  • 1. Data: 2003-10-01 16:14:16
    Temat: Fundusze Em. i Fund. Inwest.
    Od: "g...@k...pl" <g...@k...pl>

    Wiatm!
    Mam pytanie, chcialbym miesiecznie dodatkowo (oprocz II filaru) odkaldac
    sobie na emeryture ok. 10-40PLN. Czy do takiej formy osczednosci "na
    starosc", jest najlepszy III filar, czy tez moze jakis fundusz inwestycyjny
    stabilnego wzrostu.
    Bede wdzieczny za porady.
    pzdr
    gm

  • 2. Data: 2003-10-01 16:57:42
    Temat: Re: Fundusze Em. i Fund. Inwest.
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "g...@k...pl" <g...@k...pl> wrote in message
> [...]
    > sobie na emeryture ok. 10-40PLN. Czy do takiej formy osczednosci "na
    > starosc", jest najlepszy III filar, czy tez moze jakis fundusz

    80% fundusz stabilny + 20% fundusz mieszany

    ale najlepiej zaczekaj na nową ustawę o ubezpieczeniach - podobno wpłaty
    tego typu będą zwolnione z podatku

    no a poza tym obecnie sytuacja jest nieco mało klarowna i za bardzo nie
    wiadomo co się opłaci

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-10-01 21:10:28
    Temat: Odp: Fundusze Em. i Fund. Inwest.
    Od: "Janusz Kesik" <z...@z...dzem.int>

    > ale najlepiej zaczekaj na nową ustawę o ubezpieczeniach - podobno wpłaty
    > tego typu będą zwolnione z podatku

    Ja bym nie czekał opóźnienie początku oszczędzania ma ogromny wpływ na końcowe sumy.
    Polecam poczytać (po angielsku):

    http://bygpub.com/finance/

    http://bygpub.com/finance/finance7.htm

    http://www.brill.com/funds101/arm11003.html

    Pozdrawiam,

    --
    Janusz Kęsik
    j...@g...pl

  • 4. Data: 2003-10-01 23:54:03
    Od: "g...@k...pl" <g...@k...pl>

    Ja bym nie czekał opóźnienie początku oszczędzania ma ogromny wpływ na
    końcowe sumy.
    Polecam poczytać (po angielsku):

    Ja takze nie chce czekac, chodzi mi o porade z czego w PL skorzystac.
    pzdr
    greg

  • 5. Data: 2003-10-02 09:52:11
    Od: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>

    > Ja bym nie czekał opóźnienie początku oszczędzania ma ogromny wpływ na
    > końcowe sumy.
    Tak, ale nie przesadzajmy. Czasami lepsze inwestycje nadrobią stracony
    czas ... lub stracone pieniądze.

    > Ja takze nie chce czekac, chodzi mi o porade z czego w PL skorzystac.
    Proponuję otworzyć dodatkowe konto w mBanku i kupować fundusze. W czasie
    hossy max 20 % przepłacać na fundusze akcyjne - ale tu trzeba być ostrozny.
    To w przypadku jak masz trochę czasu i orientacji na rynku finansowym.

    W przeciwnym razie wiele funduszy inwest. mam propozycje dla takich jak ty.
    Przejdź się do jednego lub zadzwoń do nich. Uważam że mają sensowne oferty.

    Tomasz
    < NOTO >

  • 6. Data: 2003-10-02 09:52:17
    Od: "Tomasz " <n...@N...gazeta.pl>

  • 7. Data: 2003-10-03 08:49:29
    Od: "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl>

    g...@k...pl <g...@k...pl> napisał(a):

> [...]
    > sobie na emeryture ok. 10-40PLN. Czy do takiej formy osczednosci "na
    > starosc", jest najlepszy III filar, czy tez moze jakis fundusz inwestycyjny
    Po pierwsze - III filar to kazda forma oszczedzania na emeryture, moga to byc
    lokaty, fundusze inwestycyjne lub ubezpieczenie tzw na zycie.
    Jezeli chcesz byc ubezpieczony (ty utrzymujesz rodzine i w przypadku gdy
    Tobie cos sie stanie chcesz zeby mieli jakies zabezpieczenie) - to
    ubezpieczenie zyciowe (z funduszem inwestycyjnym).
    Jezeli nie zalezy ci na ubezpieczeniu, to polecam fundusz inwestycyjny
    stabilnego wzrostu lub nawet zrownowazony (w koncu odkladanie na emeryture to
    raczej inwestycja dlugoterminowa).
    Moze byc trudno znalesc cos, gdzie bedzie mozna wplacac 10 - 40PLN
    miesiecznie. W wiekszosci przypadkow najnizsza kwota to 50 miesiecznie. Tu
    dobrym rozwiazaniem bedzie chyba mBank i Supermarket - zawsze mozesz wplacac
    co drugi miesiac - wystarczy odpowiednio ustawic zlecenie stale.

    POzdrawiam
    Michal M