    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak najlepiej inwestowac dodatkowa kase?
    Date: 28 May 2002 19:30:13 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > co najlepiej Waszym zdaniem robic z pewnymi dodatkowymi wplywami
    > rzedu 200 - 400 zl miesiecznie.

    IMHO na konto. to troche malo zeby bawic sie w ryzykowne inwestycje,
    a sporo jesli bedziesz odkladal systematycznie przez x0 lat.

    Ja bym placl co 3ci miesiac na konto PLNowe, USDowe i EURowe.
    czemu tak?

    PLNowe jest najlepiej oprocentowane. Jesli nic sie nie stanie, to
    przyniesie najwiekszy zysk. spodziewam sie tez umacniana zlotowki
    dlugoterminowo (w chwili wchodzenia do UE, w chwili zmierzania do EUR)
    ale. rozne Leppery, Millery moga nam urzadzic tu Argentyne.
    ale nie musza.

    USDowe bo to dobra waluta na oszczedzanie. mocna i odporna.
    ale. niektorzy twierdza, ze gospodarka USAnska jest przeinwestowana
    i przewartosciowana. Tam wszystkim zalezy na wartosci akcji a nie
    na prawdziwej wartosci firmy. Enron pokazal jak to sie moze skonczyc.
    niektorzy wroza Ameryce czarna przyszlosc i powtorke z Reagana, tylko
    na wieksza skale. Wtedy dolar zlecial na pysk - o polowe.
    Ale tez ichnia gospodarka ma tendencje do dobrego dzialania wbrew
    wszystkim i wszystkiemu.

    EURowe bo to tez niezla waluta, choc nie tak dobra jak USD (o ile w USA nie
    bedzie katastrofy). Bo to bedzie niedlugo nasza waluta...

    Moznaby jeszcze pomyslec o CHF i GBP, ale po co ;-) Jako typowy Polak
    poza USD i DM (ups! EUR) swiata nie widze...

    Tak wiec po takim podziale spodziewam sie ze co najmniej 2/3 inwestycji
    przetrwa w jakotakim stanie te kilkadziesiat lat. a prawdopodobnie 3/3.
    Moze za pare lat, jak byloby tego juz troche to warto by bylo pomyslec
    o ryzykowniejszym (i dochodowszym niz konto) sposobie zarabiania...
    ale ja jestem zachowawczm nie-ekonomista.

    pozdrawiam

    romekk