od dawna nie było, za to numer
    jest w postaci "nnnn XXXX XXXX nnnn" - nie ma to jak jednorodność ;P
    Coś im się też popsuło dziś z kodami SMS - i to na tyle, że przysłali mi kod sms do
    potwierdzenia logowania.

  • 10. Data: 2018-08-20 16:19:42
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    >
    > Hmm, jeśli na wyciągu w ogóle nie było odsetek, to można przyjąć, że wszystkie

    raczej bezodsetkowe. Bo nadużyciem byłoby doładowanie revlouta nazwać
    bezgotówkowym, ;)

    > Ale jak wygląda to wtedy, gdy jest jakaś transakcja gotówkowa?

    Nie mam pojęcia. Oprócz planów ratalnych komfort unikam jak ognia
    zakupów z odsetkami.

> [...]
    sumarycznie, czy też dla każdej transakcji pokazane są odsetki osobno?

    Jak pisałem wyżej, miałem tylko plan ratalny - tam każdy plan ma swoją
    osobną pozycję kapitał oraz odsetki

> [...]
    domowe czy też wypłata z bankomatu za pośrednictwem karty curve) opisane są dodatkowo

    Na wyciągu (w ST i apce podobnie) jest razem z innymi zakupami z opisem:
    Revolut*2508* revolut.com GB

    --
    Pete