  • 1. Data: 2013-04-23 22:57:29
    Temat: Getin kombinuje ?
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Jestem w trakcie zamykania konta w GOL-u, ale najwyraźniej Getinowi to
    nie pasuje
    mianowicie przyczepili się do użytego sformułowania "odstępuje"
    cyt.
    Odstępuję od umowy ramowej Nr xxxxx o udostępnienie bankowości
    telefonicznej i internetowej
    - witryna Getinonline i wykonywanie czynności bankowych, zawartej w dniu
    xxxxx
    z GETIN NOBLE Bankiem SA w Warszawie.
    (...)
    Jako uzasadnienie podano iż sformułowanie "odstąpienia od umowy" możliwe
    jest tylko
    do jakiegoś tam czasu po zawarciu tejże umowy, i nie zamkną konta dopóki
    nie otrzymają "Wypowiedzenia Umowy" - oczywiście z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia ;)

    W związku z tym mam pytanie, czy jest to od strony prawnej słuszne czy
    po prostu grają na zwłokę ? - Następny list polecony +30 dni okr.
    wypowiedzenia.

  • 2. Data: 2013-04-23 23:02:25
    Temat: Re: Getin kombinuje ?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    >
    > W związku z tym mam pytanie, czy jest to od strony prawnej słuszne czy
    > po prostu grają na zwłokę ? - Następny list polecony +30 dni okr.

    a dlaczego nie skorzystałeś z bankowego druku na zamknięcie konta? nie
    byłoby problemu, że coś źle napisałeś...

    ps
    nie możesz odstąpić od umowy, możesz ją wypowiedzieć, dla banku to jest
    różnica

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2013-04-23 23:36:39
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2013-04-23 22:57, Waldek pisze:
> [...]
    >
    > W związku z tym mam pytanie, czy jest to od strony prawnej słuszne czy
    > po prostu grają na zwłokę ? - Następny list polecony +30 dni okr.

    Zawarłeś z bankiem umowę, która być może określa warunki odstąpienia,
    rozwiązania lub wypowiedzenia, sprawdziłeś je?

  • 4. Data: 2013-04-23 23:37:51
    Od: sas <n...@e...com>

    W dniu 23.04.2013 o 22:57 Waldek <m...@n...dam> pisze:

    > do jakiegoś tam czasu po zawarciu tejże umowy, i nie zamkną konta dopóki
    > nie otrzymają "Wypowiedzenia Umowy" - oczywiście z zachowaniem okresu
    > wypowiedzenia ;)

    wyślij wypowiedzenie i będzie ok, miałem tak samo.

    sas

  • 5. Data: 2013-04-24 00:50:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" kl6sjn$t64$...@n...news.atman.pl

    > W związku z tym mam pytanie, czy jest to od strony prawnej słuszne czy po prostu
    grają na zwłokę ? - Następny list polecony +30
    > dni okr. wypowiedzenia.

    IMO jest słuszne, ale IMO mogliby zamknąć mimo wszystko -- nie
    jesteś studentem, którego bank uczy życia, ale klientem. Jeśli
    radio szuka spikerki, szuka kogoś o czystym głosie, ale jeśli do
    radia zgłosi się poszkodowany, szukający w tym radiu pomocy, nie
    mogą wywalić za drzwi tego kogoś tylko dlatego, że ten jąka się.
    Ja, dla świętego spokoju, bym napisał, że to wypowiedzenie, nie
    odstąpienie, ale zamknąłbym konto, bo nijak inaczej Twojej woli
    (intencji?) nie można odczytać. Odstępujesz czy wypowiadasz -- efekt
    jest ten sam, to znaczy od teraz nie chcesz korzystać z jakiejś
    usługi przez nich świadczonej.

    IMO nie jesteś w porządku, ale bank widzi u Ciebie biblijną drzazgę,
    nie widząc masy belek u siebie. Wypowiedz i zapamiętaj, że z tymi
    ludźmi (chyba ogólnie -- z klonami) nie warto zadawać się.

    Gdyby im naprawdę chodziło o pryncypia, zadzwoniliby do Ciebie, zapytaliby
    Cię, czy mogą porozmawiać, poinformowaliby Cię o tym, że rozmowę nagrywają
    i zapytaliby Cię o to, co naprawdę chcesz od nich, po czym wykonaliby Twoje
    zlecenie zgodnie z Twymi intencjami bez względu na jakość ;) przekazu. Przy
    okazji podziękowaliby Ci za współpracę i zaprosiliby Cię do korzystania
    w przyszłości z ich usług. Mogliby też zapytać Cię, czy mogą Ci jakoś
    inaczej usłużyć, jako bankowcy -- bo na przykład mogą podać Ci kursy
    walut, powiedzieć, która jest godzina, opisać pogodę w ich miejscowości... ;)

    BTW -- kiedyś często pytałem w sklepach, która jest godzina, bo na kasach
    były zegarki a ja niekoniecznie miałem jakieś czasomierze przy sobie.

    -=-

    Zrozumiałeś moją wypowiedź dotyczącą godziny? Zapewne tak. A zauważyłeś,
    że jest ona (jakby to delikatnie ująć) nieco chaotycznie zapisana? IMO tak,
    ale zrozumiałeś i nie każesz mi precyzować. :) IMO bank mógłby uczynić podobnie.

