  • 1. Data: 2004-05-10 23:29:08
    Temat: Jak najtaniej wysłać dolary z USA do Polski?
    Od: "Sebastian F." <d...@o...pl>

    Witam!

    Wybieram się na okres wakacji do USA i chciałbym pod koniec mojej wizyty
    przesłać walutę amerykańską do Polski. Obecnie posiadam dwa konta w polskiej
    walucie (mBank i LukasBank). Niedawno założyłem nowe konto w Multibank'u i chcę
    do niego dołączyć rachunek walutowy w USD. Najprawdopodobniej najtańszą
    perspektywą będzie przesłanie pieniędzy na rachunek walutowy ale jak to zrobić w
    USA ? Jeżeli jednak istnieje tańsza ewentualność bardzo proszę również o
    podpowiedź.

    Oprócz głównej części mojego zapytania mam dodatkową związaną z obsługą
    Multibank'u. Czy istnieje możliwość korzystania z zasobów rachunku walutowego za
    pomocą karty Visa tak jak ma to miejsce w przypadku normalnego rachunku w PLN ?

  • 2. Data: 2004-05-10 23:45:51
    Temat: Re: Jak najtaniej wysłać dolary z USA do Polski?
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Sebastian F. wrote:

    > Witam!
    >
    > Wybieram się na okres wakacji do USA

    w jakim charakterze, na jakiej wizie.

    > i chciałbym pod koniec mojej wizyty
    > przesłać walutę amerykańską do Polski.

    Jeżeli będziesz miał Social Security, to załóż sobie konto w dowolnym
    banku. Pod koniec zamykając konto możesz zlecić przelew do Polski.

    Jeżeli prześlesz pieniądze na konto złotówkowe, to polski bank
    automatycznie zamieni ci je na złotówki.
    Jeżeli na dolarowe, to zostaną ci dolary.

  • 3. Data: 2004-05-11 07:04:27
    Od: "vx" <v...@g...pl>

    "Sebastian F." <d...@o...pl> wrote in message
    > Witam!
    >
    > Wybieram się na okres wakacji do USA i chciałbym pod koniec mojej wizyty
    > przesłać walutę amerykańską do Polski.

    Jesli bedziesz mial ponizej 10K to sobie nie zawracaj glowy. Mozesz je
    spokojnie przywiesc w kieszeni.

  • 4. Data: 2004-05-11 09:08:09
    Od: "bartek" <xtek[no-zpam]@neostrada.pl>

    Mam podobny problem. Niedlugo moja matka, ktora ma obywatelstwo USA, bedzie
    chciala przeslac do polski ok. 120tys dolarow, pieniadze m.in. za sprzedaz
    domu. W jaki sposob najmadrzej i jak najtaniej to przeslac, bo o zwyklym
    przewiezieniu chyba nie ma mowy...

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-05-11 12:08:36
    Od: "ali&kali" <a...@o...pl>

    > Jesli bedziesz mial ponizej 10K to sobie nie zawracaj glowy. Mozesz je
    > spokojnie przywiesc w kieszeni.

    A czemu nie 8K albo 13K?

  • 6. Data: 2004-05-11 13:02:12
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    ali&kali wrote:

    > A czemu nie 8K albo 13K?

    Bo tyle wolno ci wwieźć do Polski legalnie w gotówce.
    I nie wiem, czy nie tyle też wolno ci wywieźć w gotówce ze Stanów.

  • 7. Data: 2004-05-11 13:03:23
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    bartek wrote:

> [...]
    > domu. W jaki sposob najmadrzej i jak najtaniej to przeslac, bo o zwyklym

    Przy takich kwotach pozostaje ci jedyna oficjalna droga.
    Wire transfer z banku do banku.

  • 8. Data: 2004-05-11 14:28:02
    Od: "ali&kali" <a...@o...pl>

    > Bo tyle wolno ci wwieźć do Polski legalnie w gotówce.

    Chyba od wczoraj i prawem kaduka.

  • 9. Data: 2004-05-11 14:39:14
    Od: "Jurek" <n...@p...onet.pl>

    Nie od wczoraj i nie wwiezc legalnie, tylko wwiezc bez zglaszania w
    stosownej deklaracji i juz nie dolarow, tylko euro:
    http://www.mf.gov.pl/sluzba_celna/dokument.php?dzial
    =512&id=30875
    Wszystkim zycze wiecej takich zmatwien.

  • 10. Data: 2004-05-11 15:07:43
    Od: "ali&kali" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jurek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nie od wczoraj i nie wwiezc legalnie, tylko wwiezc bez zglaszania w
    > stosownej deklaracji i juz nie dolarow, tylko euro:

    ... i nie dewizy tylko kurczaki.
    Dokładnie to miałem na myśli. Można wwiezc dowolną kwotę tylko trzeba ją
    zadeklarować na czerwonym przejściu (wypełnia się papierek i wpisują do
    ZESZYTU w kratkę).