  • 1. Data: 2002-05-28 17:56:04
    Temat: Jak najlepiej inwestowac dodatkowa kase?
    Od: z...@...pl (Zaba)

    Witam
    Mam takie pytanie:
    co najlepiej Waszym zdaniem robic z pewnymi dodatkowymi wplywami
    rzedu 200 - 400 zl miesiecznie.

    Zrobilem sobie symulacje jak by to wygladalo np. przy wplacie do banku (MBank) i
    przy procencie
    skladanym po np 10latach wyglada to nawet niezle (tylko te belkowe-chamstwo).

    Zalozenia sa takie:
    - wplaty przez kilkanascie lat (niekoniecznie miesieczne - roznie, raz miesiecznie,
    raz 2x/miesiac)
    - jak najmniej mojej ingerencji i dodatkowych wizyt - ja tylko wpacam rozne kwoty i
    mam widziec
    stan konta
    - oczywiscie chodzi o to by jak najwiecej zarobic

    To raczej wszystko, prosze o jakies porady

    pozdro
    Zaba

  • 2. Data: 2002-05-28 18:11:00
    Temat: Re: Jak najlepiej inwestowac dodatkowa kase?
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    Użytkownik "Zaba" <z...@...pl> napisał w wiadomości > Mam takie pytanie:
> [...]
    (MBank) i przy procencie
    > skladanym po np 10latach wyglada to nawet niezle (tylko te

    A kiedy chcesz wydać te pieniądze?
    Jeżeli w ciągu kilku miesięcy - roku to do mBanku/LGnet/VW Banku.
    Jeżeli za 10 lat, to pomyśl o funduszach inwestycyjnych, szczególnie
    obligacyjnych. Dodatkowym zyskiem jest to, że podatek biorą nie co miesiąc,
    ale na samym końcu. W ten sposób pracuje więcej pieniędzy. A czasy kiedy
    budżet będzie miał nadwyżkę prędko nie przyjdą - na obligacjach jeszcze
    przez parę ładnych lat można będzie zarobić.

    Bogdan

  • 3. Data: 2002-05-28 18:19:44
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    Zaba wrote:
> [...]
    > banku (MBank) i przy procencie
    > skladanym po np 10latach wyglada to nawet niezle (tylko te

    Możesz spróbować z funduszami powierniczymi - ale pamiętaj, że tu i
    zyski i ryzyko są większe. Mnie spodobał się http://www.gtfi.pl/ i
    właśnie mam ochotę zaryzykować (więc nie licz na jakieś informacje ode
    mnie) - jadno jest dobre. Możesz wpłacać miesięcznie od 250 zł z tym że
    w ciągu roku musi być to co najmniej 2500 zł (jak sprawdzałem to
    wcześniej trzeba było jakieś astronomiczne kwoty)

    Oprocentowanie: 17+ % (więcej ma np. UniKorona, ale ona nie ma
    możliwości zarządzania przez internet - co dla mnie jest ważne).

    Towarzystwo ma całkowicie polski kapitał, co może być zaletą dla
    niektórych (dla mnie jest).

    Belkowe pobierane jest tylko przy wypłacie pieniędzy (czyli np. po
    roku), co jest fajną sprawą - tak jest we wszystkich funduszach.

    Jak chcesz więcej informacji to polecam:
    http://www.elfin.pl (zachęcają do otwarcia w UniInvestment - to ci od
    UniKorona)
    http://www.expander.pl (zachęcają do otwarcia w GFTI)
    http://www.portfel.pl

> [...]
    mam widziec
    > stan konta
    > - oczywiscie chodzi o to by jak najwiecej zarobic

    Jak ulał pasuje do jakiegoś funduszu.

    Remik.

    PS. Mam nadzieję, że nikt nie potraktuje tego jako reklamy - nie mam
    zamiaru reklamować czegoś, czego jeszcze nie sprawdziłem. Jednynie
    informuję że coś takiego jest.

  • 4. Data: 2002-05-28 19:30:13
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > co najlepiej Waszym zdaniem robic z pewnymi dodatkowymi wplywami
    > rzedu 200 - 400 zl miesiecznie.

    IMHO na konto. to troche malo zeby bawic sie w ryzykowne inwestycje,
    a sporo jesli bedziesz odkladal systematycznie przez x0 lat.