    Albo inaczej -- powiedz w banku, że chcesz dostąpić do umowy. ;)
    Albo -- że chcesz konto u nich. Gdy jakiś bank daje nieobowiązującą,
    płatna debetówkę -- powiedz coś w rodzaju: ,,debetówka też''!
    Zobacz, czy w takich sytuacjach będą precyzowali, silili się
    na pełną zgodność wypowiedzi z regulaminami, normami, itd...
    A może dodaj -- meinen frau też chcieć karta! Zobacz, czy
    odpowiedzą -- nie rozumiemy. Chcieć -- ok, ale co znaczyć ;)
    meinen w to miejsce/place?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-04-24 00:52:56
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2013-04-23 23:02, RobertS pisze:

> [...]
    >
    > ps
    > nie możesz odstąpić od umowy, możesz ją wypowiedzieć, dla banku to jest

    Jakoś zasugerowałem się bodajże znalezionym druczkiem "odstąpienia od umowy"
    ale już nie pamiętam czy był dołączony do umowy czy też wykopałem go
    gdzieś w necie.

    Może i jest różnica dla banku
    dla mnie jest to _oświadczenie woli_ zerwania zawartej umowy
    a jako przykład definicja Dyspozycji sformułowana przez Getin np :

    Dyspozycja - oświadczenie woli Klienta dotyczące: zmiany danych podanych
    w Dyspozycji założenia Lokaty, zerwania Lokaty w czasie trwania Okresu
    Umownego lub zamówienia potwierdzenia warunków Umowy i założenia
    Lokaty,składane drogą telefoniczną za pośrednictwem Contact Center,
    drogą internetową za pośrednictwem Witryny Internetowej lub w Placówce
    Dystrybutora, o ile Bank dopuszcza taką możliwość;

  • 7. Data: 2013-04-24 07:01:22
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Wed, 24 Apr 2013 00:52:56 +0200, Waldek napisał(a):

    > Może i jest różnica dla banku
    > dla mnie jest to _oświadczenie woli_ zerwania zawartej umowy

    No niestety - podchodząc do sprawy literalnie, to przekazałeś bankowi
    informację zupełnie inną, niż chciałeś, i to twój problem, nie banku.
    Odstąpienie od umowy to czynność inna niż rozwiązanie, i niesie inne skutki
    prawne.

    A poza tym, oczekujesz podejścia proklienckiego nie dość, że od banku, to
    jeszcze od banku Leszka. Dorośnij. ;)

    AK

  • 8. Data: 2013-04-24 08:53:27
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości

    > A poza tym, oczekujesz podejścia proklienckiego nie dość, że od banku, to
    > jeszcze od banku Leszka. Dorośnij. ;)

    No ...dorastam ;)
    Drugie pismo juz poszlo, zapytalem tak z czystej ciekawosci.

  • 9. Data: 2013-04-24 08:54:39
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Nie możesz odstąpić od umowy, bo ona wtedy staje się nigdy nie zawarta, więc strony
    muszą sobie zwrócić wszystkie świadczenia. Czy na pewno tego chcesz? Np. oddać
    wszystkie naliczone odsetki.

  • 10. Data: 2013-04-24 12:28:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" kl7vhh$upj$...@n...news.atman.pl

    > No ...dorastam ;)

    Powoli. Ja dorastałem szybciej. Dla mnie starczyła jedna karta
    kredytowa w GB. Ale mogłem dorastać jeszcze szybciej -- mogłem
    poczytać to, co inni pisali o klonownicach, i mogłem posłuchać
    tego, co ludzie mówili w [sztucznym] marmurze [czy nawet
    w konglomeratach] GB.

    Rozmawiałem w sprawie kredytówki, byłem klientem Fajansowego
    Otwarcia (gdzie wyjaśniano mi, jak to dla klienta dobrze,
    gdy cena zakupionych już przez niego papierów wartościowych
    spada) a także byłem Ideologicznie uświadamiany tak, że aż
    szkoda jedzenia... [że aż rzygać się chce]

    -=-

    Aby było jasne -- byłem klientem Otwarcia Fajansowego, to znaczy
    słuchałem fajansowych porad. Ponadto byłem uświadamiany Ideologicznie
    co do przewagi tabletu bez modemu 3G nad tabletem z modemem 3G itd...

    Innych grzechów Klonowatych nie pamiętam.

    -=-

    IMO Klonownice powinny dostać bardzo [skrajnie?] niską ocenę naszej
    grupy. I dobrze by było, gdyby Grupa co jakiś czas po prostu stawiała
    tu zestawienie rankingowe banków operujących [ze skalpelem w garści
    i bez skalpela] na rynku [i na bazarze] polskim.

    Wiem, że byłoby to naruszenie świętych zasad tej grupy, bo jednak
    niektórym bankom trzeba by wystawić dobre oceny, a tego grupa miała
    nie czynić, zgodnie z założeniem, iż każdy bank jest jakoś zły. ;)

    Ale zawsze są jakieś możliwości rozwiązania tego problemu.
    Moglibyśmy przykładowo dać dziesięciostopniową skalę, ale
    kończyć ocenianie na stopniu szóstym.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'