  • 1. Data: 2005-07-05 08:16:48
    Temat: INTELIGO i Ryanair
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy to normalne, że Inteligo wysyła smsem potwierdzenie na kwotę XXX po
    zakupie biletu, a po paru dniach jest korekta i z rachunku znika dodatkowe
    15 zł ?
    Pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2005-07-05 08:17:44
    Temat: Re: INTELIGO i Ryanair
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    owp napisał(a):
> [...]
    > zakupie biletu, a po paru dniach jest korekta i z rachunku znika dodatkowe

    Kwota blokady nie ma nic wspólnego z kwotą księgowania.

  • 3. Data: 2005-07-05 08:36:13
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dadflo$8mq$1@opal.futuro.pl grupowicz owp napisał:

> [...]
    > zakupie biletu, a po paru dniach jest korekta i z rachunku znika dodatkowe

    smsem dostałeś "Total Cost of Flight excluding handling fee (if
    applicable )"
    Dodatkowo przyjdzie obciążenie za użycie:
    CREDIT CARD - 2.50 Euro lub
    DEBIT CARD 0.60 Euro
    widocznie Inteligo traktują jako CREDIT co w połączeniu z różnicą euro
    wynikającą innego dnia księgowania mogło dać w sumie 15zł.

    Ja bym to tak interpretował, ale tylko intuicyjnie z doświadczeń, być może
    jest inaczej.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 4. Data: 2005-07-05 10:03:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    August napisał(a):

> [...]
    > widocznie Inteligo traktują jako CREDIT co w połączeniu z różnicą euro
    > wynikającą innego dnia księgowania mogło dać w sumie 15zł.

    W jaki sposób ryanair, albo jego akceptant ma określić, czy karta jest
    debetową, czy kredytową? Zapewniam Cię, że inteligo nie piśnie na ten
    temat ani słowa.

  • 5. Data: 2005-07-05 10:35:12
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:dadlt7$vrs$1@news.elsat.net.pl...

    > W jaki sposób ryanair, albo jego akceptant ma określić, czy karta jest
    > debetową, czy kredytową? Zapewniam Cię, że inteligo nie piśnie na ten
    > temat ani słowa.

    Eee, cos tam pewnie wiadomo na podstawie nru karty albo cus...
    A poza tym to kupujacy wybiera rodzaj karty na stronie www i jak mu dla
    Inteligo Debit nie przejdzie a potem Credit przejdzie to juz bedzie
    wiedzial...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 6. Data: 2005-07-05 10:39:46
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:dadlt7$vrs$1@news.elsat.net.pl grupowicz Wojciech Nawara
    napisał:

    > W jaki sposób ryanair, albo jego akceptant ma określić, czy karta jest
    > debetową, czy kredytową? Zapewniam Cię, że inteligo nie piśnie na ten
    > temat ani słowa.

    Nie wiem, ja tylko cytowałem ich system płatności.
    Ja się ogólnie zgadzam z twoim twierdzeniem; być może nie rozpoznali i
    profilaktycznie przywalili wyższą opłatę manipulacyjną.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 7. Data: 2005-07-05 12:22:41
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2005 12:03:27 +0200, Wojciech Nawara napisal/a:

    > W jaki sposób ryanair, albo jego akceptant ma określić, czy karta jest
    > debetową, czy kredytową? Zapewniam Cię, że inteligo nie piśnie na ten
    > temat ani słowa.
    nie pozna. IMHO każda karta z Polski będzie traktowana jako kredytowa.

    --
    Krzysztof Lerski

  • 8. Data: 2005-07-05 12:33:53
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Lerski napisał(a):

    > nie pozna. IMHO każda karta z Polski będzie traktowana jako kredytowa.

    Więc pytanie brzmi:

    dla których kart (z jakiego kraju) istnieje możliwość rozróżniania
    pomiędzy kartą CREDIT a DEBIT (jak w omawianym przypadku)

    mój nos wskazuje, że to może mieć coś wspólnego ze sprawdzaniem 'billing
    adress' karty płatniczej, lub będzie to coś w tym stylu...

    jest tu jakiś szpec? :-)
    Kaaaaaaaarooool! ;-)

  • 9. Data: 2005-07-05 12:52:53
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 05 Jul 2005 14:33:53 +0200, Wojciech Nawara napisal/a:

    > dla których kart (z jakiego kraju) istnieje możliwość rozróżniania
    > pomiędzy kartą CREDIT a DEBIT (jak w omawianym przypadku)
    na ich stronie piszeże te taśńza opłaty są za transakcje debetowymi
    kartami: Switch, Visa Connect, Visa Debit Electron i Visa Delta
    mogę tylko zgadywać, że to wynika z jakiś konkretnych umów między
    nimi a wydajacymi te karty bankami i/lub jest to podobna sprawa jak w
    Niemczech gdzie mamy te tylko ichnie EC-karty.

    --
    Krzysztof Lerski