    From: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Fundusze inwestycyjne - obligacji i papierow skarbowych
    Date: Fri, 6 Jun 2003 08:32:35 +0100

    Witam.

    > topic'owych
    > (czyli
    >
    > tak, aczkolwiek w pewnym momencie zysk moze byc minimalny i to
    > bardzo - pamietaj - to, ze teraz gielda jest be to jednak
    > dlugoterminowo to ona (na zachodzie) daje najwyzsze zyski (no moze
    > poza Ventures)

    Kurde od 5 lat regularnie kupuje jednostki jednego z funduszy akcyjnych i na
    razie jestem (jeszcze) powyzej zera, choc niektore bezpieczne fundusze
    zrobily wiecej w ubieglym roku niz ja przez ponad 5 lat w akcyjnym ;))) a
    raczej :(((

    > odsylam do stron:
    > http://fundusze.mbank.com.pl/

    Tu nic nie znalazlem.

    > www.efund.pl

    Tu poszukam.

    > Rozumiem,
    >
    > Dokladnie. Na zachodzie jest to od dawna uznany sposob na
    > dlugoterminowe oszczedzanie.

    Czyli firma zarzadzajaca nie ma szans na przelanie na jakies inne, dowolne
    konta moich pieniedzy od depozytariusza?

    > A to musisz wejsc na ich strony ;) Skarbiec to bodaj grupa BRE

    Wlasnie bylem, ale nazwa nic mi nie mowi.

    > Szukaj jeszcze na tfi.hoga.pl - czy jakos tak - tam maja dobre strony.

    Dzieki. Popatrze.

    > Polecam w sumie mBankowy supermarket - bo nie masz prowizji a kupujesz
    > to samo - mBank jest posrednikiem tutaj - rejestr masz otworzony w
    > danym funduszu - wiec nie ma obaw o bezpieczenstwo.

    No wlasnie chyba tak zrobie.

    > Zawsze jesli ci to nie pasuje mozesz otworzyc PSO (plan
    > systematycznego oszczedzania) - oplaty sa wtedy duzo nizsze - a jak na
    > taki okres bierzesz to ich wcale nie ma - wada - ze nie mozesz sie
    > przeniesc z danego funduszu a konwersja troche moze "kosztowac" =
    > dlatego mBankowy sposob jest moim zdaniem jak narazie najlepszy.

    No wlasnie patrzylem, sa takie mozliwosci i w GTFI i w Skarbcu.

    > Pamietaj tez ze za mniej wiecej rok trzeba bedzie - jesli tylko chcesz
    > jakies zyski zaczac inwestowac w innego typu fundusze niz te
    > najbezpieczniejsze.

    Na czym opierasz ten sad?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret