  • 1. Data: 2005-07-04 23:27:02
    Temat: Visa Classic
    Od: GRZE_CICH <g...@i...pl>

    WItam
    W mBanku chyba jest to karta kredytowa, a VW - tylko karta debetowa / platnicza
    (musi byc polaczenie) - ??
    Poprawcie mnie, jesli sie myle.
    Mam jeszcze pytania:
    - ile czeka sie na karte Classic w mBanku, ile w VW (kto wyrabial, prosze o
    opinie)
    - czy moze jednak wystarczy za granica zwykla Electron (wiem, ze temat byl
    walkowany, ale moze cos sie zmienilo w tym zakresie)

  • 2. Data: 2005-07-05 06:30:54
    Temat: Re: Visa Classic
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

    GRZE_CICH napisał(a):

    > W mBanku chyba jest to karta kredytowa, a VW - tylko karta debetowa / platnicza

    Tak.

    > - ile czeka sie na karte Classic w mBanku, ile w VW (kto wyrabial, prosze o
    > opinie)

    W mBanku czas oczekiwania zmierza do nieskończoności.

    > - czy moze jednak wystarczy za granica zwykla Electron (wiem, ze temat byl
    > walkowany, ale moze cos sie zmienilo w tym zakresie)

    Zależy za jaką granicą. W Niemczech np z Elektronem nie poszalejesz.

    Piotr Hołda

  • 3. Data: 2005-07-05 06:53:26
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Zależy za jaką granicą. W Niemczech np z Elektronem nie poszalejesz.

    Nie? Wyciagalem pieniazki z bankomatu w Niemczech na Vise ELECTRON
    wlasnie...

  • 4. Data: 2005-07-05 06:58:51
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    GRZE_CICH <g...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > - czy moze jednak wystarczy za granica zwykla Electron (wiem, ze temat byl
    > walkowany, ale moze cos sie zmienilo w tym zakresie)

    Uwazaj i to bardzo z kartami bankowymi przy wyjezdzie za granice, gdyz
    produkt np. MasterCard wydany prez polski bank moze sie okazac zupelenie
    bezuzytecznym plastykowym kalendazykiem za granica!

    Uwazaj tez z zasieganiem opinii na nurtujacy Cie temat w swoim banku-
    wystawcy karty, z ktora bedziesz wyjezdzal; zwykle uslyszysz "Powinna
    zadzialac, to karta miedzynarodowa".

    Najlepiej wyslac mail do VISA International lub Mastercard International z
    zapytaniem, czy twoja karta ti i tam zadziala i powinienes dostac odpowiedz.

    Podaj tez kraj, gdzie wyjezdzasz-bedzie Ci latwiej cos zasugerowac.

  • 5. Data: 2005-07-05 07:04:27
    Od: GRZE_CICH <g...@i...pl>

    n...@g...SKASUJ-TO.pl napisał:

    > Podaj tez kraj, gdzie wyjezdzasz-bedzie Ci latwiej cos zasugerowac.
    >
    > --

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    Wyjazd: Czechy (byc moze plus Slowacja), Austria, Wlochy
    Mam tylko VE mBanku i VW direct. Czy wystarczy, czy zabrac gotowke (nawet nie
    wiem, jakie sa ograniczenia i czy w ogole sa - wstyd....)

  • 6. Data: 2005-07-05 07:23:08
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    GRZE_CICH <g...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    nie
    > wiem, jakie sa ograniczenia i czy w ogole sa - wstyd....)

    Gotowke miej zawsze, srednio duza kwote przy sobie, ale to na wypadek awarii
    (np. karte Ci wciagnie, awaria terminala w sklepie, a ty z fura zakupow przy
    kasie, czy z zatankowanym samochodem na stacji).

    Co do wywozu gotowki, to chyba mozna wywozic do jakiejsc tam kwoty, powyzej
    dopiero ktorej na wypadek jakiejs konktroli musisz mien ma kase paiery, ale
    to ich tak nie wchodzi w gre, bo ten gorny pulap wywozonej gotowki (jesli
    istnieje w ogole) jest i tak bardzo wysoki i nikt przy zdrowych zmyslach
    takich pieniedzy w kieszeni nie nosi.

    Co do krajow, do ktorych jedziesz, to albo po prostu zadzwon np. do jakiegos
    hotelu we Wloszech czy Austrii i zapytaj pracownika, czy u nich w kraju w
    sklepach mozna placic tym czy tamtym lub odwiedz strony internetowe
    pierwszego lepszego banku z tych krajow, co wydaja do rachunkow lub tak jak
    pisalem powyzej mail do VISA INTERNATIONAL oraz MASTECARD INTERNATIONAL. Sa
    na ich stronach zakladki do krajow, gdzie VISA INTERNATIONAL oraz MASTERCARD
    dziala.