  • 1. Data: 2016-08-01 11:27:38
    Temat: Getin szuka pieniedzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    i wyemituje obligacje
    http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/getin-n
    oble-bank-uchwalil-program-emisji,2,0,2130434.html

    750mln to chyba stosunkowo niewiele, jak myslicie:
    -braki w kasie ?
    -optymalizacja odsetek ? (ludzie nie chca lokowac na 2.5% czy na
    dluzszy termin)
    -optymalizacja podatkowa ?

    J.

  • 2. Data: 2016-08-02 06:47:14
    Temat: Re: Getin szuka pieniedzy
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 08/01/2016 06:27 PM, J.F. wrote:
> [...]
    oble-bank-uchwalil-program-emisji,2,0,2130434.html

    > 750mln to chyba stosunkowo niewiele, jak myslicie:

    Jakby nie braki w kasie, to by obligacje w zasadzie nie istniały.

    Chyba każdy bank co jakiś czas wypuszcza kolejne obligacje, roluje
    poprzednie itp.

    Getin niedawno musiał spłacić jakąś część obligacji, bo złamał ich
    warunki emisji (chyba chodzi o objęcie banku programem naprawczym).

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org

  • 3. Data: 2016-08-02 10:47:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 08/01/2016 06:27 PM, J.F. wrote:
    oble-bank-uchwalil-program-emisji,2,0,2130434.html

    >Jakby nie braki w kasie, to by obligacje w zasadzie nie istniały.

    No nie wiem, nie wiem.
    Dzwoni swego czasu Aviva i oferuje polisolokate. Nawet na dosc dobrych
    warunkach, chyba, ze nie dotyczytalem drobnego druku :-)
    Ale tak sie zastanawiam - taki ubezpieczyciel to powinien miec
    pieniedzy jak lodu. Po co mu wiecej ?
    Moze jednak warto przyjac pieniadze na 3% i ulokowac na 4% ?
    A przy okazji koszty wlasne dzialu inwestycji sie rozloza na wiecej ..

    >Chyba każdy bank co jakiś czas wypuszcza kolejne obligacje, roluje
    >poprzednie itp.

    Bo to calkiem dobre zrodlo pieniedzy, lepsze niz lokaty od ludnosci.

    >Getin niedawno musiał spłacić jakąś część obligacji, bo złamał ich
    >warunki emisji (chyba chodzi o objęcie banku programem naprawczym).

    Musial ? To mi sie troche kloci z ideą, ale moze takie zapisy
    umiescil.

    I co - naprawili sie, czy obecna emisja juz nie ma takiego warunku ?

    J.

  • 4. Data: 2016-08-02 10:54:45
    Od: b...@o...pl

    Wreszcie Getin odetchnął. Na GPW aktualnie 16% w górę po ujawnieniu propozycji
    kolejnej łagodniejszej ustawy dla frankowiczów.

  • 5. Data: 2016-08-02 11:00:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 08/01/2016 06:27 PM, J.F. wrote:
    oble-bank-uchwalil-program-emisji,2,0,2130434.html
    >Jakby nie braki w kasie, to by obligacje w zasadzie nie istniały.

    Tak czytam, ze niedawno bylo 60 mln
    https://obligacje.pl/pl/a/gnb-uplasowal-emisje-w-cal
    osci

    Duze braki w kasie, czy roluje stare ?

    Zwroccie uwage na procent - WIBOR 6M plus 5 pkt proc. marży, to chyba
    bardzo duzo ?
    Czyzby bardzo duze braki w kasie ?

    J.

  • 6. Data: 2016-08-02 14:30:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 08/02/2016 06:00 PM, J.F. wrote:
> [...]
    osci

    > Duze braki w kasie, czy roluje stare ?
    >
    > Zwroccie uwage na procent - WIBOR 6M plus 5 pkt proc. marży, to chyba

    WIBOR + 5% to dużo? Odkup obligacje Getinu na rynku wtórnym, to zarobisz
    10-12% rocznie albo i więcej. Jak wykupią :)

    Tomasz Chmielewski
    https://wpkg.org

  • 7. Data: 2016-08-02 16:50:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 08/02/2016 06:00 PM, J.F. wrote:
    osci

    >WIBOR + 5% to dużo?

    Dla banku, ktory potrafi je ulokowac w kredyty z RRSO 25%, to nieduzo.
    Dla banku, ktory ma 70mln zysku przy kapitalach rzedu 70mld - to IMO
    bardzo duzo, rzeklbym nawet petla na szyje.
    No chyba, ze ten zysk taki maly z powodu splaty poprzednich obligacji
    :-)

    Dla banku, ktory sie chwali 3 mld przychodow z odsetek od 49 mld
    kredytow - to rzeklbym, ze jakis objaw desperacji ... choc w sumie
    jeszcze nie krytycznej sytuacji.

    >Odkup obligacje Getinu na rynku wtórnym, to zarobisz 10-12% rocznie
    >albo i więcej. Jak wykupią :)

    No, dla nabywcow byc moze za malo, ale to nie zmienia faktu, ze dla
    Getinu wyglada to tak sobie, na granicy oplacalnosci.
    Ciekawe ile dadza w tej nowej emisji, 60mln to kwota nie warta
    wzmianki :-)

    Moze to tez byc objaw jakiejs nowej strategii, przechodzimy z lokat na
    obligacje, co wydaje sie miec pare zalet.

    J.