  • 1. Data: 2003-06-06 07:13:17
    Temat: Fundusze inwestycyjne - obligacji i papierow skarbowych
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    1. Czy dobrym pomyslem jest kupowanie jednostek ktoregos z topic'owych
    funduszy raz w miesiacu jako dlugoterminowa lokate dla dziecka (czyli na
    15-20 lat) - bedzie mialo np. na studia?
    2. Czym sie roznia oba rodzaje funduszy?
    3. Na ile bezpieczne sa inwestycje w tego rodzaje funduszy? Rozumiem, ze
    pieniazki sa przechowywane w calosci przez depozytariusza i nie musze sie
    obawiac o nagle ich znikniecie (jak np. u Alladina ;))
    4. Kto jest wlascicielem GTFI? A moze Skarbiec?
    5. Gdzie mozna poczytac na ten temat w sieci (mam na mysli szczegolnie
    porownanie w stosunku do innych mozliwosci odkladania pieniazkow dla
    dziecka - najwazniejsze jest bezpieczenstwo + przyrost powyzej inflacji)?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 2. Data: 2003-06-06 07:30:39
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciej Loret wrote:
> [...]
    > funduszy raz w miesiacu jako dlugoterminowa lokate dla dziecka
    (czyli
    > na 15-20 lat) - bedzie mialo np. na studia?

    tak, aczkolwiek w pewnym momencie zysk moze byc minimalny i to
    bardzo - pamietaj - to, ze teraz gielda jest be to jednak
    dlugoterminowo to ona (na zachodzie) daje najwyzsze zyski (no moze
    poza Ventures)

    > 2. Czym sie roznia oba rodzaje funduszy?

    odsylam do stron:
    http://fundusze.mbank.com.pl/
    www.efund.pl

> [...]
    > ze pieniazki sa przechowywane w calosci przez depozytariusza i nie
    > musze sie obawiac o nagle ich znikniecie (jak np. u Alladina ;))

    Dokladnie. Na zachodzie jest to od dawna uznany sposob na
    dlugoterminowe oszczedzanie.

    > 4. Kto jest wlascicielem GTFI? A moze Skarbiec?

    A to musisz wejsc na ich strony ;) Skarbiec to bodaj grupa BRE

> [...]
    > porownanie w stosunku do innych mozliwosci odkladania pieniazkow dla
    > dziecka - najwazniejsze jest bezpieczenstwo + przyrost powyzej

    Szukaj jeszcze na tfi.hoga.pl - czy jakos tak - tam maja dobre strony.

    Polecam w sumie mBankowy supermarket - bo nie masz prowizji a kupujesz
    to samo - mBank jest posrednikiem tutaj - rejestr masz otworzony w
    danym funduszu - wiec nie ma obaw o bezpieczenstwo.

    Zawsze jesli ci to nie pasuje mozesz otworzyc PSO (plan
    systematycznego oszczedzania) - oplaty sa wtedy duzo nizsze - a jak na
    taki okres bierzesz to ich wcale nie ma - wada - ze nie mozesz sie
    przeniesc z danego funduszu a konwersja troche moze "kosztowac" =
    dlatego mBankowy sposob jest moim zdaniem jak narazie najlepszy.

    Fundusze sprzedaja tez i inne banki - ale tak jak mowie - lepiej miec
    wybor, a nie byc przywiazanym do jednego.
    Pamietaj tez ze za mniej wiecej rok trzeba bedzie - jesli tylko chcesz
    jakies zyski zaczac inwestowac w innego typu fundusze niz te
    najbezpieczniejsze.

    Ogolnie bardzo dobra strategia - wartosc aktywow Polakow w TFI z
    troche pionad 2% zwiekszyla sie przez ostatni rok do 8, a w Banku
    wyczytalem ze 10%! :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2003-06-06 07:32:35
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]
    > bardzo - pamietaj - to, ze teraz gielda jest be to jednak
    > dlugoterminowo to ona (na zachodzie) daje najwyzsze zyski (no moze

    Kurde od 5 lat regularnie kupuje jednostki jednego z funduszy akcyjnych i na
    razie jestem (jeszcze) powyzej zera, choc niektore bezpieczne fundusze
    zrobily wiecej w ubieglym roku niz ja przez ponad 5 lat w akcyjnym ;))) a
    raczej :(((

    > odsylam do stron:
    > http://fundusze.mbank.com.pl/

    Tu nic nie znalazlem.

    > www.efund.pl

    Tu poszukam.

    > Rozumiem,
    >
    > Dokladnie. Na zachodzie jest to od dawna uznany sposob na
    > dlugoterminowe oszczedzanie.

