  • 1. Data: 2006-11-24 14:57:45
    Temat: Hipoteczny (ale jakby refinansowany) w mBanku
    Od: "rience" <k...@g...com>

    Witam,

    Sytuacja jest taka, że mam kredyt na pewna kwotę w BPH. Jako, że
    oprocentowanie jest wysokie, marża też do najniższych nie należy a
    frank spadł to pomyślałem aby rozejrzeć się za przeniesieniem
    kredytu. Dodatkowo chciałem dostać z nowym kredytem trochę gotówki
    na spłatę drugiego kredytu gotówkowego.

    W mBanku dostałem:
    - zero prowizji,
    - płacą za mnie koszty sądowe,
    - oprocentowanie 2,31% w CHF (później marża wzrasta z 0,5% do 1%)
    lub 4,69% w PLN,
    - wysokość kredytu - do wysokości kredytu w BPH (tej początkowej),
    - zdolności kredytowej nie sprawdzają.

    Z tego co się dowiedziałem haczyk leży w tym, że przez pierwsze dwa
    lata nadpłata kredytu kosztuje 2% spłacanej kwoty.

    Czy jest coś jeszcze o czym powinienem się dowiedzieć? Warunki
    wydają mi się nadzwyczaj dobre.

    Pozdrawiam,

    rience

  • 2. Data: 2006-11-25 09:16:03
    Temat: Re: Hipoteczny (ale jakby refinansowany) w mBanku
    Od: a...@b...pl

> [...]
    > lata nadpłata kredytu kosztuje 2% spłacanej kwoty.
    >
    > Czy jest coś jeszcze o czym powinienem się dowiedzieć? Warunki

    Tak, obowiązkowe ubezpieczenie na życie. Płatne z góry za 2 lata. Jeśli dobrze
    pamiętam jakieś 1,5% od kwoty kredytu. Więc jak widać zrezygnowali z prowizji,
    ale cwaniutko zabierają te same koszty, tylko pod inną nazwą.

  • 3. Data: 2006-11-25 10:08:40
    Od: "rience" <m...@g...com>

    On 25 Lis, 03:16, a...@b...pl wrote:

> [...]
    > pamiętam jakieś 1,5% od kwoty kredytu. Więc jak widać zrezygnowali z prowizji,
    > ale cwaniutko zabierają te same koszty, tylko pod inną nazwą.

    Hmm - będe musiał się w takim razie dopytać. Nie jestem pewien ale
    w symulacji doradca mBanku nie wybierał ubezpieczenia kredytu.

    Dziękuje za pomoc

  • 4. Data: 2006-11-25 11:52:42
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Witam

    Stanowczo odradzam kredyt hipoteczny w mBanku.
    Podisalem umowe 15 maja br. i do dzis podniesli oproceentowanie 3 razy po
    0.3.
    Za kazdym razem z tego samego powodu czyli poglebiajaca sie inflacja w
    Szwajcarii. Oczywiscie nie ma to nic wspolnego z rzeczywistoscia. Jak bralem
    kredyt w maju LIBOR 3M dla franka wynosil 1.4 dzis wynosi ok .1.9 czyli
    roznica jest 0.5, a mi podniesli o 0.9 oprocentowanie. Za kazdym razem kiedy
    do nich dzwonie niczego sie nie mozna dowiedziec. Zadnych kompetentnych osob
    do ugielenia info. Poprostu wysylaja klienta na "drzewo". Nigdy wiecej
    kredytu w mbanku. Nigdy wiecej oprocentowanie regulowanego przez zarzad
    banku jak to jest w manku. Prosze sie bardzo mocno zastanowic nad kredytem w
    mbanku. Ja juz takiego bledu napewno nie popelnie.
    A jak niedowierzasz to wejdz sobie na forum mbanku

    http://www.mbank.com.pl/cafe/forum/read.html?f=1&i=7
    78475&t=778475&sr=dd&pn=2

    ps.com...

  • 5. Data: 2006-11-25 12:11:37
    Od: "rience" <m...@g...com>

    On 25 Lis, 05:52, "Mariusz" <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > mbanku. Ja juz takiego bledu napewno nie popelnie.
    > A jak niedowierzasz to wejdz sobie na forum mbanku

    Ale z tego co widze, dotyczy to kredytów zaciągniętych przed 1
    września 2006. W innym poście wyczytałem, iż teraz oprocentowanie
    nie może być ot tak zmieniane przez zarząd banku.

