  • 11. Data: 2002-08-13 16:14:03
    Temat: Re: Podobna tylko krowa nie zmienia pogladow
    Od: "Marcin_P" <t...@w...pl>

    Użytkownik "kuba93" <N...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ajafs7$e9b$1@news.tpi.pl...
    > Bardzo mnie ta odpowiedź swego czasu zdenerwowała bo to robiienie z
    Klienta
    > debila. Ordynacja podatkowa obowiazuje wszystkich jednakowo.
    > Jednak przemysleli i za to plus. Za pismo ponizej DUZY MINUS
    >
    > "Szanowna Pani,
    >
    > W odpowiedzi na Pani zgłoszenie dotyczące zasady pobierania podatku
    > od dochodów odsetkowych wyjaśniamy, iż Bank jako płatnik jest zobowiązany
    do ...............
    <ciach>

    A kiedy dostales(as) te pismo, bo ja na poczatku lipca dostalem cos takiego:

    Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pańskie zapytanie informujemy, że wspomniana przez
    Pana zmiana dotycząca zaokrąglania podstawy opodatkowania odsetek została
    wdrożona przez Bank w dniu 02.07.2002r. Obecnie podstawa opodatkowania (a
    więc kwota zgromadzonych odsetek) zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa
    Finansów (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 4 maja 2001 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa. (Dz. U. z Nr
    40, poz. 463) ) zostanie przed naliczeniem podatku zaokrąglona do pełnych
    złotych (końcówki do 50gr zaokrąglamy w dół, powyżej 50gr, w górę). Wydane w
    zeszłym roku przepisy wykonawcze do Ustawy o podatku dochodowym były w tej
    kwestii nieprecyzyjne, więc postępowaliśmy zgodnie z posiadaną przez nas
    ekspertyzą prawną. Ponieważ ostatnio Ministerstwo Finansów oraz Związek
    Banków Polskich wydały przepisy precyzujące to rozporządzenie, stosujemy się
    do nich. Jako Klient nie odczuje Pan znaczącej zmiany, gdyż różnice w
    odprowadzanym podatku mogą sięgać maksymalnie +/- 10 gr. miesięcznie. Zarząd
    Banku rozpatruje obecnie możliwość korygowania rozliczenia za ostatnie
    miesiące. Należy pamiętać, że ponieważ podatek od dochodów odsetkowych
    pobierany jest dopiero od marca, to maksymalna kwota ewentualnego zwrotu
    (lub potrącenia) nie przekroczy 30 gr. Szczegóły ewentualnej procedury
    rozliczenia (potrącenia czy zwrotu) zostaną podane dopiero po podjęciu przez
    Zarząd Banku uchwały o przeprowadzeniu tego rozliczenia. Informacja o
    wprowadzonej przez Bank zmianie, Klienci Banku mogą uzyskać u konsultantów
    Inteligo pod bezpłatnym numerem telefonu 0-800 121 121.

    Z poważaniem,
    Renata Kedzior
    Zespół Inteligo/Centrum Obsługi Bankowości Detalicznej Bankgesellschaft
    Berlin (Polska) S.A.

  • 12. Data: 2002-08-13 17:24:37
    Od: "kuba93" <N...@w...pl>

    Mail datowany 10.06.2002

  • 13. Data: 2002-08-14 05:40:00
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Tue, 13 Aug 2002 18:14:03 +0200, "Marcin_P" <t...@w...pl> .
> [...]
    >40, poz. 463) ) zostanie przed naliczeniem podatku zaokrąglona do pełnych
    >złotych (końcówki do 50gr zaokrąglamy w dół, powyżej 50gr, w górę).

    Bede wredny i sie czepie :-)
    Powinno chyba byc - koncowki ponizej 50gr zaokraglaja w dol a od 50 gr
    wlacznie) w gore
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 14. Data: 2002-08-14 09:25:55
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w
    wiadomości news:i7rjluk8s57psrsbnpk4jr5tu1e5h8fp6a@4ax.com...
> [...]
    z Nr

    > Bede wredny i sie czepie :-)
    > Powinno chyba byc - koncowki ponizej 50gr zaokraglaja w dol a od 50 gr

    Też na to zwróciłem uwagę. Kolejna głupota jest w zdaniu:

    > Ponieważ ostatnio Ministerstwo Finansów oraz Związek
    > Banków Polskich wydały przepisy precyzujące to rozporządzenie

    Jakie PRZEPISY precyzują rozporządzenie MF i jakie umocowanie do
    wydawania PRZEPISÓW ma ZBP ? Autor miał na myśli chyba "instrukcje" lub
    "wyjaśnienia".

    Generalnie Inteligo zniechęca mnie do siebie (dziś nie mogłem wydrukować
    sobie przelewu z kwietnia, bo historia to tylko 3 miesiące) i myślę, że
    po powrocie z urlopu trzeba bedzie z tym zrobić porządek. Szansę
    dostanie BRE ;-).

    BaLab

  • 15. Data: 2002-08-14 14:35:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jakie PRZEPISY precyzują rozporządzenie MF i jakie umocowanie do
    > wydawania PRZEPISÓW ma ZBP ? Autor miał na myśli chyba "instrukcje" lub

    :-))

    Zadne przepisy przez MF (ani takze przepisy wykonawcze jak to niektore banki
    potrafia napisac) nie były specjalnie wydawane z okazji belkowego.
    Natomiast oficjalna intepretacje przepisow MF moglo wydac.
    Szkoda, ze banki wczesniej nie popytaly na grupach dyskusyjnych :-)

    Karol