  • 1. Data: 2003-10-15 19:57:48
    Temat: Jak przelać pieniądze do Niemiec?
    Od: "Mirek" <n...@p...onet.pl>

    Witam. Wygrałem aukcję na eBay i chciałbym wpłacić na konto obywatelowi
    Niemiec kwotę 179 Euro. Mam konto w Lukas Banku, niestety odmówiono mi
    wykonania takiego transferu pieniędzy. Myslałem ze moze uczynię to za
    posrednictwem Raiffeisena, ale niestety tez mi odmówiono bo adresat nie ma
    konta w tym banku. Pomozcie mi prosze, bo nie wiem w jaki sposob to się robi,
    a czas troche nagli. Chcialbym byc fair w stosunku do sprzedajacego na eBay
    tak zeby nie musiał zbyt długo czekać na kasę. Dziekuje z gory i pozdrawiam.
    Mirek

  • 2. Data: 2003-10-15 20:11:09
    Temat: Re: Jak przelać pieniądze do Niemiec?
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On 15 Oct 2003 21:57:48 +0200, "Mirek" <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Witam. Wygrałem aukcję na eBay i chciałbym wpłacić na konto obywatelowi
    >Niemiec kwotę 179 Euro.

    1. kup w odziale ING Bank Slaski karte Maestro "Podroznik" - koszt
    chyba 9 pln - http://www.ing.pl/u235/navi/54632
    2. Jest to karta typu pre-paid czyli mozesz ja 'zaladowac' wplacajac
    kase w oddziale przy zakupie albo przelewem z dowolnego konta
    3. Wyslij gosciowi karte listem priorytetowym (z wiadomych wzgledow
    zaladowana minimalna kwota 30 pln)
    4. Jak Ci da znac ze doszla przemailuj mu PIN i 'doladuj' karte
    przelewem lub w okienku ING BS do rownowartosci uzgodnionej kwoty za
    shipping & handling + mala nadwyzka ze wgledu na roznice kursowe,
    przewalutowania etc
    5. Gosc wybiera kase w dowolnym bankomacie akceptujacym Maestro
    6. Odsyla karte razem towarem + ewentualna reszta ;))

    Opisuje z autopsjii - kupowalem tak DVD od goscia z Hong-Kongu ;)

    --
    Piotr

  • 3. Data: 2003-10-15 20:17:08
    Od: f...@y...cum (Piotr)

    On 15 Oct 2003 21:57:48 +0200, "Mirek" <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Pomozcie mi prosze, bo nie wiem w jaki sposob to się robi,

    Zapomnialem - przeczytaj wczorajszy post Miernika
    "Moneybookers juz ma lokalne konto bankowe w Polsce" - moze gostek ma
    takie konto albo sobie zalozy, lub przynajmniej akceptuje e-Gold

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2003-10-15 21:59:33
    Od: "Piotr Jednorog" <h...@x...de>

    "Mirek" <n...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Chcialbym byc fair w stosunku do sprzedajacego na eBay

    To dlaczego o tym przed kupnem nie pomyslales?

    Piotrek

  • 5. Data: 2003-10-16 06:39:59
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    eBay
    > tak zeby nie musiał zbyt długo czekać na kasę. Dziekuje z gory i

    Troche dziwne masz problemy - dwa albo trzy lata temu mialem konto walutowe
    w pko bp i bez problemu robilem przelewy do niemiec. koszt takiego przelewu
    byl okolo 50 zl.

    pozdr
    MarcinP

  • 6. Data: 2003-10-16 12:08:33
    Od: "Piotr" <p...@...pl>

    Użytkownik "Piotr" <f...@y...cum> napisał w wiadomości
    com...

> [...]
    > kase w oddziale przy zakupie albo przelewem z dowolnego konta
    > 3. Wyslij gosciowi karte listem priorytetowym (z wiadomych wzgledow

    Już lepiej kupić 180 Euro w Kantorze (trzy papierki) i wysłać gościowi
    listem wartościowym przez Pocztę Polską. Koszty najniższe i masz pewność, że
    adresat dostanie pieniądze bez problemu.

    Piotrek

  • 7. Data: 2003-10-20 08:24:37
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@...pl> napisał w wiadomości

    > Już lepiej kupić 180 Euro w Kantorze (trzy papierki) i wysłać
    > gościowi listem wartościowym przez Pocztę Polską. Koszty
    > najniższe i masz pewność, że adresat dostanie pieniądze bez
    > problemu.

    Koszty najnizsze, ale ryzyko ze ktos

    a) na Twojej poczcie,
    b) w sortowni w PL
    c) w sortowni w DE
    d) na poczcie adresata

    pozbawi koperty zawartosci jest wbrew pozorom spore. Tak wiec
    pomysl z przedplacona karta ING jest lepszy, bo ryzykuje sie
    nieporownywalnie mniejsza kwote w wypadku "zaginiecia" karty.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na adres użyty
    do/podczas wysłania tej wiadomości.