  • 1. Data: 2003-06-06 07:58:44
    Temat: SFI mBank - program?
    Od: c...@i...pl (Cyb)

    Witam,

    Szukam regulki do arkusza kalkulacyjnego lub programu,
    ktory dla kilku roznych funduszy inwestycyjnych kupionych w roznych
    dniach w SFI mBanku, na podstawie daty zakupu i za ile pieniedzy
    kupiono dane jednostki uczestnictwa oraz znanej calkowitej wartosci
    wszystkich jednostek na biezacy dzien (tak jak w mBanku widac
    na liscie kont)
    wyliczy mi ogolny procent zysku z calosci inwestycji (w skali roku).

    chodzi o to ze wiem np.
    15.3.2003 kupilem jednostek x za 75pln,
    1.4.2003 kupilem jednostek x za 100pln,
    1.5.2003 kupilem jednostek y za 50pln,

    w mbnku pokazuje mi calkowita wartosc wszystkich jednostek na 240pln,
    a ja chce wiedziec jaki procent zysku (w skali roku) przyniosla mi
    zabawa w fundusze iwnestycyjne.

    sa jakies programy do liczenia zyskownosci funduszy inwestycyjnych ?
    jesli tak ot jakie?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2003-06-06 09:44:06
    Temat: Re: SFI mBank - program?
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Szukam regulki do arkusza kalkulacyjnego lub programu,

    Na wp.pl puknij w fundusze i bedziesz mial wycene jednostki na dany dzien
    [Cb - cena] [Db - data]
    Wycene na dzien zakupu masz w potwierdzeniu nabycia [odpowiednio Cz i Dz
    Lj - liczba nabytych jednostek]

    Zakladajac, ze obliczenia dotycza jednego rodzaju jednostek:
    A1=(Cb/Cz-1)*100%*(Db-Dz)/365 i juz masz zysk przeliczony na skale roczna
    Zrobisz tak dla wszystkich terminow nabycia a nastepnie
    A=(A1*Lj1+A2*Lj2+A3*Lj3)/(Lj1+Lj2+Lj3) i masz srednia wazona ze swoich
    zyskow

    Tak. Dowolny arkusz kalkulacyjny.