    Czyli firma zarzadzajaca nie ma szans na przelanie na jakies inne, dowolne
    konta moich pieniedzy od depozytariusza?

    > A to musisz wejsc na ich strony ;) Skarbiec to bodaj grupa BRE

    Wlasnie bylem, ale nazwa nic mi nie mowi.

    > Szukaj jeszcze na tfi.hoga.pl - czy jakos tak - tam maja dobre strony.

    Dzieki. Popatrze.

    > Polecam w sumie mBankowy supermarket - bo nie masz prowizji a kupujesz
    > to samo - mBank jest posrednikiem tutaj - rejestr masz otworzony w
    > danym funduszu - wiec nie ma obaw o bezpieczenstwo.

    No wlasnie chyba tak zrobie.

> [...]
    > przeniesc z danego funduszu a konwersja troche moze "kosztowac" =
    > dlatego mBankowy sposob jest moim zdaniem jak narazie najlepszy.

    No wlasnie patrzylem, sa takie mozliwosci i w GTFI i w Skarbcu.

    > Pamietaj tez ze za mniej wiecej rok trzeba bedzie - jesli tylko chcesz
    > jakies zyski zaczac inwestowac w innego typu fundusze niz te
    > najbezpieczniejsze.

    Na czym opierasz ten sad?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 4. Data: 2003-06-06 07:56:23
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Tu nic nie znalazlem.

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/abcrodz.html

    Waldek

  • 5. Data: 2003-06-06 08:10:55
    Od: Piotr Wiraszka <p...@t...pl>

    http://www.fundi.polmail.pl/index.php?p=2&id=3
    http://www.bankier.pl/
    http://www.expander.pl/cgi-bin/expander/frameset.jsp
    http://fundusze.wp.pl/index.html
    http://www.gtfi.pl/ind/aka_podreczniki.html
    http://www.fitchpolska.com.pl/
    http://www.fi.com.pl/
    http://www.tfi.hoga.pl/
    http://biznes.interia.pl/gieldy/notowania/inwest.htm
    http://www.skarbiec.com.pl/
    http://www.stfi.com.pl/

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2003-06-06 09:14:47
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > bardzo - pamietaj - to, ze teraz gielda jest be to jednak
    > dlugoterminowo to ona (na zachodzie) daje najwyzsze zyski (no moze

    Gielda czy fundusze akcyjne daje wysokie zyski jak sie wstrzelisz we
    wzrost kursow. Czas inwestowania nie ma nic do rzeczy. mozesz tam
    zarowno dlugoterminowo stracic jak i krotkoterminowo zyskac.

  • 7. Data: 2003-06-06 09:18:34
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Maciej Loret wrote:

> [...]
    > funduszy raz w miesiacu jako dlugoterminowa lokate dla dziecka (czyli na
    > 15-20 lat) - bedzie mialo np. na studia?

    Znam lepsze, np. fundusze zrownowazone lub stabilnego wzrostu.

    > 2. Czym sie roznia oba rodzaje funduszy?

    Obligacyjne inwestuja w bligacje czyli papiery emitowane przez skarb
    panstwa na okres 1,2,3 5 lat a czasami i dluzej.

    Paierow skarbowych inwestuja w bony skarbowe czyli papiery emitowane
    przez NBP na okres do 1 roku.

    > 4. Kto jest wlascicielem GTFI?

    W praktyce jest to firma pa,stwowa.

  • 8. Data: 2003-06-06 09:29:59
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    > 1. Czy dobrym pomyslem jest kupowanie jednostek ktoregos z topic'owych
    > funduszy raz w miesiacu jako dlugoterminowa lokate dla dziecka (czyli na
    > 15-20 lat) - bedzie mialo np. na studia?

    IMO dobrym.
    Uwaga techniczna: jeden z najlepszych pod wzgledem dotychczasowych efektow
    GTFI OS ma minimalna pierwsza wplate 2500zl a nastepne min. 500zl. No chyba,
    ze zamierzasz wiecej lokowac miesiecznie - wtedy nie ma problemu...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 9. Data: 2003-06-06 10:03:45
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > http://www.fundusze.mbank.com.pl/abcrodz.html

    Dzieki. Rzeczywiscie jest, przeoczylem.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 10. Data: 2003-06-06 10:05:12
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > http://www.fundi.polmail.pl/index.php?p=2&id=3
> [...]

    Dzieki. Choc czesc, to bezposrednio Towarzystwa, a ja mialem na mysli
    porownania "bezstronne".

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl