  • 21. Data: 2003-06-06 12:10:00
    Temat: Re: Fundusze inwestycyjne - obligacji i papierow skarbowych
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > 1. Juz "zaryzykowalem"

    No, to jest jakas rekomendacja ;)

    > 2. Dlaczego "w perspektywie dlugoterminowej"? To jest perspektywa dla
    > twoich/dziecka pieniedzy, ale czy ktos ci kaze podpisywac cyrograf z
    jednym
    > TFI na caly okres? Konwersja w mbanku i po herbacie...;-)

    Ale przy kupnie jednostek w mBanku, nie jest drozej niz w jakims programie
    systematycznego oszczedzania?

    > 3. Nie odpowiadaja ci poglady polityczne udzialowcow? Myslalem ze mowimy o
    > pieniadzach...;-)

    Przecie ja nic o polityce nie pisalem.
    Przeczytaj moje ostatnie zdanie z poprzedniego mojego postu.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 22. Data: 2003-06-06 12:12:47
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > To moze konkretnie, ktory i jakei straty poniosl w w dluzszym okresi,
    > np. roku. O tym, ze krotkoterminowe wahania w dol sie zdazaja sam
    > piaslem i jest to oczywiste z uwagi na inwestycje w akcje.

    Zgadzam sie ze Slawkiem.
    Prawie 10 lat temu doradzilem rodzicom ulokowanie pewnej kwoty w chyba
    jedyny wowczas fundusz powierniczy, po 3 czy 4 latach zysk byl znacznie
    nizszy niz lokata w dowolnym banku, a niewiele wyzszy od 0.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 23. Data: 2003-06-06 12:18:21
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > No ale i tak bedziesz musial uwazac, zeby je w odpowiednim momencie
    > umozyc - dlatego pwtarzam dlugookresowa stopa zwrotu z akcji jest
    > najwieksza.

    Powtarzasz cos co wszyscy od dawna wiedza ;))
    Mi nie zalezy na duzym ryzyku, a za takie uwazam fundusze akcyjne.

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 24. Data: 2003-06-06 12:24:08
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    Użytkownik "Maciej Loret" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Ale przy kupnie jednostek w mBanku, nie jest drozej niz w jakims programie
    > systematycznego oszczedzania?
    Wrecz jest taniej :-)
    W jakis tam PSO-ach masz zwykle znizke w oplacie (np. o polowe) i to pod
    warunkiem, ze nie ruszysz kasy przez jakis czas.
    w SFI mBanku nie ma oplat za nabycie zadnych.
    Wada mBanku jest ograniczony wybor - jezeli uznasz za najlepsze towarzystwo
    ktorego nie ma w mB to wtedy zostaje PSO.

    pozdrawiam
    Michal M

  • 25. Data: 2003-06-06 12:26:36
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Wrecz jest taniej :-)
    > W jakis tam PSO-ach masz zwykle znizke w oplacie (np. o polowe) i to pod
    > warunkiem, ze nie ruszysz kasy przez jakis czas.
    > w SFI mBanku nie ma oplat za nabycie zadnych.

    Ale za zarzadzanie pozostaja bez zmian?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 26. Data: 2003-06-06 12:46:13
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Oplate za zarzadzanie masz 'wliczona' w cene jednostki - a cena jednostki
    > jest taka sama, czy kupujesz w mB czy nie.

    Czyli nic nie przemawia za kupnem jednostek w jakich POKach?

    Pozdrawiam,
    Maciej Loret
    m...@p...pl

  • 27. Data: 2003-06-06 12:47:06
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

  • 28. Data: 2003-06-06 13:10:35
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    > Czyli nic nie przemawia za kupnem jednostek w jakich POKach?
    Nie do końca nic. Jak zdecydujesz sie na np. Pioneera lub Unikoronę to
    musisz iść do POKu.
    Jeżeli wybierzesz towarzystwo obecne w mB to faktycznie nie warto.
    Pozostaje pytanie czy warto wybrac towarzystwo, którego nie ma w mB? Decyzja
    należy do Ciebie.

    Zaletą SFI mB jest to, że w każdej chwili możesz zmienić fundusz i
    towarzystwo (w ramach SFI) bez oplat za zakup lub sprzedaż - taka jest idea
    SFI. Tu można nawet pokusić się o swój własny fundusz hybrydowy - w
    zalezności od koniunktury możesz mieć np. w funduszach akcyjnych większy lub
    mniejszy (nawet do 0) % całej kasy.

    Z drugiej strony, jeśli uznasz, że jeden z funduszy np. Unikorony
    (obligacyjny) będzie zarabiał co roku kilka % więcej niż najlepszy z
    funduszy obligacyjnych w mB, to prowizja za zakup praktycznie nie ma
    znaczenia.

    Michał M

  • 29. Data: 2003-06-06 13:47:20
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Maciej Loret wrote:

> [...]
    > jedyny wowczas fundusz powierniczy, po 3 czy 4 latach zysk byl znacznie
    > nizszy niz lokata w dowolnym banku, a niewiele wyzszy od 0.

    Tylko jaka byla jego struktura alokacji akktywow, koniunktura na
    gieldzie i ten "znacznie" mniejszy zysk.? Bo przy inflacji jaka wtedy
    byla 20 proc. roznicy to raczej niewiele, ale myslac o tym obecnie
    wydaje sie nam to ogromna roznica