  • 1. Data: 2002-05-31 07:03:18
    Temat: Electronic cash
    Od: Jacek Wańtowski <m...@...pl>

    Witam,

    Jak to jest, że nie mogę użyć kart VE, VC w wielu sklepach w Niemczech,
    a większość ludzi przede mną płaci kartami o nie znanych mi symbolach,
    electronic cash coś-tam?

    A i jeszcze z innej beczki: będąc w Pradze nie mogłem zapłacić w sklepie
    sumy
    5200 i pani twierdziła, że przekroczyłem limit, próbowaliśmy 5 kart różnych
    osób i banków i nic, pani w kasie przystała na moją propozycję dwóch
    transakcji 3000 + 2200 i poszło bez problemów.

    Więcej grzechów nie pamiętam...

    Jacek

  • 2. Data: 2002-05-31 10:22:53
    Temat: Re: Electronic cash
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Witam,
    >
    > Jak to jest, że nie mogę użyć kart VE, VC w wielu sklepach w Niemczech,
    > a większość ludzi przede mną płaci kartami o nie znanych mi symbolach,
    > electronic cash coś-tam?

    Ja w takim punkcie użyłem karty Maestro - gwarancyjnej do Euroczeków (Pekao
    S.A.). Poszło bez problemów. Myślę, że Electronc Cash to pomysł na zastąpienie
    wycofywanych z obiegu Euroczeków. Logo Electronic Cash w tym punkcie do
    złudzenia przypominało logo Euroczeku.

    MaciejK

  • 3. Data: 2002-05-31 11:13:04
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

    > Niemcy to maja do siebie i koniec kropka.
    > Masz karte z hologramem EC placisz gdzie chcesz.
    > Nie masz loga, 70% sklepow nie zrealizuje transakcji.
    Mam kartę z logiem EC (Maestro w PeKao S.A.) ale niestety musze cię
    rozczarować ponieważ mimo wielu prób nigdy nie udało mi się zapłacić nią
    będąc w Niemczech (a próbowałem wielokrotnie). Bezproblemowo płaciłem
    natomiast w sytuacji gdy sklep przyjmował płatności Mastercardem. Co ciekawe
    niemieckie karty EC działały w Polsce przynajmniej w POS-ach Polcardu (w
    e-Serwisie już nie). Ogólnie rzecz biorąc z akceptacją kart (typu Visa
    EC/MC) w Niemczech jest IMHO znacznie gorzej niż w Polsce.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2002-05-31 12:35:43
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    Niemcy to maja do siebie i koniec kropka.
    Masz karte z hologramem EC placisz gdzie chcesz.
    Nie masz loga, 70% sklepow nie zrealizuje transakcji.

    pozdr
    blower

  • 5. Data: 2002-05-31 13:36:50
    Od: "blower" <b...@p...onet.pl>

    > Mam kartę z logiem EC (Maestro w PeKao S.A.) ale niestety musze cię
    > rozczarować ponieważ mimo wielu prób nigdy nie udało mi się zapłacić nią
    > będąc w Niemczech (a próbowałem wielokrotnie).

    Tylko jedno ale... Sa dwa rodzaje loga EC, jedno na hologramie i drugie
    normalnie na obrazku. Kiedys mialem niemiecka karte wydana przez Sparkasse,
    miala tylko to drugie logo EC bez hologramu i mialem wielkie problemy z
    placeniem
    (tylko niektore sklepy ja akceptowaly). Natomiast identyczna karta ale z
    hologramem
    umozliwiala bezproblemowe placenie.

    pozdr
    blower

  • 6. Data: 2002-06-01 09:00:00
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

> [...]
    > placeniem
    > (tylko niektore sklepy ja akceptowaly). Natomiast identyczna karta ale z

    Sprawdziłem właśnie i moje Maestro ma EC również na hologramie. Nie ułatwiło
    mi to w niczym płacenia. Podejrzewam, że nie jest to kwestia hologramu tylko
    faktycznie dwóch rodzajów kart EC. Niestety nie mam pojęcia na czym polega
    ta różnica poza tym, że jedna pozwala płacić w sklepach a druga nie.
    Podr.
    Marcin

  • 7. Data: 2002-06-01 09:22:37
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 1 Jun 2002 11:00:00 +0200, "Marcin Szplit"
    <M...@k...chip.pl> wrote:

> [...]
    >faktycznie dwóch rodzajów kart EC. Niestety nie mam pojęcia na czym polega
    >ta różnica poza tym, że jedna pozwala płacić w sklepach a druga nie.

    EC na starym Pekaowskim maestro to pewnie nie ma nic wspolnego z
    niemieckim Electronic Cash i pochodzi od Euro Czeków - w koncu ta
    karta pelnila tez funkcje gwarancyjna do nich.
    Na nowym Maestro z Zubra, pofwycofaniu EuroCzeków tego loga juz nie
    ma.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 8. Data: 2002-06-01 10:01:35
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

> [...]
    > karta pelnila tez funkcje gwarancyjna do nich.
    > Na nowym Maestro z Zubra, pofwycofaniu EuroCzeków tego loga juz nie
    Ale faktycznie samo logo wygląda identycznie i w Niemczech w sklepach
    sprzedawcy dziwili się dlaczego nie chce działać. Co do reszty zapewne masz
    rację.
    BTW. Czy nowe Maestro ma hologram? Nie masz go jeszcze na swojej stronie ;)
    Marcin