    Dziękuje jednak za informację - wspomnę o tym podczas rozmowy z
    doradcą.

    Pozdrawiam,

    rience

  • 6. Data: 2006-11-25 12:28:19
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Doradcow, tez odradzam :)
    Doradzaja te banki za, ktore dostaja wiecej kasy, nie robia tego za free.
    To wlasnie przez doradce z Open musialem wziasc kredyt w mbanku (chialem w
    innym)
    Ale Pani z Open dala ciala na calej linii (nawet nie wiedziala o
    ubezpieczeniu) i w tym drugim banku nic nie zalatwila, a czas lecia. I
    wyszlo jak wyszlo. Teraz jak ja widze na ulicy to odwraca sie w druga
    strone, bo wie co zrobila.
    Pozdro
    ps.com...

  • 7. Data: 2006-11-25 16:23:28
    Od: "rience" <m...@g...com>

    On 25 Lis, 06:28, "Mariusz" <m...@p...fm> wrote:
> [...]
    > ubezpieczeniu) i w tym drugim banku nic nie zalatwila, a czas lecia. I
    > wyszlo jak wyszlo. Teraz jak ja widze na ulicy to odwraca sie w druga

    Tez nie mam milych doswiadczen z doradca z Expandera (przez ktorego
    zalatwialem pierwszy kredyt). Trwalo to wydaje mi sie dosyc dlugo.

    Chodzilo mi o doradce w mBanku, ktory powinien mnie jednak o tym
    ubezpieczeniu poinformowac zwlaszcza po moim kilkakrotnym zapytaniu o
    dodatkowe koszty. Porozmawiam z nim w poniedzialek i sie dowiem jak to
    jest z ubezpieczeniem.

    A takie inne pytanie - czy kontakt doradcy z Fortis Banku trwa kilka
    dni czy dluzej ? Pytam, bo jeszcze sie do mnie zaden nie odezwal (na
    stronie bodajze pisza o 24h a minal pewnie z tydzien).

    Pozdrawiam,

    rience

  • 8. Data: 2006-11-27 10:30:12
    Od: "rience" <m...@g...com>

    On 25 Lis, 03:16, a...@b...pl wrote:

> [...]
    > pamiętam jakieś 1,5% od kwoty kredytu. Więc jak widać zrezygnowali z prowizji,
    > ale cwaniutko zabierają te same koszty, tylko pod inną nazwą.

    Rozmawiałem dzisiaj z doradcą i ubezpieczenie na życie nie jest w
    przypadku tego kredytu wymagane. Także jest to na plus dla mBanku.

    Odpowiadając na post o oprocentowaniu - marża jest stałą, wpisywana
    do umowy. Nie w zależności od zarządku banku. Natomiast marża po
    roku jest 1,3% a nie 1% jak myślałem.

    Ale generalnie myślę, że warunki są dosyć ciekawe.

    Pozdrawiam,

    rience

  • 9. Data: 2006-11-27 17:12:55
    Od: "sygnetmk3" <s...@o...pl>

    Powiem tak, każdy doradca z expandera i Open finance pracuje na prowizji od
    kredytu i nie kiedy klient nawet nie wie co jest dla niego korzystne, tylko
    tak przedstawią sytuacje, aby zbic na was najwiekszą prowizję. I zaproponują
    wam kredyt w takim Banku gdzie mają większą placona prowizje od kredytu. Co
    najlepsze większość tych doradców wcale niezna procedur innych banków i
    wprowadza w bład ludzi. Dlatego warto chodzić prosto do Banku a nie do
    pośredników. Polczcie sobie przeważnie to jest granica 0,5 do 1,5% od
    wartości kredytu, wiec troche na was przytną.

    Użytkownik "rience" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

  • 10. Data: 2006-11-28 08:15:50
    Od: "rience" <m...@g...com>

    On 27 Lis, 11:12, "sygnetmk3" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > pośredników. Polczcie sobie przeważnie to jest granica 0,5 do 1,5% od
    > wartości kredytu, wiec troche na was przytną.

    No tak - tylko, że ja pisałem, iż od razu poszedłem do
    przedstawiciela w mBanku. Aczkolwiek zobaczymy co mi poradzą w
    Expanderze i Open Finance w tym tygodniu. Jak polecą mBank to ciekawe
    na jakich warunkach :)

    Pozdrawiam,

    rience