  • 11. Data: 2004-05-11 15:12:55
    Temat: Re: Jak najtaniej wysłać dolary z USA do Polski?
    Od: "grusia" <g...@t...pl>

    > Jeżeli będziesz miał Social Security, to załóż sobie konto w dowolnym
    > banku. Pod koniec zamykając konto możesz zlecić przelew do Polski.

    tu kolega mądrze mówi. zależy do jakiego stanu lecisz, ale ja np. byłem w
    Connecticut i People's Bank (lokalny, mały zasięg) nie pobierał żadnych opłat
    za prowadzenie takiego konta i dodatkowo wydawał wypukłą MC. kolega przelewał
    pieniążki do Polski (potrzebował numer SWIFT ze swojego banku, którym było
    pekao sa), zapłacił za to ok.50$ - ja przewiozłem wszystko po kieszeniach i nic
    mnie to nie kosztowało ;)

  • 12. Data: 2004-05-11 16:08:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> writes:

    > Bo tyle wolno ci wwieźć do Polski legalnie w gotówce.
    > I nie wiem, czy nie tyle też wolno ci wywieźć w gotówce ze Stanów.

    Mam wrazenie ze ostatnio limit wynosil 5000 euro, ale to jest limit,
    powyzej ktorego trzeba wypelnic deklaracje - ale mozna legalnie
    przewiezc wiecej.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 13. Data: 2004-05-11 19:59:01
    Od: "vx" <v...@g...pl>

    "ali&kali" <a...@o...pl> wrote in message

    > A czemu nie 8K albo 13K?

    Nie wolno wywozic z USA wiecej niz 10K Jesli cie zlapia to moga kase zajac
    lub skonfiskowac

  • 14. Data: 2004-05-12 10:15:44
    Od: "ali&kali" <a...@o...pl>

    > Nie wolno wywozic z USA wiecej niz 10K Jesli cie zlapia to moga kase zajac
    > lub skonfiskowac

    NIEprawda. Można. Tylko trzeba zadeklarować

  • 15. Data: 2004-05-12 12:51:05
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    vx wrote:

    > Jesli cie zlapia to moga kase zajac
    > lub skonfiskowac

    A możesz zdefiniować różnicę między tymi dwoma czynnościami?

  • 16. Data: 2004-05-12 15:07:54
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Pa_K wrote:

    > A możesz zdefiniować różnicę między tymi dwoma czynnościami?

    zająć zapewne miało być zatrzymać do wyjaśnienia i oddać.
    skonfiskować = przepadło

  • 17. Data: 2004-05-13 05:08:52
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    poilkj wrote:

    > zająć zapewne miało być zatrzymać do wyjaśnienia i oddać.
    > skonfiskować = przepadło

    OK. Przyjmuję do wiadomości.

    pzdrw
    PK