  • 1. Data: 2002-02-22 10:29:34
    Temat: mBank - mala rzecz a nie cieszy
    Od: "Gresiek" <g...@h...com>

    Otoz w ostatni wikend robilem zakupy i placilem VE mBanku. Probowalem
    przynjamniej. A bylo to w ten wikend, ze od 0:00 do 3:00 bodajze miala byc
    konserwacja ukladow scalonych komputerow mBanku.
    Jest 23:45, proboje zaplacic - 43zl z hakiem. Brak autoryzacji, odmowa. No
    coz, po 3 nieudanej probie zaplacilem gotowka. Wracam do domu, sprawdzam
    konto a tam zablokowane 43zl z hakiem (wiecej sie nie dalo, bo mialem na
    koncie z jakies 50zl)... Ciekawe co by bylo gdybym mial wiecej kasy.
    Zablokowane by bylo 3 razy (nieudane proby autoryzacji) po 43zl? No i mam te
    43zl zablokowane do dzis. Oczywiscie mam nadzieje ze te pieniadze
    ostatecznie nie znikna mi z konta, tylko pytanie, kiedy zostana odblokowane?
    :) Po tygodniu? No i chyba, mam nadzieje, nie jest to wina mBanku tylko
    jakiegos Polcardu czy czegos w tym stylu.
    Bardzo zbulwersowany nie jestem bo kolega w Zubrze mial ostatnio lepszy
    numer. Probowal wziasc kase z bankomatu. Ostatnie 200zl. No i bankomat
    pomiedlil, pomiedlil i wyplul karte ale sie zawiesil przy okazji i pieniedzy
    nie wydal. No wiec kumpel idzie do drugiego bankomatu a tu oczywisice tych
    200zl juz nie ma na koncie... Zabic to malo! Jak dobrze ze juz daaaawno
    ucieklem z tego Zubra :)

    Pozdrawiam,
    Gresiek

  • 2. Data: 2002-02-22 10:31:32
    Temat: Re: mBank - mala rzecz a nie cieszy
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > :) Po tygodniu? No i chyba, mam nadzieje, nie jest to wina mBanku tylko
    > jakiegos Polcardu czy czegos w tym stylu.

    Po tygodniu - powiem - typowe - a co do ilosci razy :)
    Ja wlasnie kiedys pisalem - jak to dwa razy za domene chcialem zaplacic
    karta inteligo w czasie ich przetwarzania nocnego (ktore zdarza sie
    codziennie a nie raz na jakis tam czas) - i obciazyli mnie razy dwa - przez
    tydzien nie mialem dostepu do kasy - a zaplacilem ostatecznie VC BZWBK.

    A takich numerow mialem wiecej - np VE Fortisa - tez ze 2 - 3 razy + jeszcze
    problemy z zaplaceniem....

    Dlatego tak czasem przydaja sie karty wypukle...

  • 3. Data: 2002-02-22 10:51:45
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@usun_spam.piotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Gresiek" <g...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > 200zl juz nie ma na koncie... Zabic to malo! Jak dobrze ze juz daaaawno

    po prostu trzeba zrozumieć ideę autoryzacji i księgowania transakcji - a
    później już łatwo posługiwać się kartami

    Piotr Orzechowski

  • 4. Data: 2002-02-22 11:09:47
    Od: "Gresiek" <g...@h...com>

    > po prostu trzeba zrozumieć ideę autoryzacji i księgowania transakcji - a
    > później już łatwo posługiwać się kartami
    >
    > Piotr Orzechowski

    Ja rozumie te "idee" ale dlaczego oni blokuja kase, jesli transakcja nie
    dochodzi do skutku??? Tej ideii nie rozumiem... :(

    Gresiek

  • 5. Data: 2002-02-22 11:26:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Gresiek <g...@h...com> wrote:

    > Ja rozumie te "idee" ale dlaczego oni blokuja kase, jesli transakcja nie
    > dochodzi do skutku??? Tej ideii nie rozumiem... :(

    Jacy 'oni'?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 6. Data: 2002-02-22 11:59:08
    Od: <a...@p...onet.pl>

    nie wziąść ale wziąć.

    pozdrawiam

    anglosaxon
    ===============
    ortografia, ortodoksja, ortopraksja

  • 7. Data: 2002-02-22 12:15:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Feb 22, 2002 at 12:09:47PM +0100, Gresiek wrote:

    > Ja rozumie te "idee" ale dlaczego oni blokuja kase, jesli transakcja nie
    > dochodzi do skutku??? Tej ideii nie rozumiem... :(

    Bo nie rozumiesz procesu autoryzacji, ktory jest dwuetapowy - pierwszy
    to sama autoryzacja co w praktyce oznacza blokade srodkow na koncie, a
    drugi to rozliczenie i zdjecie tej kasy z konta. Dopoki nie nastapi
    rozliczenie, kasa jest zablokowana. Rozliczenie powinno nastapic (z
    pamieci) w przeciagu pojedynczych dni (3 do 7).

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-02-22 16:37:41
    Od: "Pedroz" <p...@p...onet.pl>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > nie wziąść ale wziąć.
    Nie nad, ale pod.

    netykieta, netykieta, netykieta
    --
    pzdr
    Pedroz [BB]

  • 9. Data: 2002-02-22 16:44:18
    Od: "Gresiek" <g...@h...com>

    > Jacy 'oni'?

    No wlasnie, wygladasz na kogos kto wie.
    Bo ja nie wiem! Polcard? mBank? W kazdym badz razie na pewno nie ja!

  • 10. Data: 2002-02-22 16:48:55
    Od: "Gresiek" <g...@h...com>

> [...]
    > rozliczenie, kasa jest zablokowana. Rozliczenie powinno nastapic (z
    > pamieci) w przeciagu pojedynczych dni (3 do 7).

    Rozumiem doskonale!!!!!!!
    Wszystko jest takie ladne i proste w tym twoim schemacie, no to mi wytlumacz
    dlaczego terminal odmowil ostatecznie autoryzacji??? Kto odmowil???
    Krasonludki na laczach??? Polcard? Skoro byly srodki na koncie i zostaly
    zablokowane a mimo to transakcja zostala odrzucoana!!! (na wydruku bylo
    "ODMOWA")
    Ja jednak podejrzewam mBank, no bo:
    1) autoryzacja do mBnaku - sa srodki na koncie
    2) mBank je blokuje po czym
    3) mBank wysyla kod do termoinala "ODMOWA".
    I tyle. No bo kto inny mogl odmowic transakcji? Polcard? TESCO?