  • 11. Data: 2002-02-24 23:08:08
    Temat: Re: INTELIGO
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a5bqol$j3p$1@news.tpi.pl...
    > Eh, tak to z ta pamiecia bywa ;). VISA moze sobie odpowiadac bankowi po 6
    > m-cach, ale bank klientowi ma odpowiedziec w ciagu 30 dni. Jesli nie
    odpowie
    > w tym terminie, klient kieruje sprawe do Arbitra Bankowego :).

    Ma odpowiedzieć - ale co? :) Że dostanie odpowiedź za pół roku? :)))
    W moim banku w takim przypadku konto klienta jest uznawane od razu
    reklamowaną kwotą, tyle tylko, że do czasu wyjaśnienia sprawy jest ona
    zablokowana...

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2002-02-24 23:40:01
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "calcium300mg" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ma odpowiedzieć - ale co? :) Że dostanie odpowiedź za pół roku? :)))

    Ma uznac reklamacje, albo odpowiedziec ze jest nieuzasadniona. Jeli klient
    nie zgadza sie z taka odpowiedzia banku... kieruje sprawe do Arbitra
    Bankowego lub sadu. Dla klienta banku nie maja znaczenia teminy zawarte w
    umowach bank<>organizacja. Dla niego jest wiazaca tylko umowa z bankiem.

    > W moim banku w takim przypadku konto klienta jest uznawane od razu
    > reklamowaną kwotą, tyle tylko, że do czasu wyjaśnienia sprawy jest ona
    > zablokowana...

    No, i co tu sie dziwic, ze klienci nie chca oddawac pieniedzy jak cos przez
    pomylke wplynie na ich konto... Oni tez moga powiedziec, oddamy ale
    zablokujemy ja na swoim rachunku do wyjasnienia ;).

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 13. Data: 2002-02-25 18:46:52
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "Moth" <m...@t...pl> wrote in message
    > Najwazniejszym pytaniem jest czy rzeczeywiscie zglosiles
    > reklamacje.... po drugie jak ja zglosiles i najlepiej jest zanotowac
    > osobe ktora z tobba rozmawiala i poprosic jej szefa... :)

    Skąd takie dziwne przekonanie, że z szefem się wszystko załatwi? (Przez to
    nie mam chwili spokoju w pracy... :))))

  • 14. Data: 2002-02-25 18:51:28
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Reklamacja zostala zgloszona a jak poprosilem o rozmowe z jej
    szefem(konsultantki ktora ze mna rozmawiala) to powiedziala mi ze nie takie
    ma procedury.

  • 15. Data: 2002-02-25 23:11:37
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 24 Feb 2002 23:47:20 +0100, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >Eh, tak to z ta pamiecia bywa ;). VISA moze sobie odpowiadac bankowi po 6
    >m-cach, ale bank klientowi ma odpowiedziec w ciagu 30 dni. Jesli nie odpowie
    >w tym terminie, klient kieruje sprawe do Arbitra Bankowego :).

    Jaka jest podstawa prawna na te 30 dni na rozpatrzenie reklamacji ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 16. Data: 2002-02-25 23:33:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisal w wiadomosci

    > Jaka jest podstawa prawna na te 30 dni na rozpatrzenie reklamacji ?
    > --

    Banki ktore sie zgodzily na KOnsumencki Arbitraz Bankowy, zgodnie z jego
    zapisami maja 30 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta. Po tym okresie
    klienta moze sie zwrocic do Arbitra aby sie sprawa zajal. Dla banku 'wyrok'
    Arbitra jest wiazacy.
    Nie widze mozliwosci, aby teraz bank mogl powiedziec, ze w tej jednej, czy
    drugiej sprawie ma w nosie zdanie Arbitra.

    Maciej

  • 17. Data: 2002-02-25 23:44:35
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    MK napisal:

> [...]
    > Nie widze mozliwosci, aby teraz bank mogl powiedziec, ze w tej jednej, czy
    > drugiej sprawie ma w nosie zdanie Arbitra.

    Niestety moim zdaniem nie jest tak rozowo, poniewaz tu nie chodzi o
    reklamacje lecz o uzyskanie przez konsumenta w terminie 30 dni
    odpowiedzi na swoja skarge. Oznacza to niestety, ze jesli klient
    uzyska jakakolwiek odpowiedz z banku (chocby w stylu: "zajelismy sie
    Panska sprawa - reklamacja w toku) w terminie 30 dni to aby wszczac
    postepowanie przed Arbitrem Bankowym bedzie musial czekac do
    zakonczenia postepowania reklamacyjnego - np owe visowe 6 miesiecy.

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 18. Data: 2002-02-25 23:58:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Grzegorz Dabrowski" <g...@t...net.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > postepowanie przed Arbitrem Bankowym bedzie musial czekac do
    > zakonczenia postepowania reklamacyjnego - np owe visowe 6 miesiecy.

    Mozna ten zapis i tak interpretowac, ale nalezy pamietac, ze interpretacji
    bedzie dokonywal Arbiter. Jak klient dostanie taka odpowiedz, moze i tak
    zlozyc wniosek o wszczecie postepowania do Arbitra. Arbiter bedzie musial
    podjac decyzje, czy zajac sie ta sprawa, czy tez wniosek odrzucic. Co zrobi
    to sie zapewne juz niedlugo okaze.
    Jezeli takie wnioski beda odrzucane nie bede widzial sensu istnienia tej
    instytucji. Mam wrazenie, ze wlasnie sprawy kartowe beda najczesciej
    rozpatrywane przez Arbitra.

    Maciej

  • 19. Data: 2002-02-26 06:25:26
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a5eja0$dnv$1@news.tpi.pl...
    > Mam wrazenie, ze wlasnie sprawy kartowe beda najczesciej
    > rozpatrywane przez Arbitra.

    No ale jaki tu jest sens: klient zglasza reklamacje, ze nie dokonywal
    transakcji na 10 tys. zlotych. Bank zwraca sie do Visy - która nie odpowiada
    w ciagu 30 dni. I co ma zrobic bank? Oddac pieniadze klienowi, a samemu
    czekac na odpowiedz? Wedlug mnie to zbyt duze pole do naduzyc...

  • 20. Data: 2002-02-26 07:50:36
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    calcium300mg napisal:

> [...]
    > w ciagu 30 dni. I co ma zrobic bank? Oddac pieniadze klienowi, a samemu

    Oczywiscie i tak sie dzieje w jednym ze znanych mi bankow na podstawie
    nastepujacego zapisu w karcianym regulaminie:
    "Po wstepnym rozpatrzeniu reklamacji bank moze dokonac uznania rachunku
    kwota reklamowanej transakcji wraz z pobrana od niej prowizja.
    Jezeli po zakonczeniu postepowania reklamacyjnego reklamacja
    posiadacza karty nie zostala w calosci lub w czesci uwzgledniona, bank
    ma prawo do obciazenia rachunku kwota nie uznanej reklamacji oraz
    kwota naleznych oplat i prowizji."

    > Wedlug mnie to zbyt duze pole do naduzyc...

    W kontaktach ze stalymi i sprawdzonymi klientami bank moze miec inne
    zdanie na ten temat.

    Pozdrawiam Grzegorz