  • 61. Data: 2007-04-29 21:13:57
    Temat: Re: GE Money Bank - dlaczego unikac...
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message
    news:f131kf$rc9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy sądzisz, że każdy użytkownik kk odróżnia kredyt od linii kredytowej?
    > Czy sądzisz, że pracownik, który wręczał im tę kk poinformował ich o
    > zasadach użytkowania karty?

    Jasne i niegdy nie dostałeś czegos co się nazywa regulaminem korzystania z
    karty GE Money bank.
    Skoro nie przyczytałes to twoja wina.

    > Gdyby lekarze swoich pacjentów traktowali w taki sam sposób jak banki
    > traktują swoich klientów, to mało który pacjent przeżyłby leczenie.

    Gdyby lekarze w tak szczegółowy sposób opisywali zasady leczenia jak
    użytkowanie kart jest opisane w regulaminie, to większośc lekarzy
    szarlatanów już dawno by wyginęłą.

  • 62. Data: 2007-04-29 21:17:26
    Od: Ra <...@s...pl>

    witek napisał(a):
    > "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

    > Ależ GE zrobił w tym przypadku wszystko co było możliwe.
    > Wytłumaczył o co chodzi i uznał przeterminowe wpłaty jako spłate kwoty
    > minmalnej.
    nie oceniam samej oferty jako takiej. Ale skoro temat wzbudza
    kontrowersje i trochę ludzi na forum gw załapało sie na karę więc
    oznacza to że gdzieś jest błąd, a napewno na poziomie informowania klienta

    > Co ma jeszcze zrobić.
    > Przyjść z kwiatami i przeprosić za to, że klient nie rozumie co podpisuje.
    > Sami z siebie karty nie wcisnęli, trzeba się było na końcu wniosku podpisać.
    można przyjąc że skoro ludzie są głupi to niech płacą, tylko że moim
    odbiorze targetem ge jest grupa ludzi gorzej zarabiająca i często o 0
    wiedzy o produktach finansowych, więc takie podejście świadczy źle o banku
    Jak brałem swój kred. hip. to nawet nie zajrzałem do oferty ge,
    generalnie nie korzystam z banków wynalazków oraz banków, które
    "czekają" na potknięcie klienta żeby łupnac mu karę

  • 63. Data: 2007-04-29 21:26:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Ra" <...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > odbiorze targetem ge jest grupa ludzi gorzej zarabiająca i często o 0
    > wiedzy o produktach finansowych, więc takie podejście świadczy źle o banku

    Jakie podejście świadczy źle o banku.
    Przecież bez problemu uznali im przedwczesne wpłaty i nienaliczyli żadnych
    opłat za brak wpłaty minimalnej.
    Ponawiam moje pytanie. Co niby bank ma dla nich jeszcze zrobić.
    Wysłać lektora do przeczytania treści umowy i regulaminu?
    Podejście banku chyba świadczy o nim jak najlepiej.

    > Jak brałem swój kred. hip. to nawet nie zajrzałem do oferty ge, generalnie
    > nie korzystam z banków wynalazków oraz banków, które "czekają" na
    > potknięcie klienta żeby łupnac mu karę

    W którym miejscu GE czeka na potknięcie klienta?

  • 64. Data: 2007-04-29 21:40:20
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 29 Apr 2007 04:21:57 -0500, witek napisał(a):
    [...]>

    > A gdzie jest mowa o spłaceniu całego zadłużenia przed terminem. Jak
    > spłacisz całość to dostaniesz wyciag z kwotą minimalną równą zero i
    > tyle.
    > Cały dowcip polegał na tym, że to nie była całość zadłużenia a kawałek,
    > ale wpłacony przed wygenrowaniem wyciągu.

    Nie wiem gdzie ty tam wyczytałeś że przed wygenerowaniem wyciągu. Jak dla
    mnie jest tam mowa o 5 dniach przed terminem spłaty. I pokaż mi bank
    (oprócz GE), gdzie mając termin spłaty KK na dzień N, płacąc to dnia N-5
    nie jest to uznawane jako spłata.

    p. m.

  • 65. Data: 2007-04-29 21:48:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 29 Apr 2007 09:50:44 -0500, witek napisał(a):

    > "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote in message

    > Mówiąc towim przykładem: ci ludzie wpłacali na 5 dni przed zamknięciem
    > cyklu rozliczeniowego, a potem mieli pretensje, że bank im tego nie
    > uznawał jak spłaty minmalnej.
    > Załapałes teraz sens artykułu? Cały artykuł to wielka szmira.

    Gdzie ty w artykule widzisz informację o tym że płacili 5 dni przed
    zamknięciem cyklu rozliczeniowego?