    Ja bym placl co 3ci miesiac na konto PLNowe, USDowe i EURowe.
    czemu tak?

    PLNowe jest najlepiej oprocentowane. Jesli nic sie nie stanie, to
    przyniesie najwiekszy zysk. spodziewam sie tez umacniana zlotowki
    dlugoterminowo (w chwili wchodzenia do UE, w chwili zmierzania do EUR)
    ale. rozne Leppery, Millery moga nam urzadzic tu Argentyne.
    ale nie musza.

    USDowe bo to dobra waluta na oszczedzanie. mocna i odporna.
    ale. niektorzy twierdza, ze gospodarka USAnska jest przeinwestowana
    i przewartosciowana. Tam wszystkim zalezy na wartosci akcji a nie
    na prawdziwej wartosci firmy. Enron pokazal jak to sie moze skonczyc.
    niektorzy wroza Ameryce czarna przyszlosc i powtorke z Reagana, tylko
    na wieksza skale. Wtedy dolar zlecial na pysk - o polowe.
    Ale tez ichnia gospodarka ma tendencje do dobrego dzialania wbrew
    wszystkim i wszystkiemu.

    EURowe bo to tez niezla waluta, choc nie tak dobra jak USD (o ile w USA nie
    bedzie katastrofy). Bo to bedzie niedlugo nasza waluta...

    Moznaby jeszcze pomyslec o CHF i GBP, ale po co ;-) Jako typowy Polak
    poza USD i DM (ups! EUR) swiata nie widze...

    Tak wiec po takim podziale spodziewam sie ze co najmniej 2/3 inwestycji
    przetrwa w jakotakim stanie te kilkadziesiat lat. a prawdopodobnie 3/3.
    Moze za pare lat, jak byloby tego juz troche to warto by bylo pomyslec
    o ryzykowniejszym (i dochodowszym niz konto) sposobie zarabiania...
    ale ja jestem zachowawczm nie-ekonomista.

    pozdrawiam

    romekk

  • 5. Data: 2002-05-28 19:44:00
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Roman Kubik <r...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad0ls5$gsa$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

> [...]
    > na wieksza skale. Wtedy dolar zlecial na pysk - o polowe.
    > Ale tez ichnia gospodarka ma tendencje do dobrego dzialania wbrew

    Odradzam USDowe :)

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl

  • 6. Data: 2002-05-28 19:51:30
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:ad0mp2$bb$1@news.tpi.pl...

    > Odradzam USDowe :)

    A nie masz wrazenia, ze wiekszosc aprecjacji Euro w stosunku do USD ma w tym
    roku juz za soba ? Spodziewasz sie czegos wiecej niz 0,94 ???

    Marek

  • 7. Data: 2002-05-29 11:35:21
    Od: "Gocholec" <g...@p...wp.pl>

    Jesli lubisz sport to proponowalabym ci podazac za ta strona:
    http://strony.wp.pl/wp/beri-beri

    Pozdrowienia
    Gocholec

  • 8. Data: 2002-05-29 12:22:41
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik MarekZ <m...@b...krakow.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad0n4s$gp4$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
    tym
    > roku juz za soba ? Spodziewasz sie czegos wiecej niz 0,94 ???

    Dokladnie spodziewam sie czegos znacznie wiecej :) Moze nawet 1,10 w ciagu
    roku :)

    Malin

  • 9. Data: 2002-05-29 12:50:32
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:ad2h6v$srt$1@news.tpi.pl...
    > Dokladnie spodziewam sie czegos znacznie wiecej :) Moze nawet 1,10 w ciagu
    > roku :)

    Niech żyje kredyt w $ :-)).

    Pozdrawiam
    Robert W.

  • 10. Data: 2002-05-30 14:09:31
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 28 May 2002 17:56:04 GMT, z...@...pl (Zaba) wrote:

> [...]
    przy procencie
    >skladanym po np 10latach wyglada to nawet niezle (tylko te belkowe-chamstwo).

    Mysle, ze warto pomyslec o funduszach inwestycyjnych gotowkowych i
    obligacji. W dluzszym okresie daja raczej wiecej niz banki.
    Sporo informacji jest np. na www.tfi.hoga.pl
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl