  • 1. Data: 2006-10-09 09:19:06
    Temat: Inwestowanie dla dziecka
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    Babcia chce co miesiąc częśc kasy przekazywać dla swojej wnuczki. Chce jej
    założyc konto (na siebie) i wpłacac tam pieniądze które za jakiś czas
    dzidzia sobie wyciągnie - pewnie po maturze :)

    Będą to kwoty miesięczne w granicach 500-1000 zł.Babcia poprosiła żeby
    znaleźć dla niej najprostrzą ofertę.

    Ma to wyglądać tak - Babcia robi przelew co jakiś czas a pieniadze prezelane
    mają sie inwestowac bez jej udziału.
    Co wybrać najlepszego - na razie Babcia wyeliminowała Multiportfel Misiek.

    Babcia zerkała na ofertę Mbanku w zakładkę mInwestycję. Co Babcia może
    wybrać najlepszego??

    pl

  • 2. Data: 2006-10-09 09:25:42
    Temat: Re: Inwestowanie dla dziecka
    Od: "Paweł" <p...@t...to>

    Myślę, że najlepszą inwestycją będzie inwestycja w wykształcenie wnuczka...

  • 3. Data: 2006-10-09 09:41:46
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    Użytkownik "Paweł" <p...@t...to> napisał w wiadomości
    > Myślę, że najlepszą inwestycją będzie inwestycja w wykształcenie
    wnuczka...

    Tw pieniądze mają być właśnie na wykształcenie wnuczki

    pl

  • 4. Data: 2006-10-09 10:21:18
    Od: "P.I.T.E.R." <p...@p...onet.pl>

    Auguro napisał(a):

    > Co wybrać najlepszego - na razie Babcia wyeliminowała Multiportfel Misiek.

    A można poznać powód, dla którego Babcia zrezygnowała ze Skandii?
    Pytam, bo sam jestem zainteresowany tym produktem i jak dla mnie
    wygląda więcej niż przyzwoicie.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 5. Data: 2006-10-09 11:44:14
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    Użytkownik "P.I.T.E.R." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Misiek.

    > A można poznać powód, dla którego Babcia zrezygnowała ze Skandii?
    > Pytam, bo sam jestem zainteresowany tym produktem i jak dla mnie
    > wygląda więcej niż przyzwoicie.

    Zmusza do stałych wpłat. A tu chodzi o to że raz kasy moze być wiecej raz
    mniej, Skandia daje stałą składkę (od 200 zł w górę) Poza tym rodzice
    dziecka posiadają ubezpieczenie w pramerice tak więc kolejne ubezpieczenie
    zbedne

    pl

  • 6. Data: 2006-10-09 13:27:22
    Od: "P.I.T.E.R." <p...@p...onet.pl>

    Auguro napisał(a):

> [...]
    > mniej, Skandia daje stałą składkę (od 200 zł w górę) Poza tym rodzice
    > dziecka posiadają ubezpieczenie w pramerice tak więc kolejne ubezpieczenie

    Coś mi się zdaje, że nie do końca znasz ten produkt. Ubezpieczenia tam
    w zasadzie nie ma :-) To jest typowa inwestycja w fundusze z opcją
    zarządzania kapitałem (w zależności jaki fundusz/wariant wybierzesz).
    Z tego co napisałeś w pierwszym poście wychodzi, że spokojnie będzie
    Cię stać na opłacanie składki na poziomie 350 zł/mies., bo wtedy
    odchodzi ci jakaś składka za zarządzanie czy coś w tym rodzaju. W
    miesiącu, w którym chcielibyście wpłacić więcej możesz "nadpłacić"
    pieniądze na dodatkowe konto powiązane z polisą. Jest to o tyle dobre,
    że w razie braku pieniędzy, w którymś momencie, składka podstawowa
    może być ściągnięta z tego dodatkowego konta.

  • 7. Data: 2006-10-09 19:17:30
    Od: "wrr" <...@w...pl>

    Użytkownik "Auguro" <a...@w...peel> napisał w wiadomości
    > Babcia zerkała na ofertę Mbanku w zakładkę mInwestycję. Co Babcia może
    > wybrać najlepszego??

