  • 1. Data: 2003-05-14 09:57:29
    Temat: Kredyt hipoteczny w BGK (budbank)
    Od: Andrzej Wąsik <n...@p...onet.pl>

    Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z kredytem hipotecznym w Banku
    Gospodarstwa krajowego (budbank)

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 2. Data: 2003-05-14 13:41:21
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny w BGK (budbank)
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik Andrzej Wąsik napisał:
    > Czy ktoś miał jakieś doświadczenia z kredytem hipotecznym w Banku
    > Gospodarstwa krajowego (budbank)

    Oceniam ich ofertę całkiem pozytywnie (CHF), co prawda załatwianie trochę
    trwało, ale w końcu się udało. Nie wiem jak jest teraz w BGK, ale załatwiałem
    kredyt jeszcze w Budbanq. Wymagali zaświadczenia o średnich dochodach za
    ostatnie 6 mies., kopię PIT-a potwierdzoną przez US, umowę z developerem, opinię
    nt. ROR z banku gdzie trafiają dochody. Oprocentowanie LIBOR CHF6M + stała marża
    banku do zmiany naczęściej raz na pół roku jeżeli LIBOR zmieni się co najmniej o
    50p. Kredyt przeliczają wg średniego kursu NBP, podobnie jest przy spłacie co
    jest duuużą zaletą tego banq. Prowizja 2%, brak opłat za wcześniejszą spłatę,
    karencja raz do roku.Dodatkowo wymagali wyceny nieruchomości przez wskazanego
    rzeczoznawcę. Koszty pokrywa klient, podobnie z wpisem do hipoteki.
    Do czasu prawomocnego wpisu obowiązkowe ubezpieczenie, początkowo na pół roku.

    ________
    Yareck

  • 3. Data: 2003-05-14 16:36:32
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > Do czasu prawomocnego wpisu obowiązkowe ubezpieczenie, początkowo na pół roku.

    Brzmi calkiem calkiem, a dasz jeszcze blizsze namiary co to za bank, bo nie
    kojarze nazwy?

  • 4. Data: 2003-05-15 06:11:31
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik j...@p...onet.pl napisał:
    > Brzmi calkiem calkiem, a dasz jeszcze blizsze namiary co to za bank, bo nie
    > kojarze nazwy?

    Bank Gospodarstwa Krajowego (do października 2003 pod nazwą BudBank)
    http://www.bgk.com.pl

    ________
    Yareck

  • 5. Data: 2003-05-15 08:11:01
    Od: "Andrzej" <n...@p...onet.pl>

    Dzięki.
    Może nie uścisliłem pytania - przepraszam.
    Rozmawiałem już z człowiekiem z BGK i wiem co mam załatwić - nie przeraża
    mnie to.

    Zapytam więc inaczej: czy robili problemy, jak z kompentencją personelu, jak
    długo trwało załatwianie od czasu złożenia pełnej dokumentacji?

    Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje.
    --
    pozdrawiam...
    Andrzej

  • 6. Data: 2003-05-16 09:08:05
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:
    > Zapytam więc inaczej: czy robili problemy, jak z kompentencją personelu, jak
    > długo trwało załatwianie od czasu złożenia pełnej dokumentacji?

    Początkowo próbowałem przez Expandera ale okazało się, że developer też ma jakąś
    umowę z BudBankiem i stąd tam trafiłem.
    Samo złożenie dokumentów i wniosku trwało może 1 godz.
    Wstępna decyzja w ciągu tygodnia, uruchomienie kredytu po 4 tygodniach od
    złożenia wniosku, ale były wtedy wakacje i nie było wszystkich decydentów.
    Było trochę papierków, ale nic mnie nie zaskoczyło więc przebiegało w miarę
    sprawnie. Może dlatego, że działalność banku jest ukierunkowana na budownictwo,
    stąd nie było kolejek w oddziale, nigdy nie czekałem długo na obsługę.
    Zakładają darmowe konto pomocnicze skąd ściągane są raty i gdzie trzeba
    przelewać wpłaty (BTW oprocentowane 3,5%, więc nie najgorzej).
    ________
    Yareck

  • 7. Data: 2003-05-16 09:50:55
    Od: "Andrzej" <n...@p...onet.pl>

    No to całkiem nieźle.
    Rzoumiem że nie było niekompetencji i krętactwa?

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej Wąsik