    From: oboista <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: EuroElixir Bank Millenium oplaty
    Date: Fri, 19 Aug 2005 11:40:33 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@biprokwas.gliwice.pik-net.pl

    MacGregor napisał(a):
    > EuroELIXIR to taka wtyczka do SWIFTa (tzn. transakcje transgraniczne
    > rozliczane są przez SWIFT, a krajowe tylko w KIR).

    a mi się "wydawało", że EuroElixir to wtyczka do SORBNET-EURO i EBA STEP
    http://www.nbportal.pl/common/Artykul.jsp?aid=13919&
    page=1&active=3350
    i jedynie korzystająca z łączy SWIFT obsługiwanych przez NASK, choć to
    marginalna sprawa.

    Dla mnie znacznie ważniejsze jest zestawienie kosztów... przelew
    EuroElixir działający podobnie do Elixiru (oba obsługiwane przez KIR),
    powinien kosztować ok.5-10zł. Odpowiadający mu przelew EUR w starym
    systemie SWIFT kosztował w PKO BP jako Eurotransfer 45-140zł, w
    Multibanku 0,25% min.20-200zł, w Banku Millenium 0,5% min.10-100zł...

    i tylko pytam się dlaczego klientów indywidualnych to nie interesuje, i
    nie molestują własnych banków :-)))

    pozdrawiam
    --
    oboista