    Niech babcia zrezygnuje z tego pomysłu, lub ewentualnie "inwestuje" na
    siebie lub dziecko (rodziców wnusi). Wnusia dostanie, albo nie dostanie
    znaczny kawałek forsy jak będzie tego warta.
    Babcia, skoro rzyga forsą niech sobie poużywa na starość, niech wreszcie
    zacznie wydawać na własne przyjemności.
    "Inwestowanie" na konto wnusi nie ma sensu
    Nie wiadomo co z wnusi wyrośnie i czy w ogóle dorośnie i czy będzie
    wdzięczna babci. Może podda babcię eutanazji, by zgarnąć szmal ?
    Nie wiadomo co wymyślą politycy
    Za dużo niewiadomych
    20lat *12* 1000 to ćwierć miliona na dzisiejsze, da się za to kupić
    mieszkanie czy lepsze auto.
    Oszczędzanie dziś może za 20 lat nie wystarczyć nawet na hulajnogę
    Tak było z pokoleniem rodziców babci. Oszczędzali i przepadło wskutek
    zawirowań politycznych, inflacji
    Wnusie należy uczyć od maleńkości. Pokazać jej świat, różnych ludzi.

  • 8. Data: 2006-10-09 19:33:06
    Od: "wrr" <...@w...pl>

    Użytkownik "Auguro" <a...@w...peel> napisał w wiadomości
    > Babcia zerkała na ofertę Mbanku w zakładkę mInwestycję. Co Babcia może
    > wybrać najlepszego??

    Czy babcia wie, że na tym da się stracić ?
    Czy babcia wie, że oszczędności należy dywersyfikować ?
    Czy babcia wie, że dziadkowie są zwykle ubożsi niż wnuczęta i ich prezenty
    śmieszą ?
    Jednak skoro babcia chce latami odkładać na kupkę, to zaproponuję coś
    pozornie dziwnego: polskie złote monety kolekcjonerskie kupowane w NBP jako
    nowe, tanie. To nigdy nie straciło na wartości, zajmuje niedużo miejsca. Jak
    babcia nie chce ganiać do NBP może zamówić abonament w PKOBP, albo
    internatowo w NBP czy firmach typu http://e-numizmatyka.pl/
    Sprzedać kupić da się też na
    http://www.allegro.pl/13917_monety_polskie.html?id=1
    3917&view=gtext&order=pd&change_view=1

  • 9. Data: 2006-10-09 20:01:10
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *Auguro* napisał(a):

    > Babcia chce co miesiąc częśc kasy przekazywać dla swojej wnuczki. Chce jej
    > założyc konto (na siebie) i wpłacac tam pieniądze które za jakiś czas
    > dzidzia sobie wyciągnie - pewnie po maturze :)

    1. Nie wiem ile lat ma wnusia, zakładam, że mało :) więc ,,odkładanie''
    --- powiedzmy przez 15 lat.
    2. Nie jestem przekonany, czy --- echm --- prawo spadkowe przewiduje
    bezpośrednie uposażenie wnusi w 100%. Żeby uniknąć kłopotów niezbędny
    będzie testament.

    > Będą to kwoty miesięczne w granicach 500-1000 zł.Babcia poprosiła żeby
    > znaleźć dla niej najprostrzą ofertę.

    Przy podobnych założeniach jak Twoje (i dłuzszym horyzoncie czasowym)
    założyłem sobie konto w BZ WBK i wpłacam regularnie na Arkę Akcji.
    ZTCP to wpłata minimalna to 500 zł.

    > Ma to wyglądać tak - Babcia robi przelew co jakiś czas a pieniadze prezelane
    > mają sie inwestowac bez jej udziału.

    Zlecenie stałe z rachunku na które wykona przelew ręcznie (choć nie widzę
    sensu).

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    With money you can buy a house, but not a home.

  • 10. Data: 2006-10-10 07:59:23
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    > Przy podobnych założeniach jak Twoje (i dłuzszym horyzoncie czasowym)
    > założyłem sobie konto w BZ WBK i wpłacam regularnie na Arkę Akcji.
    > ZTCP to wpłata minimalna to 500 zł.

    Tak się składa że babcia ma tam konto. Dzięki :)

    pl