  • 11. Data: 2006-10-10 08:00:55
    Temat: Re: Inwestowanie dla dziecka
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    > Babcia, skoro rzyga forsą niech sobie poużywa na starość, niech wreszcie
    > zacznie wydawać na własne przyjemności.

    Wydaje i jej zostaje

    > "Inwestowanie" na konto wnusi nie ma sensu
    > Nie wiadomo co z wnusi wyrośnie i czy w ogóle dorośnie i czy będzie
    > wdzięczna babci. Może podda babcię eutanazji, by zgarnąć szmal ?
    > Nie wiadomo co wymyślą politycy
    > Za dużo niewiadomych
    > 20lat *12* 1000 to ćwierć miliona na dzisiejsze, da się za to kupić
    > mieszkanie czy lepsze auto.

    Sama mieszka w 80 metrowym mieszkaniu. Jeździ na rowerze bo prawa jazdy nie
    ma i nie chce mieć, także auto odpada :)

    Ale dzieki, daje dużo do myślenia.

    pl

  • 12. Data: 2006-10-10 08:11:50
    Od: "P.I.T.E.R." <p...@p...onet.pl>

    Marek Szapajko napisał(a):
    > 1. Nie wiem ile lat ma wnusia, zakładam, że mało :) więc ,,odkładanie''
    > --- powiedzmy przez 15 lat.
    > 2. Nie jestem przekonany, czy --- echm --- prawo spadkowe przewiduje
    > bezpośrednie uposażenie wnusi w 100%. Żeby uniknąć kłopotów niezbędny
    > będzie testament.

    Jeżeli skorzysta z popularnych polis inwestycyjnych, to jest tak, że
    pełne prawo do składki w wieku 18 lat otrzymuje wnusia. A zdecydowany
    plus jest taki, że nie płaci się wtedy podatku spadkowego. Tak
    przynajmniej zostałem poinformowany.

    > Przy podobnych założeniach jak Twoje (i dłuzszym horyzoncie czasowym)
    > założyłem sobie konto w BZ WBK i wpłacam regularnie na Arkę Akcji.
    > ZTCP to wpłata minimalna to 500 zł.

    Pierwsza wpłata to min. 1000 zł.

    I tak na koniec, to może razem z Babcią odwiedzicie np. Expandera albo
    Open Finance. Będziecie mieć szersze spojrzenie. Nic nie kosztuje, a
    można się sporo dowiedzieć i dopytać przy okazji. Może zasugerują
    jakieś inne rozwiązanie. Teraz wybór jest na prawdę spory.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 13. Data: 2006-10-10 16:34:53
    Od: "Beczka" <p...@z...spamem>

    "Auguro" news:egd4ah$42v$1@nemesis.news.tpi.pl

    [CIACH]

    Witaj!
    Polecam zainteresowanie się ofertą CU (Comercial Union) ->
    http://www.cu.com.pl/Portal?secId=68018G40G845OFU1IR
    QJ3RLQ

    A jeżeli ona nie będzie odpowiadać to chyba najlepiej będzie wrzucać kaskę
    do SFI w mBanku - tylko i wyłącznie w akcje bo kasa chyba w najbliższej
    przyszłości dziecku się nie przyda :)

    Pozdrawiam.