    "Tam też 15. dnia każdego miesiąca wpłaca ratę, choć jej termin
    wyznaczony przez Money Bank upływa pięć dni później." - z tego wynika że
    20go jest termin płatności. Sądzisz że wyciąg jest generowany krócej niż
    5 dni przed terminem płatności?

    p. m.

  • 66. Data: 2007-04-29 21:53:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message
> [...]
    > mnie jest tam mowa o 5 dniach przed terminem spłaty. I pokaż mi bank
    > (oprócz GE), gdzie mając termin spłaty KK na dzień N, płacąc to dnia N-5

    Poczytaj regulamin kart GE i sam zrozumiesz, że wpłata była dokonywana przed
    generowaniem wyciągu, tylko gdyby autorka tak napisała, to niebyłoby
    sensacji, a tak jak napisała "przed terminem" to przynajmniej ładnie wyszło
    a kłamstwa nie ma, bo nie wiadomo przed jakim terminem.
    Nie ma takiego banku, który dawałby grace period tak krótki, czyli mniejszy
    niż 5 dni. Łącznie z GE.
    Kwestia zdefiniowania co znaczy "termin".

    Ja twierdze, że GE nie uznaje wpłat na 5 dni przed końcem okresu
    rozliczeniowego jak wpłat kwoty minimalnej. Uznaje natomiast te kwoty jak
    pomniejszenie salda zadłużenia.
    Jeśli ty twierdzisz, że GE nie uznaje wpłat 5 dni przed końcem grace period,
    to pewnie potrafisz to udowodnić.

  • 67. Data: 2007-04-29 21:56:01
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > zamknięciem cyklu rozliczeniowego?
    >
    > "Tam też 15. dnia każdego miesiąca wpłaca ratę, choć jej termin
    > wyznaczony przez Money Bank upływa pięć dni później." - z tego wynika

    z tego nic nie wynika, po za faktem, że autorka tekstu nie rozumie co pisze
    lub szuka taniej sensacji.
    Przeczytaj tłumaczenie rzecznika GE i zrozumiesz, że pieniądze poszły na
    zmniejszenie salda, ale nie na wpłatę minimalną, bo było za wcześnie. Do
    tego dołóż sobie jeszcze do przeczytania regulamin kart GE.

  • 68. Data: 2007-04-30 15:06:43
    Od: "Piotr W." <n...@n...pl>

    > taka filozofie mają wszystkie karty kredytowe na całym świecie. żadna
    > nowość, ani żaden wybryk GE.

    To jak nazwać kartę VISA CLASIC, która miałem swego czasu przez kilka lat,
    gdy do ROR w PKO dawali tylko karty bankomatowe do wypłaty gotówki z bankomatu,
    bez funkcji płacenia w sklepach.
    Karta ta umożliwiała mi zakupy do wysokości limitu i po zakończeniu okresu
    rozliczeniowego
    na koniec m-ca obciążała AUTOMATYCZNIE mój ROR (+ 1,5 % prowizji).
    A więc miałem kredyt 30 dni.( i nadal jest w ofercie PKO BP)
    Po wprowadzeniu przez PKO VISA Elektron z funkcja płatności bezgotówkowej
    w sklepach ( 0% prowizji), zrezygnowałem z Visy Clasic.
    A poza tym wypowiedzi uczestników wątku nie dają jednoznacznej odpowiedzi,
    że WSZYSTKIE karty KK maja taką właściwość.
    Jeżeli mają, bankowcy NIE MOGA liczyć na mój udział. Podobnie Tele2 czy P4.
    Po prostu te produkty mi nie odpowiadają.
    Jeżeli będą miał taką potrzebę (płatności w Internecie- WizzAir, Ryanair etc.)
    to sprawię sobie kartę przedpłaconą i już.....

    pozdrowienia Piotr W.

  • 69. Data: 2007-04-30 15:40:59
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2007 17:06:43 +0200,
    osoba podpisana: Piotr W. <n...@n...pl>
    napisała:

> [...]
    > na koniec m-ca obciążała AUTOMATYCZNIE mój ROR (+ 1,5 % prowizji).
    > A więc miałem kredyt 30 dni.( i nadal jest w ofercie PKO BP)
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_obci%C4%85%C5%BCe
    niowa

    KJ

    "We all know Linux is great...it does infinite loop
    in 5 seconds." (Linus Torvalds)

  • 70. Data: 2007-04-30 16:07:47
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    Piotr W. napisał(a):

> [...]
    > na koniec m-ca obciążała AUTOMATYCZNIE mój ROR (+ 1,5 % prowizji).
    > A więc miałem kredyt 30 dni.( i nadal jest w ofercie PKO BP)

    charge ?