  • 1. Data: 2005-02-04 14:02:40
    Temat: I dla odmiany - baza solidnych platnikow :)
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Na zachodzie to juz standard - u nas dopiero sie to tworzy. W takiej
    hameryce patrza sobie na splate KK, rachunkow za telefon itp - widze, ze
    zero problemow - to bez zbytniego wdawania sie w papierkologie sla karte.
    Fakt, ze pozniej mozna sie rozbstwic, no ale... :)

    Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o. o. oraz InFoScore Biuro Informacji
    Gospodarczej SA sfinalizowały umowę mającą na celu zbudowanie największej
    niebankowej bazy informacji na temat wiarygodności płatniczej podmiotów
    działających w Polsce. W pierwszym okresie współpracy baza ta ma zawierać
    ponad 100 tys. rekordów dotyczących zobowiązań firm i osób fizycznych. PTC
    jest pierwszym operatorem komórkowym rozpoczynającym współpracę z InFoScore
    BIG.
    http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,8752

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 2. Data: 2005-02-04 23:32:09
    Temat: Re: I dla odmiany - baza solidnych platnikow :)
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 4 Feb 2005 15:02:40 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    naskrobał(a):

> [...]
    > jest pierwszym operatorem komórkowym rozpoczynającym współpracę z InFoScore

    zważywszy na 'popularność' bliżniaczego KRD nie wróze świetlanej
    przyszłości.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-02-05 11:46:35
    Od: "Robert" <T...@i...pl>

    Sebol" <"lobo_(usun_to) (news:cu10la$c52$1@news.onet.pl)
    Napisał(a):

    > zważywszy na 'popularność' bliżniaczego KRD nie wróze świetlanej
    > przyszłości.

    Może wróżysz z fusów? Pomyśl, że w sytuacji gdy bank ma wiarygodne
    ifnormacje o wysokiej..."kulturze" spłat jakichkolwiek zadłużeń, może
    przedstawić DUŻO korzystniejsze warunki. Przez to, może je reklamować,
    dopisując mini druczkiem: W przypadku figurowania w ble ble ble...

    Nie sądzisz że zadziała?

    R.

  • 4. Data: 2005-02-05 14:40:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 5 Feb 2005 12:46:35 +0100, Robert naskrobał(a):

> [...]
    > przedstawić DUŻO korzystniejsze warunki. Przez to, może je reklamować,
    > dopisując mini druczkiem: W przypadku figurowania w ble ble ble...

    KRD istnieje od ponad 2 lat i efekt dla solidnych klientów zerowy -
    dlaczego? ponieważ nikomu nie chce się wpisywać tam danych pozytywnych za
    swoje pieniądze. Banki w ogóle olewają KRD bo mają swój BIK znacznie
    bardziej wiarygodny a z którego korzystają wtedy kiedy im się chce. A o
    wpisach do BIK lepiej nie mówić bo ze znanych mi banków tylko PKO BP
    dokonuje wpisów pozytywnych, wpisy negatywne dokonują ze sporym opóżnieniem
    a zdarzenia określone w BIK (kredyty,kk itp) wpisują często ze sporymi
    błędami (sam sprawdzałem) . Generalnie jak ci wiadomo banki korzystają z
    histori kredytowej klienta lub proszą klienta o dostarczenie opini bankowej
    w której będa interesujące operacje. Rejestry są traktowane po macoszemu z
    powodów o których wspomniałem - i nie jest to wróżenie z fusów, zajrzyj w
    swój rejestr a się dowiesz dlaczego banki podchodzą z rezerwą do tych
    informacji.

  • 5. Data: 2005-02-05 17:06:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Sebol said the following On 2005-02-05 15:40:
    [...]

> [...]
    > a zdarzenia określone w BIK (kredyty,kk itp) wpisują często ze sporymi
    > błędami (sam sprawdzałem) . Generalnie jak ci wiadomo banki korzystają z

    Jakieś statystyki ?

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 6. Data: 2005-02-06 00:07:25
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sat, 05 Feb 2005 18:06:30 +0100, Kamil Jońca naskrobał(a):

    > Sebol said the following On 2005-02-05 15:40:
    > [...]
    >
    > Jakieś statystyki ?

    niestety tylko na swoim przykładzie gdzie na 5 stron jest sporo
    nieścisłości - generalnie kwoty limitów kredytowych są róże i dowiedziałem
    się że chciałem kredyt w wys. 5000zł na... zakup akcji w mbank :) Pomijając
    że to bzdura to ciekawe co za 5000zł bym kupił ?

  • 7. Data: 2005-02-06 08:17:45
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 01:07:25 +0100,
    osoba podpisana: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    napisała:
    [....]

> [...]
    > się że chciałem kredyt w wys. 5000zł na... zakup akcji w mbank :) Pomijając
    > że to bzdura to ciekawe co za 5000zł bym kupił ?

    Tak myślałem. Ja z kolei mam dokładnie wszystko opisane (jeden adres
    jest nieuaktualniony ze strony BZWBK) Łącznie z zapytniem z BPH o kartę
    której finalnie nie wziąlem. Więc bez statystyk trudno szacować czy BIK
    jest przydatny czy nie.
    KJ

    "Uchodzic za idiote w oczach kretyna - to rozkosz dla smakosza"
    [Georges Courteline]

  • 8. Data: 2005-02-06 09:27:57
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 08:17:45 +0000 (UTC), Kamil Jonca naskrobał(a):

> [...]
    > jest nieuaktualniony ze strony BZWBK) Łącznie z zapytniem z BPH o kartę
    > której finalnie nie wziąlem. Więc bez statystyk trudno szacować czy BIK

    Kolego przejrzyj archiwum pod tym kątem i zauważysz wiecej bardziej
    brutalnych przekłamań kiedy to osoby ubiegające się o kredyt uzyskały
    odmowę bo są w BIK-u z powodu fikcyjnej zaległości. Co oczywiście nie
    zmienia faktu że BIK i tak jest najbardziej rzetelnym rejestrem i przed
    wszystkim aktualizowanym rejestrem bo prowadzonym tylko przez banki.
    Natomiast cały wątek dotyczy kolejnego rejestru ala KRD ale z nastawieniem
    na dobrych klientów kiedy to w samym BIK i KRD też są gromadzone te
    informacje - tyle że pozytywnych jest tyle co kot napłakał.

  • 9. Data: 2005-02-06 10:57:16
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 10:27:57 +0100,
    osoba podpisana: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    napisała:
    [...]
    > Kolego przejrzyj archiwum pod tym kątem i zauważysz wiecej bardziej
    > brutalnych przekłamań kiedy to osoby ubiegające się o kredyt uzyskały
    > odmowę bo są w BIK-u z powodu fikcyjnej zaległości. Co oczywiście nie
    Ależ oczywiście. Ile osób to zgłosiło. I jak to się ma do liczby
    kredytów. Więc to niewiele mówi o jakości danych BIK.
    KJ

    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 10. Data: 2005-02-06 12:30:31
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2005 10:57:16 +0000 (UTC), Kamil Jonca naskrobał(a):

> [...]
    > Ależ oczywiście. Ile osób to zgłosiło. I jak to się ma do liczby
    > kredytów. Więc to niewiele mówi o jakości danych BIK.

    Widze że wątek zmutował na BIK :) Natomiast co do ilości zgłoszonych
    reklamacji pewnie stanowi ona ułamek promila całej bazy. Inna sprawa to
    brak świadomości klientów w ogóle o istnieniu i możliwości weryfikacji tej
    bazy.