  • 1. Data: 2002-02-18 15:42:22
    Temat: KB24
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Oczywiscie klamia jak najeci - ciekaw jestem kogo chca oszukac???
    Czy naprawde trudno do wypowiedzi Prezesa Pacuka siegnac, ktory zapowiadal,
    ze na wrzesien zaszlego roku bedzie ODDANY KB24???
    Co za ludzie...
    Od sierpnia 2001 powstawal ROTFL

    Kredyt Bank uruchomił system bankowości elektronicznej
    Agnieszka Madej (2002.02.18, PN )
    Kredyt Bank SA uruchomił z początkiem lutego system bankowości
    elektronicznej KB24. Skorzystać z niego mogą wszyscy indywidualni klienci
    banku, którzy posiadają jeden z rodzajów rachunku
    oszczędnościowo-rozliczeniowego EkstraKonto. Obsługa bankowości
    elektronicznej (składanie wniosków) uruchomiona została już w kilkunastu
    wybranych oddziałach Kredyt Banku w największych miastach Polski. Docelowo
    system dostępny będzie dla klientów wszystkich oddziałów banku.

    Bezpieczeństwo przesyłanych informacji w systemie KB24 zapewnia 128-bitowe
    szyfrowanie SSL 3.0. Do rozpoznawania klientów banku służy hasło (składające
    się z sześciu liter alfabetu łacińskiego) i numer identyfikacyjny (złożony z
    ośmiu cyfr) wygenerowane losowo przez system. Dodatkowym zabezpieczeniem
    jest para kluczy o długości 1024 bitów. Dostęp do klucza prywatnego
    użytkownika KB24 chroniony jest odrębnym hasłem nadawanym przez niego i
    tylko jemu znanym. Nośnikiem klucza prywatnego jest dyskietka. Klucz ten
    jest wygenerowany na komputerze klienta systemu za pomocą programu
    udostępnionego przez Kredyt Bank. Klucz publiczny przechowywany jest na
    serwerze KB24.

    System bankowości elektronicznej Kredyt Banku powstawał od sierpnia 2001
    roku. Internetowy Kanał Dostępu, czyli system i witryna internetowa banku,
    na której dostępny jest serwis transakcyjny banku (www.kb24.pl) dostarczony
    i wdrożony został przez konsorcjum złożone z firm ComputerLand, InfoVide i
    Net-Banking. System KB24 obsługuje oprócz kanału internetowego również
    usługi home bankingu.

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-02-18 16:02:58
    Temat: Re: KB24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    zapowiadal,
    > ze na wrzesien zaszlego roku bedzie ODDANY KB24???

    W ostatnich dniach sierpnia 2001 rozmawialem z Departamentem Bankowosci
    Elektronicznej KB. Powiedzieli mi wtedy, ze udostepnienie systemu to kwestia
    kilku dni, ponoc czekano tylko na podpis przezesa. Mysle, ze raczej moze
    chodzic w tej wypowiedzi o layout www KB. Osoby wtajemniczone mogly niemalze
    na zywo sledzic jak sie zmienia strona ;). Niestety potem dostep do serwera
    zostal zahaslowany ;).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl