  • 11. Data: 2004-01-05 01:47:40
    Temat: Re: Jak przelac..
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    zenek <z...@w...pl> wrote:

    > musisz dowiedzieć się w tym banku w którym starasz się o kredyt jak
    > długi okres biorą pod uwagę badając stałe wpływy na rachunek.
    > A potem przelewać przez te powiedzmy 6 czy 12 miesięcy podobną kwotę
    > z dopiskiem "wynagrodzenie za m-c XX"

    A potem kolega złoży wniosek o kredyt, a bank zajrzy w historię konta i
    stwierdzając, że nadawcą przelewu jest Pan Fizyczny a nie Firma
    Zatrudniająca zażąda kwitu o zatrudnieniu.

    W taki sposób można oszukać tylko automaty liczące wpływy, ale nie wiem czy
    w którymś banku robot wydaje dycyzję kredytową. Może w PKO BP? Ale jeśli już
    to na śmieszne kwoty.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 12. Data: 2004-01-05 10:36:08
    Od: "Wojtek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > Np. DSD (dopuszczalne saldo debetowe) liczy automat,
    > (na przełomie każdego miesiąca)
    > na podstawie śr. wpływów z poprzednich 3 m-cy
    > i nie ma znaczenia z jakim tytułem one spłynęły.
    > Kiedyś (>2lata temu) przelewy własne były traktowane
    > jako wpływy 'wybrakowane' i np. nie powodowały automatycznego odnowienia
    > kredytu odnawialnego, ale po 'ludzkiej interwencji' też wystarczały.
    > Przypuszczam, że wtedy przelewy były księgowane ręcznie
    > i wtedy już w samym PKO był im przypisywany atrybut 'pobory'

    > NIMW, protokół elixiru nie przewiduje takiego 'extra oznakowania' przelewu

    Hmmm... chyba jednak jakos to oznaczaja. Pani w pko bp otworzyla mi konto i
    pokazala.. i bylo tam mase takich znaczkow, i niektore byly wliczane do
    kredytu odnawialnego, a niektore nie. Sama polecila mi, zebym przelewal to
    jako pobory, ale nie wiem czy wystarczy napisac w tresci "pobory" czy nie
    wystarczy. Natomiast stanowczo zaprzeczyla jakoby zwykly przelew nawet
    regularny byl wliczany. Mowila ze dzis przelwe jest, a jutro moze nie byc.

    wykonalem kilka probnych przelewow ale nie mialem kiedy pojsc sprawdzic, jak
    sa widoczne.

    pozdrawiam
    Wojtek