  • 1. Data: 2008-05-13 04:44:13
    Temat: Finanse w EXCEL-u - procent zysków z lokaty
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    Jak się oblicza procenty (zysk z lokaty) po N miesiacach,. stopa 6%, na rok.
    Niec N=3 (po 3 miesiacach).

    Czy formuła wyglada tak:

    =IPMT(6%;3;12;-1000) ?

    --
    Pozdrawiam / Kind Regards,
    Dariusz Denkiewicz

  • 2. Data: 2008-05-13 05:17:21
    Temat: Re: Finanse w EXCEL-u - procent zysków z lokaty
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    "news.aster.pl" <g...@g...gg> wrote in message
    > Jak się oblicza procenty (zysk z lokaty) po N miesiacach,. stopa 6%, na
    > rok. Niec N=3 (po 3 miesiacach).
    >
    > Czy formuła wyglada tak:
    >
    > =IPMT(6%;3;12;-1000) ?

    Liczyłem "tadycyjnie" (na piechotę) i wychodzi mi 1061,68 zł
    dla 1000 zł na rok na 6% (z miesieczną kapitalizacją odsetek). Czy to dobry
    wynik ?

    DD

  • 3. Data: 2008-05-13 05:27:25
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    > Liczyłem "tadycyjnie" (na piechotę) i wychodzi mi 1061,68 zł
    > dla 1000 zł na rok na 6% (z miesieczną kapitalizacją odsetek). Czy to
    > dobry wynik ?

    nie,
    z wczesniejszego wpisu wynika , ze oprocentowanie masz 6proc rocznie
    a w swoich wyliczeniach osiagnales 6,168% po ("czech") miesiacach

  • 4. Data: 2008-05-13 07:22:52
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "news.aster.pl" <g...@g...gg> napisał w wiadomości

    > Liczyłem "tadycyjnie" (na piechotę) i wychodzi mi 1061,68 zł
    > dla 1000 zł na rok na 6% (z miesieczną kapitalizacją odsetek). Czy to
    > dobry wynik ?

    Nie wiem jak ta formuła działa, nie chce mi się zaglądać do helpa, ale na
    99% bez sensu, bo przy liczeniu odsetek nie ma pojęcia miesiąca, tylko jest
    pojęcie liczby dni.

    Prawdziwy wynik powinien być różny w zalezności od liczby dni miesięcy w tym
    okresie, czyli tylko "liczenie na piechotę" może dac prawidłowy wynik.

    marekz

  • 5. Data: 2008-05-13 08:05:47
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    "Damian" <x...@o...pl> wrote in message

    > nie,
    > z wczesniejszego wpisu wynika , ze oprocentowanie masz 6proc rocznie
    > a w swoich wyliczeniach osiagnales 6,168% po ("czech") miesiacach

    No tak, ale jak jest miesieczna kapitalazcja to chyba nie będzie równe 1060
    ?

    DD

  • 6. Data: 2008-05-13 08:28:31
    Od: Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Nie wiem jak ta formuła działa, nie chce mi się zaglądać do helpa, ale
    > na 99% bez sensu, bo przy liczeniu odsetek nie ma pojęcia miesiąca,

    coś mi się wydaje że się mylisz w tej kwestii. Z wykładów coś kojarzę że
    przyjmuje się równą ilość dni.

  • 7. Data: 2008-05-13 09:14:02
    Od: s...@g...com

    On 13 May, 07:27, "Damian" <x...@o...pl> wrote:

    > nie,
    > z wczesniejszego wpisu wynika , ze oprocentowanie masz 6proc rocznie
    > a w swoich wyliczeniach osiagnales 6,168% po ("czech") miesiacach

    Nic dziwnego - w pierwszym argumencie nalezy wpisac stope dla danego
    okresu, w drugim ilosc okresow.
    Albo wpisz wiec 6% (stopa roczna) i 1 okres, albo wylicz stope
    miesieczna (6%/12 jest tu uproszczeniem), a na drugiej pozycji podaj
    liczbe miesiecy.

    Pzdr

    MS

  • 8. Data: 2008-05-13 09:27:54
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Krzyżanowski" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:g0bjff$lq$1@inews.gazeta.pl...

    > coś mi się wydaje że się mylisz w tej kwestii. Z wykładów coś kojarzę że
    > przyjmuje się równą ilość dni.

    Ale ja nie mam na mysli wykładów, tylko to jak to się realnie odbywa w
    realnym świecie.

    marekz

  • 9. Data: 2008-05-13 18:38:52
    Od: "news.aster.pl" <g...@g...gg>

    <s...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...

> [...]

    Albo wpisz wiec 6% (stopa roczna) i 1 okres, albo wylicz stope
    miesieczna (6%/12 jest tu uproszczeniem), a na drugiej pozycji podaj

    Pomyliłem funkcje: Wartosc lokaty = FV(stopa;liczba_rat;rata;wa;typ) - wa
    to wartośc aktualna (wstępna), rata - co miesieczna wpłata. Typ = 0.

    DD

  • 10. Data: 2008-05-14 07:56:31
    Od: s...@g...com

    news.aster.pl wrote:

> [...]
    >

    > Pomyli?em funkcje: Wartosc lokaty = FV(stopa;liczba_rat;rata;wa;typ) - wa
    > to warto?c aktualna (wst?pna), rata - co miesieczna wp?ata. Typ = 0.

    Mozna liczyc w obie strony (kapitalizowac nizsza kwote lub dyskontowac
    wyzsza ;-)
    W praktyce przy podaniu stopy rocznej, odsetki za 3 miesiace bank
    policzy mnozac wartosc depozytu x stope x liczbe dni w okresie
    (czasami plus 1) i dzielac przez liczbe dni w roku (przy czym mimo
    roku przestepnego moze to byc 365). Ale nie ma to przeciez znaczenia,
    bo skoro lokata jest na rok, to pieniadze w wysokosci 6% dostaniesz za
    rok, chyba, ze zerwiesz ja wczesniej. Natomiast przy miesiecznej
    kapitalizacji bedzie wiecej. Tyle, ze rozumiem, ze rozwazasz rachunek
    oszczednosciowy z % 6% p.a., a nie klasyczna lokate. Czy jakis bank
    oferuje lokate roczna z miesieczna kapitalizacja?