  • 1. Data: 2003-05-14 12:16:30
    Temat: Jak liczą dziennikarze (oprocentowanie)
    Od: "MariuszJ" <m...@d...pl>

    Witam
    Cytat z http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1118
    639&MP=2
    "Najpopularniejszym pożyczkodawcą na telefon jest Provident. Wezwany
    pracownik pojawia się u nas w domu niezwłocznie, a pieniądze dostajemy w
    ciągu 48 godzin. Człowiek ten będzie nas też odwiedzał co miesiąc, by
    odbierać kolejne raty spłacanego kredytu. Jeśli pożyczymy 3 tys. zł na pół
    roku, będziemy musieli oddać 4,5 tys., czyli rzeczywiste oprocentowanie
    wyniesie 50 proc. Za 4 tys. na 9 miesięcy zapłacimy już drożej, bo musimy
    oddać 6630 zł (65 proc.)."
    Mi natomiast wychodzi odpowiednio
    nominalne 156% i 138%
    rzeczywiste 330% i 270%

    Pozdr
    MariuszJ

  • 2. Data: 2003-05-14 20:01:21
    Temat: Re: Jak liczą dziennikarze (oprocentowanie)
    Od: "robin_hood" <r...@i...pl>

    Użytkownik "MariuszJ" <m...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > roku, będziemy musieli oddać 4,5 tys., czyli rzeczywiste oprocentowanie
    > wyniesie 50 proc. Za 4 tys. na 9 miesięcy zapłacimy już drożej, bo musimy

    Witaj,

    Masz sporo racji. Stopa rzeczywista faktycznie oscyluje w tych okolicach. Na
    materiałach pomocniczych dla agentów - Provident umieszcza informacje o
    rzeczywistych stopach procentowych i z tego co pamiętam to pojawiają się tam
    wartości zblizone do 330% i 270%.
    Nie wiem skąd ten dziennikarz wytrzasnął rzeczywiste stopy procentowe na tak
    niskim poziomie. Chyba z kapelusza.
    A poza tym o ile dobrze pamiętam to w prowidencie płatności są tygodniowe, a
    nie miesięczne.

    Pozdrawiam,
    robin_hood
    r...@i...pl
    GG: 1408014

  • 3. Data: 2003-05-14 20:23:05
    Temat: Re: Jak licz? dziennikarze (oprocentowanie)
    Od: calcium300mg <c...@o...pl>

    On Wed, 14 May 2003 22:01:21 +0200, "robin_hood" <r...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >rzeczywistych stopach procentowych i z tego co pamiętam to pojawiają się tam

    jest nawet pozycja powyżej 400% - kto bierze taki kredyt? :)

  • 4. Data: 2003-05-14 20:55:56
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "robin_hood" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "MariuszJ" <m...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem skąd ten dziennikarz wytrzasnął rzeczywiste stopy procentowe na
    tak
    > niskim poziomie. Chyba z kapelusza.

    Nie, z kalkulatora i ze znajomości matematyki na poziomie 5 (?) klasy szkoly
    podstawowej :-)))
    Dla dziennikarza ta RSP to 1500/3000 = 0,5 [x 100 %]
    podbnie jak 2630/4000 = 0,65 [x 100%]

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2003-05-14 21:11:32
    Od: "k2" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >podstawowej :-)))
    >Dla dziennikarza ta RSP to 1500/3000 = 0,5 [x 100 %]

    karol, pozdrawiam.
    pawdziwy dramat matematyczny. ręcę opadają.
    ten człoweiel nie wie co ta procent nominalny, efektywny a co rzeczywisty.
    a co dopiero mysleć o liczeniu.

    pozdr
    k2

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2003-05-14 21:34:21
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "k2" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > karol, pozdrawiam.
    > pawdziwy dramat matematyczny. ręcę opadają.
    > ten człoweiel nie wie co ta procent nominalny, efektywny a co rzeczywisty.
    > a co dopiero mysleć o liczeniu.

    Co na to poradzisz. Taka jest rzeczywistosc.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2003-05-17 00:52:16
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > MariuszJ
    >
    > a czy mógłbys podać wzró wg którego wyliczyłes te stopy? i z tego co wiem
    (tzn wykorzystując równanie Fischera ) to nie powinna wyjść az taka różnic
    między stopami nominalnymi a rzeczywistymi. Chyba ze nie mam zielonego pojęcia
    o stopach rzeczywiatych
    pozdrawiam i naprawde proszę o ten wzór
    malekith