  • 1. Data: 2002-02-22 10:40:00
    Temat: Intelligo-->ZUS nie działa?
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Wczoraj dowiedziałem się w ZUS, że od kilku miesięcy
    (odkąd zacząłem wysyłać przelewy z Intelligo) nie wpływają
    moje składki.
    Czy ktoś miał podobne problemy?
    Gdzie to reklamować, jak sprawdzić gdzie jest przyczyna
    (żeby mnie nie odsyłali z ZUS do banku i odwrotnie)?
    Roman

  • 2. Data: 2002-02-22 11:11:36
    Temat: Re: Intelligo-->ZUS nie działa?
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Proszę o odpowiedzi na listę, bo w poczcie onetu od paru dni coś się krzaczy :-(
    Roman

  • 3. Data: 2002-02-22 11:24:10
    Od: "kuba93" <N...@p...onet.pl>

    .A jak to wyglada na twoich wyciągach??

  • 4. Data: 2002-02-22 11:27:06
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wczoraj dowiedziałem się w ZUS, że od kilku miesięcy
    > (odkąd zacząłem wysyłać przelewy z Intelligo) nie wpływają
    > moje składki.

    Pewnie wplywaja, tylko zapomniales powiadomic ZUS ze bedza wplywac z tego
    wlasnie konta i nie ksieguja ich jako wplat od ciebie tylko gdzies w czarnej
    dziurze dla niewyjasnionych przelewow.

    Powyzsze dedukuje tym wszystkim, ktorzy tu wykrzykuja ze "nie ma obowiazku"
    powiadamiania ZUS o numerze konta platnika skladek.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-02-22 11:32:44
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    obowiazku"
    > powiadamiania ZUS o numerze konta platnika skladek.

    sugerujesz że ZUS identyfikuje płatnika na podstawie numeru konta olewając
    numer NIP, PESEL czy dowód osobisty które są umieszczane na przelewie do ZUS
    ?

    ciekawe by to było

  • 6. Data: 2002-02-22 11:41:50
    Od: "EMPI" <f...@k...uw.gov.pl>

    Hej !

    > Pewnie wplywaja, tylko zapomniales powiadomic ZUS ze bedza wplywac z tego
    > wlasnie konta i nie ksieguja ich jako wplat od ciebie tylko gdzies w
    czarnej
    > dziurze dla niewyjasnionych przelewow.

    Jak to niewyjaśnionych ? A po jakiego grzyba ja wypisuję
    na przelewie swoją nazwę skróconą , PESEL itp ???

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 7. Data: 2002-02-22 11:53:36
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Dobre!!!
    Właśnie poprosiłem panią w ZUS, żeby podała adres e-mail,
    to prześlę jej wyciąg i nastąpiła KONSTERNACJA.
    Próbowała mnie spławić na fax, ale uparłem się, że nie po to technika poszła do
    przodu, żebym teraz korzystał z jakichś archaizmów.
    Czekam teraz na telefon, bo musi znaleźć informatyka
    i się z nim skonsultować czy wogóle mają mail i co ztym dalej zrobić :-)
    Roman

  • 8. Data: 2002-02-22 11:57:27
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Koledzy,

    My tutaj nie wyjaśniamy, czy jest to sensowne czy nie tylko ustalamy fakty.
    Myślę, że właśnie w ZUS - niezwykle niereformowalnej instytucji - fakty są
    takie jakie są. O ich sensowności możemy podyskutować w innym wątku. W tym
    wątku wyjaśniamy i ustalamy jak jest a nie jak chcemy aby było.

    Wszelkie zdenerwowanie w związku z ZUS lub US działa na korzyść Kasy Chorych i
    na ewidentną szkodę płatnika bądź podmiotu gospodarczego. Jak mówi starożytne
    przysłowie pszczół:

    Nikt nie nauczy osła grać na lirze,
    a szewc niech pilnuje własnego kopyta.

    I niech robi to w pokoju.

    Z pozdrowieniem tak dla denerwujących jak i z/denerwowanych.

    Anglosaxon

    =========
    ortografia, ortodoksja, ortopraksja

  • 9. Data: 2002-02-22 12:04:51
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>
    napisał w wiadomości

    > Pewnie wplywaja, tylko zapomniales powiadomic
    ZUS ze bedza wplywac z tego
    > wlasnie konta i nie ksieguja ich jako wplat od
    ciebie tylko gdzies w czarnej
    > dziurze dla niewyjasnionych przelewow.

    Numer konta jest potrzebny zusowi aby ci je w
    razie niepłacenia składek zająć a do identyfikacji
    kto wpłacał mają Imie i nazwisko, nazwe skrocona,
    nip, pesel itd ...

    > Powyzsze dedukuje tym wszystkim, ktorzy tu
    wykrzykuja ze "nie ma obowiazku"
    > powiadamiania ZUS o numerze konta platnika
    skladek.

    Jest taki obowiązek nawet w przypadku prywatmego
    jeżeli z niego są opłacane składki zus

    Sark

  • 10. Data: 2002-02-22 12:40:22
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    Użytkownik "pablos" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > sugerujesz że ZUS identyfikuje płatnika na podstawie numeru konta olewając
    > numer NIP, PESEL czy dowód osobisty które są umieszczane na przelewie do
    ZUS

    A ChGW!
    Wiem, ze mi nie wplacili do OFE za 3 przypadkowe miesiace 2001 i tlumaczyli
    to "klopotami z identyfikacja platnika".
    Na koniec korespondencji (kiedy zalatwielm, ze platnik jeszcze raz
    dostarczyl im sporne dokumenty) stwierdzili, ze mi i tak nie przeleja,
    dopoki sie calkiem nie skomputeryzuja i zidentyfikuja..

    --
    Pozdrowienia
    ---